Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hlučnější výfuky na německých autech končí. A kvůli hluku to není
4.7.2018 | Petr Prokopec | 14 příspěvků
Pokud jste měli zálusk na německé auto s příplatkovým zvučnějším výfukem, svou příležitost jste právě prováhali. Důvody jsou... německé.
Máte pocit, že klacků naházených pod nohy automobilového průmyslu ze strany Evropské unie už bylo dost? Chyba lávky, bude jich jen více. Existuje třeba regulace č. 540/2014 z 16. dubna 2014, ve které je v článku 11 zmíněna tzv. Revizní klauzule. Dle ní má evropská komise možnost do 1. července 2021 rozhodnout o nových hlukových limitech, které možnostem konstrukce nových automobilů postaví ještě užší mantinely.
Německé ministerstvo dopravy ovšem evidentně nehodlá tři roky čekat a zvukový projev nových aut začalo omezovat již nyní. Ovšem tak trochu oklikou. Zjistilo totiž, že sportovní výfukové systémy jsou spojeny nejen s výraznějším zvukovým doprovodem, ale rovněž se zvýšením spotřeby paliva a emisí CO2. A proto pro ně nastavila taková pravidla, která jejich další prodej velmi komplikují a minimálně pro nejbližší dobu efektivně znemožňují.
Automobilky nyní mohou prodávat na území Německa pouze takové výfukové systémy, s nimiž se pojí bude spojené stejné množství emisí, s jakými byl daný vůz homologován. To sportovní výfuky neplní, navíc některé systémy nejsou spojené ani se zachováním plně funkčního filtru pevných částic. TÜV je tak považuje za „podvodné zařízení ovlivňující emise“, a to pro ně znamená utrum. Například BMW tak přestalo nabízet příplatkové výfukové ústrojí z řady M Performance a to samé platí i pro alternativní systémy jiných německých výrobců.
Pochopitelně, na jiných trzích by Němci mohli toto příslušenství dále nabízet. Ale snad proto, že chtějí domácí pravidla respektovat obecně, snad proto, že je pro ně neefektivní nabízet cokoli, co mine pro ně obvykle nejdůležitější trh nebo snad proto, že nechtějí komplikovat výrobní proces, je z nabídky pro starý kontinent vyřazují obecně.
Řešením by mohla být dvojí homologace, to ale momentálně nepřipadá v úvahu - automobilky mají plné ruce práce s homologací běžných modelů kvůli příchodu nových pravidel EU týkajících se spotřeby a emisí všech aut v prodeji. Neznamená to, že by se to v budoucnu nemohlo změnit, minimálně letos s tím ale nepočítáme. V nabídce českých zastoupení některých německých značek hlučnější tovární výfuky nadále figurují, do ověření ale předpokládáme, že půjde spíše o pomalejší přizpůsobení se nové realitě, neboť např. BMW dle dokumentu níže už obecně neumožňuje jejich montáž do aut vyráběných od července 2018 dále.
Toužíte po BMW se sportovním výfukovým ústrojím? U nově vyrobeného auta už to nejde, od letošního července s nimi výrobní proces nepočítá
Další zajímavé články:
Diskuze 14 příspěvků
Bleskovky
- Zloděj použil svou nejlepší schopnost k tomu, aby zachránil dítě uvězněné v autě
před 5 hodinami - Řidič ve 200 km/h na dálnici vyblikal i policisty, ti mu to vrátili i s úroky
18.2.2019 - Elon Musk veřejně pochválil starou Ladu, a to ani nemusela být na elektřinu
17.2.2019 - Skrytá kamera natočila dopravní policisty, jak si rozdělují úplatky, teď jdou do vězení
14.2.2019 - Nejlevnější SUV Škody natočeno v běžném provozu, teď teprve ukazuje svou velikost
14.2.2019

Nejdiskutovanější články
- Britové srovnali dostupná SUV pro velké rodiny. Jak si vedla Škoda Kodiaq?
6.12.2018 - Nejslavnější odpůrce elektromobilů po testu řekl, co si myslí o prvním elektrickém Porsche
18.1.2019 (2) - Elon Musk má pocit, že jméno Tesly čte řada lidí špatně. Jak k němu vůbec přišla?
10.12.2018 (9) - Rozmach elektromobilů přinese zásadní změnu koncepce aut, oživí staré recepty
4.12.2018 (3) - Nový Renault Clio kompletně odhalen únikem, míří o hodně výš
29.1.2019 (3) - Prodeje nových aut v ČR dál klesají, Octavia přišla o pozici jedničky na trhu
9.12.2018 (1) - Boj odpůrců elektromobilů proti majitelům aut od Tesly se posunul do další úrovně
28.1.2019 - Co udělá omylem nalitá nafta modernímu benzinu? Tento vůz je smutnou odpovědí
9.12.2018 (2) - Rus zkusil, jestli jde auto v nouzi nastartovat i s pomocí tužkových baterií
18.1.2019 (2) - Specifikace revolučního dieselu na benzin Mazdy pro Evropu jsou zklamáním
7.2.2019 (3)
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 10:29 - ctrl_j
- Policejní kontroly a měření 10:12 - ctrl_j
- Má nebo nemá hydroštely? 08:46 - jirka87
- Mazda MX5 (Miata) 00:16 - jarka
- Prodam Skoda Superb 1, 1.9, 96kW, diesel 22:38 - Svetlonos
- Detektory policejních radarů 21:52 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 18:37 - řidičBOB
- Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86 17:42 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 12:20 - mmira
- Nereagující spojka a nelze zařadit 09:59 - jirka87
Autobazar
BMW 5 530 d xDrive
r.v. 2017
950 000,- KčŠkoda Octavia 1.9 TDI
r.v. 2009
170 000,- KčŠkoda Fabia 1.0 TSI
r.v. 2017
236 000,- KčAudi A6 3.0 TDI
r.v. 2016
850 000,- KčAudi A3 1.6 TDI
r.v. 2016
380 000,- KčŠkoda Roomster 1.2 i
r.v. 2009
143 000,- KčŠkoda Roomster 1.2 TSI
r.v. 2014
193 000,- KčŠkoda Superb 2.0 TSI
r.v. 2016
650 000,- Kč