Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hyundai má velký problém. V Číně mu klesly prodeje o 64 procent, neplatí faktury
6.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci jsou jedněmi z těch, kteří si z Číny udělali dojnou krávu. Shodou nepříznivých okolností je ale po dojení. A Hyundai je rázem v těžké situaci.
Korejská automobilka Hyundai začala na čínském trhu operovat v roce 2002. Tento krok se více než vyplatil, neboť společně s Kiou se značka stala třetí nejúspěšnější automobilkou v zemi. Jen na samotné Hyundai ostatně v roce 2005 připadal 10procentní tržní podíl, který se sice postupem času smrskával na polovinu, ovšem vlivem stále větší konkurence, nikoliv nižších prodejů - ty narostly na loňských rekordních 1,142 milionu aut.
O to překvapivější je pohled na letošní registrace, které za první pololetí poklesly o 42 procent, v období od dubna do června pak dokonce o extrémních 64 %. Za vším stojí pře mezi Soulem a Pekingem, která má spojitost s americkým protiraketovým systémem, jenž má být v Jižní Korei umístěn. Podle země jde o odpověď na agresivní politiku Severní Koree, nicméně Čína má pocit, že radary budou zasahovat i do jejího teritoria.
Nejde přitom jen o smýšlení čínské vládnoucí garnitury, vlivem mediálních prostředků je na Korejce naštvaný i běžný lid. A dělá proto přesně to samé, co řada Čechů v případě obchodního řetězce Lidl - ignoruje je. Prodeje Hyundai se tak propadají, přičemž výsledky za druhé letošní pololetí nejspíše budou ještě horší než za to první. Vlivem nízké poptávky totiž automobilka nemá na zaplacení účtů od subdodavatelů.
Minulý měsíc byla proto pozastavena činnost čtyř továren, které Hyundai provozuje společně se značkou BAIC. Francouzští dodavatelé totiž odmítli značce dodat nové palivové nádrže, dokud nebudou uhrazeny předchozí faktury. Ke stejnému kroku se pak uchýlila i jedna německá firma, pročež k další odstávce výroby v jedné továrně došlo znovu tento týden.
Otázkou je řešení dané kauzy. Značka BAIC, jenž v konsorciu vystupuje jako 50procentní partner, by velmi ráda využila dané situace a přepřáhla na čínské dodavatele, jenž jsou levnější a navíc takříkajíc na místě. Hyundai by ale raději nenarušilo své „globální vztahy” a i pro čínskou výrobu využívalo stejných komponentů jako jinde na světě. Změnu tedy připouští, ale ne ihned - aktuální vztahy chce rozvolnit pomalu v horizontu 5 až 10 let.
Hyundai je tak ve skutečně prekérní situaci. Neprodává, neplatí a jeho lokální partner jej nutí do zcela jiného přístupu k věci. Jak vše dopadne, můžeme nyní jen spekulovat, možností ale Korejci mnoho nemají. A zdrojů zevnitř firmy nejspíše ustoupí - v důsledku podpory domácích dodavatelů by Hyundai mohlo počítat nejen s pozitivnějším přístupem BAIC, ale i nižšími cenami a podporou čínského tisku a vlády. Prodeje by tedy mohly zase zamířit výše
Prodeje Hyundai v Číně míří letos razantně dolů. Agresivní politika KLDR si totiž vyžádala odvetu Jižní Koree, s čímž ale Číňané nesouhlasí a značku tak ignorují. Na fotkách vidíme Hyundai Mistra, jeden z tamních modelů značky
Zdroj: Reuters, CNBC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 48 minutami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 46 minutami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před hodinou - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 3 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 4 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva