Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
I Bentley říká, že downsizing je mrtvý. Svým obřím V8 a W12 nesebere ani deci
24.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Downsizing byl alfou a omegou vývoje automobilismu posledních let. Po všech ústupcích už se měl týkat jen velkých motorů, Bentley nyní říká: „Ani to ne!”
Stále častěji zaznívají názory, že éra downsizingu je u konce. Nejvíce je možná i poněkud paradoxně slyšet koncern VW Group, který dlouho platil za zastánce snižování objemu pohonných jednotek. Ostatně jen díky tomu byl třeba čtyřválec 1,2 TSI rozpačité nahrazen tříválcem 1,0 TSI. K sešupu mělo dojít také u dieselů, nicméně k tomu už nedošlo a ani nedojde. Důvodem jsou nové testy spotřeby a emisí, ve kterých extrémní downsizing jaksi nefunguje. A v praxi fungoval spíše zřídka.
Přes tento veletoč se mělo za to, že opravdu velké motory nějaký čas svůj objem ještě snižovat budou. Čekali bychom to třeba u Bentley, kde pomalu k žádnému zmenšování motorů nedošlo. V jednu to tedy vypadalo, že britská automobilka po představení osmiválcových modelů začne dvanáctiválec upozaďovat. To se ale nakonec nestalo, místo toho má k dispozici zcela nový W12, který je ještě výkonnější a přesto úspornější.
O motor W12 se tedy nemusíme bát a snižování objemu u něj nebo u osmiválců také ne. Dle produktového šéfa Petera Guesta je období downsizingu u konce i tady. Důvodem je znovu stejný - kauza Dieselgate, která uspíšila přijetí zmíněných měřicích procedur. Ty dávají větší váhu reálnému světu, kde maloobjemové pohonné jednotky osazené jedním nebo více turbodmychadly neobstojí tak dobře jako v laboratořích.
Dvanáctiválcový motor si přitom napomáhá ke splnění emisních limitů deaktivací poloviny počtu válců, stejně jako čtyřlitrový osmiválec. Zůstane tedy Bentley v nabídce jen toto duo? Kupodivu nikoli. Bentley dnes používá i šest dekád starý 6,75litrový agregát V8 a, který pohání limuzínu Mulsanne. Podle Guesta se ani ten nezmění - jeho nízkootáčkový charakter je prý pro optimalizaci skutečné spotřeby ideálem.
Ani tento motor tedy nemá mít v realističtějších testech problémy a Bentley k nám ve výsledku vysílá jasnou zprávu - motorům nesebereme ani deci, ani válec. Jakou sympatičtější zprávu si takto při úterním odpoledni přát...
Bentley Mulsanne má pod kapotou 6,75litrový osmiválec, který je několik dekád starý. Přesto prý díky svému uvolněnému nízkootáčkovému charakteru nemá problém s novými testy měření spotřeby, právě naopak
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 40 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva