Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hyundai má velký problém. V Číně mu klesly prodeje o 64 procent, neplatí faktury
6.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci jsou jedněmi z těch, kteří si z Číny udělali dojnou krávu. Shodou nepříznivých okolností je ale po dojení. A Hyundai je rázem v těžké situaci.
Korejská automobilka Hyundai začala na čínském trhu operovat v roce 2002. Tento krok se více než vyplatil, neboť společně s Kiou se značka stala třetí nejúspěšnější automobilkou v zemi. Jen na samotné Hyundai ostatně v roce 2005 připadal 10procentní tržní podíl, který se sice postupem času smrskával na polovinu, ovšem vlivem stále větší konkurence, nikoliv nižších prodejů - ty narostly na loňských rekordních 1,142 milionu aut.
O to překvapivější je pohled na letošní registrace, které za první pololetí poklesly o 42 procent, v období od dubna do června pak dokonce o extrémních 64 %. Za vším stojí pře mezi Soulem a Pekingem, která má spojitost s americkým protiraketovým systémem, jenž má být v Jižní Korei umístěn. Podle země jde o odpověď na agresivní politiku Severní Koree, nicméně Čína má pocit, že radary budou zasahovat i do jejího teritoria.
Nejde přitom jen o smýšlení čínské vládnoucí garnitury, vlivem mediálních prostředků je na Korejce naštvaný i běžný lid. A dělá proto přesně to samé, co řada Čechů v případě obchodního řetězce Lidl - ignoruje je. Prodeje Hyundai se tak propadají, přičemž výsledky za druhé letošní pololetí nejspíše budou ještě horší než za to první. Vlivem nízké poptávky totiž automobilka nemá na zaplacení účtů od subdodavatelů.
Minulý měsíc byla proto pozastavena činnost čtyř továren, které Hyundai provozuje společně se značkou BAIC. Francouzští dodavatelé totiž odmítli značce dodat nové palivové nádrže, dokud nebudou uhrazeny předchozí faktury. Ke stejnému kroku se pak uchýlila i jedna německá firma, pročež k další odstávce výroby v jedné továrně došlo znovu tento týden.
Otázkou je řešení dané kauzy. Značka BAIC, jenž v konsorciu vystupuje jako 50procentní partner, by velmi ráda využila dané situace a přepřáhla na čínské dodavatele, jenž jsou levnější a navíc takříkajíc na místě. Hyundai by ale raději nenarušilo své „globální vztahy” a i pro čínskou výrobu využívalo stejných komponentů jako jinde na světě. Změnu tedy připouští, ale ne ihned - aktuální vztahy chce rozvolnit pomalu v horizontu 5 až 10 let.
Hyundai je tak ve skutečně prekérní situaci. Neprodává, neplatí a jeho lokální partner jej nutí do zcela jiného přístupu k věci. Jak vše dopadne, můžeme nyní jen spekulovat, možností ale Korejci mnoho nemají. A zdrojů zevnitř firmy nejspíše ustoupí - v důsledku podpory domácích dodavatelů by Hyundai mohlo počítat nejen s pozitivnějším přístupem BAIC, ale i nižšími cenami a podporou čínského tisku a vlády. Prodeje by tedy mohly zase zamířit výše
Prodeje Hyundai v Číně míří letos razantně dolů. Agresivní politika KLDR si totiž vyžádala odvetu Jižní Koree, s čímž ale Číňané nesouhlasí a značku tak ignorují. Na fotkách vidíme Hyundai Mistra, jeden z tamních modelů značky
Zdroj: Reuters, CNBC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 7 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 10 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis