Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci
24.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Downsizing byl alfou a omegou vývoje automobilismu posledních let. Po všech ústupcích už se měl týkat jen velkých motorů, Bentley nyní říká: „Ani to ne!”
Stále častěji zaznívají názory, že éra downsizingu je u konce. Nejvíce je možná i poněkud paradoxně slyšet koncern VW Group, který dlouho platil za zastánce snižování objemu pohonných jednotek. Ostatně jen díky tomu byl třeba čtyřválec 1,2 TSI rozpačité nahrazen tříválcem 1,0 TSI. K sešupu mělo dojít také u dieselů, nicméně k tomu už nedošlo a ani nedojde. Důvodem jsou nové testy spotřeby a emisí, ve kterých extrémní downsizing jaksi nefunguje. A v praxi fungoval spíše zřídka.
Přes tento veletoč se mělo za to, že opravdu velké motory nějaký čas svůj objem ještě snižovat budou. Čekali bychom to třeba u Bentley, kde pomalu k žádnému zmenšování motorů nedošlo. V jednu to tedy vypadalo, že britská automobilka po představení osmiválcových modelů začne dvanáctiválec upozaďovat. To se ale nakonec nestalo, místo toho má k dispozici zcela nový W12, který je ještě výkonnější a přesto úspornější.
O motor W12 se tedy nemusíme bát a snižování objemu u něj nebo u osmiválců také ne. Dle produktového šéfa Petera Guesta je období downsizingu u konce i tady. Důvodem je znovu stejný - kauza Dieselgate, která uspíšila přijetí zmíněných měřicích procedur. Ty dávají větší váhu reálnému světu, kde maloobjemové pohonné jednotky osazené jedním nebo více turbodmychadly neobstojí tak dobře jako v laboratořích.
Dvanáctiválcový motor si přitom napomáhá ke splnění emisních limitů deaktivací poloviny počtu válců, stejně jako čtyřlitrový osmiválec. Zůstane tedy Bentley v nabídce jen toto duo? Kupodivu nikoli. Bentley dnes používá i šest dekád starý 6,75litrový agregát V8 a, který pohání limuzínu Mulsanne. Podle Guesta se ani ten nezmění - jeho nízkootáčkový charakter je prý pro optimalizaci skutečné spotřeby ideálem.
Ani tento motor tedy nemá mít v realističtějších testech problémy a Bentley k nám ve výsledku vysílá jasnou zprávu - motorům nesebereme ani deci, ani válec. Jakou sympatičtější zprávu si takto při úterním odpoledni přát...
Bentley Mulsanne má pod kapotou 6,75litrový osmiválec, který je několik dekád starý. Přesto prý díky svému uvolněnému nízkootáčkovému charakteru nemá problém s novými testy měření spotřeby, právě naopak
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 2 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 5 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz