Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Genesis má potíže, dealeři Hyundai nejsou připraveni na náročnější klientelu
2.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle šéfa australského zastoupení značky lidé kupující vůz za dva a více milionů korun vyžadují jistou úroveň služeb. Tu ale Hyundai nyní nenabízí.
Korejská automobilka Hyundai bude moci zakrátko slavit první výročí své nově založené luxusní divize Genesis. Její první model G90 je ovšem k dispozici pouze na některých trzích. Nejinak je tomu ostatně také u druhé vlaštovky v podobě modernizovaného sedanu G80, byť my jej známe jako Hyundai Genesis. Pod tímto názvem je přitom verze před faceliftem k mání i v České republice, nicméně aktuálně nevíme, na jak dlouho. Korejci totiž před pár měsíci uvedli, že útok na Evropu se odkládá s ohledem na absenci těch správných motorů.
Osud modelu Genesis, nově známého jako Genesis G80, tedy prozatím nechme poněkud stranou. Místo toho se soustřeďme na onen odklad, jehož pravé důvody možná budou někde trochu jinde než pod kapotou. Jistou nápovědou jsou nám v tomto slova Scotta Granta, operačního šéfa korejské značky v Austrálii. Ten totiž uvedl, že automobilka je překvapena novinkami, jimž v souvislosti s luxusní divizí musí čelit.
„Naučili jsme se řadu nových věcí, pokud přijde řeč na různé požadavky. Jednou z nich je, že dle dealerů a jejich prodejců jsou zákazníci toužící po luxusních vozech mnohem náročnější klientelou než lidé, kteří kupují i20 nebo Accent. Říkají totiž, že za dobu, co s nimi stráví, mohli prodat i pět i30,“ popisuje situaci Grant. A dodává, že dosud prodejci byli zvyklí na zákazníky, kteří přijdou a vědí, co chtějí, což ve výsledku i koupí.
„Ale klientela luxusních vozů se vrátí klidně i třikrát, přičemž stráví hodiny u toho a hodiny u tohohle, a požaduje i zapůjčení vozu na víkendu kvůli otestování. Pro mnoho dealerů je tohle něco zcela nového. Není proto divu, že takovým chováním byli překvapeni.“ Není to ovšem jen prodej, kde má značka jisté potíže, dále se totiž musí zlepšit i poprodejní péče.
„Pokud lidé utratí více než dva miliony korun za vůz, pak očekávají jistou úroveň služeb, ale my jim ji pravděpodobně nyní nedokážeme poskytnout, což je pro nás další novinka,“ dodává Scott. Ač přitom zmiňuje, že Hyundai se na uvedení luxusní divize pečlivě připravovalo, podobné požadavky prodejce evidentně zaskočily. „Nemáme tedy iluze o tom, že bude náročné do tohoto segmentu vstoupit.“
Nejspíše i proto Korejci již dříve zmiňovali, že je nyní nezajímají ani tak prodejní čísla, jako spíše zavedení značky na trhu. Na tom australském mají prodeje plně odstartovat v březnu příštího roku, přičemž centrála rozhodla, že modely Genesis budou dostupné pouze u 30 dealerů z celkových 165. Ve všech vybraných showroomech přitom dojde k nemalým změnám.
Pokud si tedy vše dosadíme do správných souvislostí, pak dané obtíže mohou být tím pravým důvodem, proč se expanze značky Genesis do Evropy momentálně odkládá. Koneckonců, zákazníci ze Starého kontinentu jsou považováni za ty nejnáročnější, což musí Korejci brát v potaz. Nyní tak nejspíše chtějí nejprve dosáhnout působivého renomé u méně zhýčkaných klientů, než si vezmou na paškál ty evropské.
Luxusní divize Genesis má tak trochu potíže, prodejci korejské značky totiž nejsou zvyklí na náročnější klientelu
Zdroj: Car Advice poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 3 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 5 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 12:19 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 12:02 - denis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 11:26 - jerry
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB