Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford má průšvih, nejostřejší Focus moc nevydrží. Potíže mají desítky majitelů
22.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Známé jsou minimálně desítky případů prasklých těsnění pod hlavou válců a nejde bohužel o jediný problém Focusu RS. Problémů s ním je mnohem víc.
Zdá se, že neštěstí v poslední době nechodí po horách, místo toho spíše řádí u Fordu. Modrý ovál totiž má v problémy s odbytem a řešit musí i četné stížnosti, s nimiž se vytasili majitelé Focusů RS. Řada z nich totiž hlásí praskající těsnění pod hlavou válců motoru. Může přitom jít o tutéž chybu, jíž značka hlásila v jednom ze svých propagačních videí. Tehdy ovšem dodávala, že vše vyřešila.
Realitou je však evidentně opak, jak dokazují diskuzní fóra, kde se lidé bojující s problémy ostrého hatchbacku sdružují. Kupříkladu v jednom německém již prasklé těsnění hlavy válců nahlásilo 40 majitelů. S problémy se ovšem ozývají i Britové, kteří navíc zmiňují i praskání v motoru, zápach spálené chladicí kapaliny ve výfuku či rozsvícenou kontrolku vybízející ke kontrole motoru.
Lze samozřejmě namítnout, že Focus RS je ostrým hatchbackem, jehož jednotlivé komponenty jsou logicky namáhány o trochu více než u nepříliš výkonného rodinného přibližovadla. Nicméně s tím musel Ford již dopředu počítat. Navíc je nutné dodat, že značka začala model osazený 2,3litrovým přeplňovaným čtyřválcem se 350 koňmi prodávat teprve na počátku loňského roku. Na velké opotřebení tedy RS nemá nárok.
Bohužel k němu ovšem dochází a je otázkou, jak se celá záležitost vyvrbí. Uživatel Redditu s přezdívkou KentuckysGentleman totiž na fóru uvedl, že jeho vůz zněl podivně při zařazeném neutrálu, hlásil nízkou úroveň chladicí kapaliny, s problikávající ikonkou kontroly motoru pak bylo spojeno i střílení v pohonné jednotce. Proto vůz zamířil na 10 dní do servisu, přičemž jeho majitel byl nucen po tu dobu přesedlat do jiného vozu.
Skutečným problémem ovšem je, že oněch deset dní strávilo dealerství pouze diagnostikováním problémů, nikoliv jejich opravou. Centrála Fordu totiž zatím nepřišla s žádný obecným řešením, které by závady odstranilo, místo toho je vše ponecháno na servisech, které se musí každým případem zabývat individuálně. Každý tedy přichází s vlastní verzí opravy, z nichž některé nevedou k odstranění problémů. A to spokojenost majitelů s vozem jistě nezvýší.
Uvidíme tedy, zda a kdy vůbec se Ford pochlapí a vyrukuje s oficiálním řešením, které by mu přihrálo body k dobru. Je to pro něj důležité, neboť třeba v Americe je Focus RS v nabídce vůbec poprvé. Pokud je ovšem spojen s takovými nesnázemi hned po startu, zákazníci se k jeho příštím generacím - a rovněž k samotné značce - jistě vracet nebudou. V úvodu zmíněný pokles registrací tak nakonec nemusí být tím definitivní...
Potíže s těsněním hlavy válců mívají i takovéto následky
Právě na problematické těsnění hlavy válců si stěžuje řada majitelů Fordu Focus RS. Nejde ovšem o jedinou nesnáz
Ford přitom zatím veškeré řešení problémů nechává na jednotlivých dealerech a servisech, což značce i samotnému vozu nepřidává na pozitivně laděné reputaci
Zdroj: Drive Tribe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před hodinou - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva