Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi

Němci nyní drží veškeré akcie slavné karosárny. Ta přitom ve svých začátcích vyučila Ferdinanda Piëcha a navrhla první VW Golf či Audi 80.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi

3.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Němci nyní drží veškeré akcie slavné karosárny. Ta přitom ve svých začátcích vyučila Ferdinanda Piëcha a navrhla první VW Golf či Audi 80.

Uplynulo sotva pár dnů od chvíle, kdy jsme zmínili, že italská karosárna Pininfarina to má jaksepatří nahnuté, a už zde máme další smutné zprávy související s dalším legendárním studiem. I když trochu jiného ražení. Tentokráte se budeme věnovat firmě Italdesign, kterou Giorgetto Giugiaro společně s Aldo Mantovanim zakládal již v roce 1968. Ve svých rukou přitom třímal otěže společnosti až do května 2010, kdy 90,1 procenta akcií Italdesignu získalo Audi skrze svou dceřinou firmu Lamborghini Holding S.p.A.

Zbývající podíl zůstal Giorgettovi a jeho synu Fabriziovi, přičemž oba si zachovali i aktivní role v kdysi své vlastní společnosti. Nicméně tuto neděli Němci získali zbývající akcie, načež oba Giugiarové následně ohlásili svou rezignaci. Starší z nich se navíc vzdal i postu čestného prezidenta společnosti, přičemž v tiskovém prohlášení pouze dodal, že nyní se bude věnovat vlastním aktivitám. Navíc již nechce ovlivňovat vývoj společnosti, která se vydala „vlastní cestou“.

Tím nám končí jedna éra, která je více než zajímavá třebas i tím, že firmy Italdesign a VW Group mají opravdu hodně propojenou historii. Byla to totiž právě italská karosárna, do které v létě 1972 nastoupil jako učeň dnes již bývalý šéf německého koncernu Ferdinand Piëch, aby se dozvěděl mnohé o designu. Italdesign pak následně navrhl modely jako první Volkswagen Golf nebo Audi 80.

Za svou kariéru ovšem Giugiaro stylizoval celou řadu dalších světoznámých automobilů, mezi které patří třeba Alfa Romeo Brera, DeLorean DMC-12 či Maserati 3200 GT a MC12. Kromě toho je Italdesign podepsán také pod celou řadou mainstreamových vozů, jakými jsou např. Fiat Grande Punto, Hyundai Sonata, Renault 19, Seat Toledo či SsangYong Korando.

Za svůj přínos byl Giugiaro v roce 2001 uveden do Evropské Automobilové síně slávy, o rok dříve navíc získal titul Automobilový designér století. Svou kariéru přitom začal v pouhých 17 letech ve Fiatu, odkud zamířil do karosáren Bertone a Ghia, než založil svou vlastní společnost. Jak jsme ale uvedli, ta mu již nepatří, přičemž její nový majitel, tedy Audi, dodává, že do konce roku najme 250 dodatečných zaměstnanců. Samotný Italdesign tedy snad na rozdíl od dalších slavných italských studií trpět nebude...


Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 1 - Giorgetto Giugiaro
Giorgetto Giugiaro opustil firmu, kterou v roce 1968 zakládal

Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 2 - giugiaro gea zeneva oficialni 01Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 3 - giugiaro gea zeneva oficialni 02Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 4 - giugiaro gea zeneva oficialni 03Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 5 - giugiaro gea zeneva oficialni 04Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 6 - giugiaro gea zeneva oficialni 05Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 7 - giugiaro gea zeneva oficialni 06Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 8 - giugiaro gea zeneva oficialni 07Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 9 - giugiaro gea zeneva oficialni 08Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 10 - giugiaro gea zeneva oficialni 09
Naposledy se přitom legendární designér blýsknul konceptem GEA, který byl odhalen letos v Ženevě

Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 11 - mint 1983 delorean dmc-12 na prodej mint 1983 delorean dmc-12 na prodej 01Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 12 - mint 1983 delorean dmc-12 na prodej mint 1983 delorean dmc-12 na prodej 02Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 13 - mint 1983 delorean dmc-12 na prodej mint 1983 delorean dmc-12 na prodej 03Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 14 - mint 1983 delorean dmc-12 na prodej mint 1983 delorean dmc-12 na prodej 04Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 15 - mint 1983 delorean dmc-12 na prodej mint 1983 delorean dmc-12 na prodej 05Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 16 - mint 1983 delorean dmc-12 na prodej mint 1983 delorean dmc-12 na prodej 06Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 17 - mint 1983 delorean dmc-12 na prodej mint 1983 delorean dmc-12 na prodej 07Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 18 - mint 1983 delorean dmc-12 na prodej mint 1983 delorean dmc-12 na prodej 08Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 19 - mint 1983 delorean dmc-12 na prodej mint 1983 delorean dmc-12 na prodej 09
Italdesign je ovšem zodpovědný i za skutečné automobilové legendy, třeba za DeLorean DMC-12...

Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 20 - 2006 maserati mc12 corsa na prodej 01Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 21 - 2006 maserati mc12 corsa na prodej 02Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 22 - 2006 maserati mc12 corsa na prodej 03Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 23 - 2006 maserati mc12 corsa na prodej 04Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 24 - 2006 maserati mc12 corsa na prodej 05Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 25 - 2006 maserati mc12 corsa na prodej 06
...Maserati MC12...

Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 26 - upr alfa romeo brera 02Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 27 - upr alfa romeo brera 03Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 28 - upr alfa romeo brera 03aGiugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 29 - upr alfa romeo brera 04Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 30 - upr alfa romeo brera 05Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 31 - upr alfa romeo brera 07
...Alfu Romeo Brera...

Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 32 - ssangyong_korando_2011_02Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 33 - ssangyong_korando_2011_03Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 34 - ssangyong_korando_2011_04Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 35 - ssangyong_korando_2011_05Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 36 - ssangyong_korando_2011_06Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi - 37 - ssangyong_korando_2011_07
...či třeba SsangYong Korando

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.