Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci
24.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Downsizing byl alfou a omegou vývoje automobilismu posledních let. Po všech ústupcích už se měl týkat jen velkých motorů, Bentley nyní říká: „Ani to ne!”
Stále častěji zaznívají názory, že éra downsizingu je u konce. Nejvíce je možná i poněkud paradoxně slyšet koncern VW Group, který dlouho platil za zastánce snižování objemu pohonných jednotek. Ostatně jen díky tomu byl třeba čtyřválec 1,2 TSI rozpačité nahrazen tříválcem 1,0 TSI. K sešupu mělo dojít také u dieselů, nicméně k tomu už nedošlo a ani nedojde. Důvodem jsou nové testy spotřeby a emisí, ve kterých extrémní downsizing jaksi nefunguje. A v praxi fungoval spíše zřídka.
Přes tento veletoč se mělo za to, že opravdu velké motory nějaký čas svůj objem ještě snižovat budou. Čekali bychom to třeba u Bentley, kde pomalu k žádnému zmenšování motorů nedošlo. V jednu to tedy vypadalo, že britská automobilka po představení osmiválcových modelů začne dvanáctiválec upozaďovat. To se ale nakonec nestalo, místo toho má k dispozici zcela nový W12, který je ještě výkonnější a přesto úspornější.
O motor W12 se tedy nemusíme bát a snižování objemu u něj nebo u osmiválců také ne. Dle produktového šéfa Petera Guesta je období downsizingu u konce i tady. Důvodem je znovu stejný - kauza Dieselgate, která uspíšila přijetí zmíněných měřicích procedur. Ty dávají větší váhu reálnému světu, kde maloobjemové pohonné jednotky osazené jedním nebo více turbodmychadly neobstojí tak dobře jako v laboratořích.
Dvanáctiválcový motor si přitom napomáhá ke splnění emisních limitů deaktivací poloviny počtu válců, stejně jako čtyřlitrový osmiválec. Zůstane tedy Bentley v nabídce jen toto duo? Kupodivu nikoli. Bentley dnes používá i šest dekád starý 6,75litrový agregát V8 a, který pohání limuzínu Mulsanne. Podle Guesta se ani ten nezmění - jeho nízkootáčkový charakter je prý pro optimalizaci skutečné spotřeby ideálem.
Ani tento motor tedy nemá mít v realističtějších testech problémy a Bentley k nám ve výsledku vysílá jasnou zprávu - motorům nesebereme ani deci, ani válec. Jakou sympatičtější zprávu si takto při úterním odpoledni přát...
Bentley Mulsanne má pod kapotou 6,75litrový osmiválec, který je několik dekád starý. Přesto prý díky svému uvolněnému nízkootáčkovému charakteru nemá problém s novými testy měření spotřeby, právě naopak
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 3 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 4 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 5 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 14:35 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch