Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hyundai asi zakládá KMW, z Mnichova přetáhlo dalšího špičkového vývojáŕe
1.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hyundai je rozjeté a zpomalit zjevně nehodlá. Nabírá největší kapacity v oboru a od teď zaměstnává i člověka, který stojí za platformou posledního BMW 7.
Podle magazínu Forbes je Hyundai Motor Company v žebříčku nejhodnotnějších firem světa až na 68. místě. Tedy dalece za BMW, které skončilo na 21. příčce. Nicméně je třeba si uvědomit, že mnichovská automobilka byla založena již v roce 1916, zatímco ta korejská vznikla až o jednapadesát let později a ještě na začátku 90. let neznamenala příliš. Je tedy evidentní, že Hyundai sedí v rychlejším vlaku a z jeho poslední kroků je patrné, že nehodlá zpomalit, právě naopak.
Proč? Protože již hezkých pár let loví v Mnichově jednu významnou perzónu za druhou, až to skoro působí, jako by budovalo vlastní Koreanische Motoren Werke, takové KMW. Asi nejznámější je přestup Alberta Biermanna, který pro BMW pracoval dvaatřicet let, přičemž naposledy vedl divizi M, líheň těch nejlepších technologií. Jak ovšem sám později dodal, v bavorské automobilce se změnila kultura. Proto hlavně přešel ke Korejcům, jenž mají podle jeho slov nyní vyrábět opravdu řidičská auta.
Aby byl tento záměr naplněn, Hyundai v mnichovském rybníčku zalovilo znovu. Nově tak jmenovalo na post viceprezidenta vývoje architektur značky Genesis Fayeze Abdula Rahmana. Tento muž se tak dnešním dnem loučí s BMW, kde měl na starosti vývoj konceptů a platforem celé řady aut, včetně nové řady 7, mnoha crossoverů a SUV i vozů divize M. Naposledy pak vedl divizi továrního příslušenství zahrnující i linie BMW Individual, tedy opět to nejlepší z nejlepšího.
Rahman má přitom stejně Biermann zajistit, aby vozy Genesis nabídly mnohem lepší ovladatelnost a stabilitu než dosud. Jako takové pak budou moci „napřímo soupeřit s vedoucími evropskými prémiovými automobilkami“. Veškeré poznatky z vývoje nových platforem přitom budou aplikovány i na další značky, tedy na Hyundai a Kiu. Jak jsme tedy zmínili, Korejci berou sportovní stránku svých aut smrtelně vážně.
„Chceme vyvinout flexibilní a na budoucnost zaměřenou architekturu, která bude unikátem, a Hyundai Motor Company zaručí konkurenceschopnost, zvláště pak v oblasti výkonu a kvality,“ dodává Rahman ke svému novému angažmá. Je tedy skoro jisté, že za pár let, až bude Forbes znovu sestavovat žebříček nejhodnotnějších firem světa, bude BMW a Hyundai dělit zase o něco menší propast...
Fayez Abdul Rahman měl u BMW na starosti vývoj platforem...
Nyní napomůže Korejcům k lepší ovladatelnosti a vyšší kvalitě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch