Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test
24.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Mají-li cestou do kopce přední kola nulovou trakci, CR-V se nerozjede. Na ta zadní nepošle dost výkonu.
Honda CR-V, která se nedávno představila po faceliftu, není tak úplně čtyřkolka - alespoň podle výsledků testu švédského magazínu Teknikens Värld, v jehož losím testu si nedávno Porsche Macan nevedlo příliš dobře. Když přední kola CR-V nemají trakci, na zadní neproudí žádný výkon - nebo alespoň nikoliv dostatečný na to, aby se auto pohnulo kupředu.
Nějaká snaha o pohyb vidět je, ale není ani zdaleka dostatečná, aby se vůz skutečně rozjel. Snad pokud by řidič příliš nešlapal na plyn, něco by se dělo, ale to by se zase nerozjel do kopce. Že by něco takového pro SUV neměl být problém, demonstruje Ford Kuga, který při prokluzu předních kol okamžitě posílá výkon dozadu a vůz se dává do pohybu.
Pro Hondu to není zas taková novinka, už vloni ve stejném testu stejného magazínu propadla. Honda na to tehdy reagovala softwarovou úpravou, která situaci napravila - ale jen ve vozech prodaných ve Švédsku. Nyní se evidentně tento řádek počítačového kódu někam vytratil i v tomto státě. Stále hovoříme o verzi před faceliftem, jak je možné vidět z detailů předního nárazníku.
Honda na tento nový test rychle odpověděla prohlášením, že vůz využívá zadní diferenciál, který je lehký a má malý odpor pro co nejnižší spotřebu paliva, ale že je omezený množstvím točivého momentu, který přes něj prochází, aby se nepřehříval. „Pokud by na zadní diferenciál byla přenesena veškerá síla potřebná k tomu, aby se vozidlo pohlo dopředu, toto omezení by bylo překročeno. Pokud bude vozidlo v takovémto stavu, kdy se přední kola protáčejí a zadní se nehýbou, delší dobu, systém rozpozná rozdíl a spojka proklouzne a tím omezí sílu putující na zadní kola, aby se systém nepřehříval.”
Mezi řádky se dá přečíst, že zadní diferenciál je v Hondě CR-V snad jen kvůli tomu, aby o ní šlo napsat, že má pohon všech kol. V realitě však přesně ve chvíli, kdy je pohon všech kol potřeba a proč si ho lidé kupují, nedokáže s vozem pohnout. „Ve skutečných podmínkách je chvíle, kdy bude mezi nápravami takto velký rozdíl v trakci, nepravděpodobná. Jinými slovy, tento test podle našeho názoru neukazuje pohon všech kol férově,” pokračuje Honda v prohlášení.
Podle výsledků testu Tekinkens Värld tedy lze říci, že pokud skutečně plánujete SUV využívat i mimo asfalt, třeba na sněhu v horách, Honda CR-V asi nebude nejlepší volbou. Zda se dá opět očekávat softwarová oprava, podle prohlášení těžko říci. Ale pokud ano, nejspíš znova jen ve Švédsku.
Pohon všech kol Hondy CR-V očividně moc dobře nefunguje
Honda CR-V se nedávno představila s omlazenou tváří
Zdroj: Teknikens Värld
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva