Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hammond a May si to rozdali ve 30 let starých sporťácích, autech snů z plakátů
20.3.2019 | Petr Prokopec
Pokud jste se narodili v hloubi minulého století, jedno z těchto aut dost možná zdobilo zeď vašeho dětského pokoje. O to příjemnější je teď zavzpomínat na jejich atmosférické dvanáctiválce rozdávající si to tváří v tvář.
Před necelým týdnem jsme si díky nové ukázce mohli představit letošní desátou epizodu The Grand Tour. Její hlavní náplní byl souboj Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye o duše mladých zákazníků, k čemuž byla použita trojice hot hatchů Ford Fiesta ST, Toyota Yaris GRMN a VW Polo GTI. Tyto vozy však nebyly jedinými, které kamera během zhruba šedesáti minut zachytila. Hammond a May zároveň zamířili i na okruh Eboladrome se sportovními ikonami 80. let minulého století.
O jaké vozy se jedná, nejspíše uhodnete, neboť jejich plakáty zdobily stěny mnoha dětských pokojů. Řeč je o italských klenotech Ferrari Testarossa a Lamborghini Countach, jejichž hranatý design je dokonalým ztělesněním osmdesátek. I když musíme připomenout, že kupé s býkem ve znaku bylo poprvé představeno v podobě prototypu již v roce 1971 a do prodeje zamířilo o tři léta později, většina z nás jej ale bude mít zafixované v pozdějších verzích. A ty přišly na trh právě až v další dekádě.
Lamborghini své klínovité kupé soustavně vylepšovalo, a tak vám dnes, pokud oba zmíněné vozy postavíte vedle sebe, budou připadat jako ze stejné éry. Realita tomu není vzdálena, neboť je, neboť Lamborghini Countach LP500 z videa níže dorazilo na trh až v roce 1985, tedy rok po odhalení Ferrari Testarossa. Kromě divokého bodykitu se pyšnilo třeba i boulí na krytu motoru, která sice udělala dostatek prostoru pro přemístěné karburátory, ovšem už do té doby mizerný výhled vzad zredukovala v podstatě na nulu.
S výkonem 455 koní však řidič u tohoto vozu za sebe příliš koukat nemusel, před třiceti lety existovalo jen pramálo rychlejších aut. Testarossa ale mezi ně nepatřila, jak naznačují technické údaje a jak ostatně dokázali Hammond s Mayem. Richard usedl za volant Lamborghini, jež by dle továrních údajů mělo zvládnout stovku za 5,2 sekundy, zatímco James jako milovník Ferrari sáhl po 390 koních Testarossy, jenž jsou při zrychlení dle továrny o desetinu pomalejší.
Při vyšším tempu by se dle oficiálních parametrů měly rozdíly srovnat, čtvrtmíli mají oba vozy pokořit za 13,5 sekundy. Hammond s Mayem zvolili pozvolný start, a nikoliv odpich přímo z místa, pročež jejich čas nelze s továrními daty srovnat, ovšem cíl jako první vidí Richard. A to i přes enormní zadní křídlo, které sice zhoršuje aerodynamiku „jeho” Lamba, Ferrari je ale o 230 kilo těžší. A také proto prohrává.
Je rychlejší Lamborghini Countach LP500 nebo Ferrari Testarossa? To je, oč běží v desáté epizodě letošního The Grand Tour
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejčtenější články
- Ojeté SUV Fiatu jako ojetina překvapuje svou spolehlivostí, překvapením je ale také jeho cena
18.2.2024 - Mercedes dál přehodnocuje svou sázku na elektromobily, dealery zaplaví „levnými” spalovacími vozy, preferují je i bohatí
19.2.2024 - Sprint dvou německých superkombíků nedopadl podle očekávání, morálním vítězem je nižší hmotnost
19.2.2024 - Tohle Porsche si kdysi koupil Nissan, aby „obšlehnul” řešení pohonu všech kol pro svou vlastní legendu
19.2.2024 - Celosvětové prodeje elektrických a hybridních aut začaly prudce klesat, v lednu byly nejnižší od května 2023
19.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva