I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci

Downsizing byl alfou a omegou vývoje automobilismu posledních let. Po všech ústupcích už se měl týkat jen velkých motorů, Bentley nyní říká: „Ani to ne!”
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci

24.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Downsizing byl alfou a omegou vývoje automobilismu posledních let. Po všech ústupcích už se měl týkat jen velkých motorů, Bentley nyní říká: „Ani to ne!”

Stále častěji zaznívají názory, že éra downsizingu je u konce. Nejvíce je možná i poněkud paradoxně slyšet koncern VW Group, který dlouho platil za zastánce snižování objemu pohonných jednotek. Ostatně jen díky tomu byl třeba čtyřválec 1,2 TSI rozpačité nahrazen tříválcem 1,0 TSI. K sešupu mělo dojít také u dieselů, nicméně k tomu už nedošlo a ani nedojde. Důvodem jsou nové testy spotřeby a emisí, ve kterých extrémní downsizing jaksi nefunguje. A v praxi fungoval spíše zřídka.

Přes tento veletoč se mělo za to, že opravdu velké motory nějaký čas svůj objem ještě snižovat budou. Čekali bychom to třeba u Bentley, kde pomalu k žádnému zmenšování motorů nedošlo. V jednu to tedy vypadalo, že britská automobilka po představení osmiválcových modelů začne dvanáctiválec upozaďovat. To se ale nakonec nestalo, místo toho má k dispozici zcela nový W12, který je ještě výkonnější a přesto úspornější.

O motor W12 se tedy nemusíme bát a snižování objemu u něj nebo u osmiválců také ne. Dle produktového šéfa Petera Guesta je období downsizingu u konce i tady. Důvodem je znovu stejný - kauza Dieselgate, která uspíšila přijetí zmíněných měřicích procedur. Ty dávají větší váhu reálnému světu, kde maloobjemové pohonné jednotky osazené jedním nebo více turbodmychadly neobstojí tak dobře jako v laboratořích.

Dvanáctiválcový motor si přitom napomáhá ke splnění emisních limitů deaktivací poloviny počtu válců, stejně jako čtyřlitrový osmiválec. Zůstane tedy Bentley v nabídce jen toto duo? Kupodivu nikoli. Bentley dnes používá i šest dekád starý 6,75litrový agregát V8 a, který pohání limuzínu Mulsanne. Podle Guesta se ani ten nezmění - jeho nízkootáčkový charakter je prý pro optimalizaci skutečné spotřeby ideálem.

Ani tento motor tedy nemá mít v realističtějších testech problémy a Bentley k nám ve výsledku vysílá jasnou zprávu - motorům nesebereme ani deci, ani válec. Jakou sympatičtější zprávu si takto při úterním odpoledni přát...


I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 1 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 01I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 2 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 02I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 3 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 03I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 4 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 04I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 5 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 05I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 6 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 06I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 7 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 07I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 8 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 08I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 9 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 09I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 10 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 10I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 11 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 11I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci - 12 - Bentley Mulsanne Speed prvni sada 12
Bentley Mulsanne má pod kapotou 6,75litrový osmiválec, který je několik dekád starý. Přesto prý díky svému uvolněnému nízkootáčkovému charakteru nemá problém s novými testy měření spotřeby, právě naopak

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše