Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
I Ferrari může být sleeper, stačí vybrat ten „správný” model
29.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ferrari a sleeper? To nedává smysl. Ale co když jde o nenápadný, opomíjený model 400i, který má pod kapotou motor V12 s dvěma turby Garrett?
Mnoho lidí si vzpomene na grand tourer Ferrari 456, který se vyráběl v 90. letech. Ale vzpomněli byste si na jeho předchůdce? Nebylo by se co divit, kdyby ne. Bylo to Ferrari 365 GT4 2+2, které se postupnými facelifty dostalo přes 400 a 400i až k označení 412. Vyrábělo se v letech 1972 - 1989 a všechny jeho inkarnace jsou dnes tak nějak pozapomenuty. Možná i proto, že to nebylo zrovna špičkové auto. Jeremy Clarkson kdysi o 400i řekl, že je „strašné v každém ohledu”.
Ferrari 400i mělo 4,8l dvanáctiválec s atmosférickým plněním a označením F 101 D, který dával až 228 kW (310 koní) výkonu v 6 400 ot./min a nejvýše 392 Nm točivého momentu v 4 200 ot./min. Existovalo s manuální nebo s automatickou převodovkou - automat byl tříkvalt, ale to bylo na ta léta normální. Karoserii navrhovalo studio Pininfarina a jak se mu to povedlo, posuďte z fotografií sami. Moc emocí ale tohle auto nevzbuzuje, řekli bychom.
Tento konkrétní kus ale může s krevním tlakem trochu pomoct, pokud se podíváte pod kapotu. Motor totiž dostal dvě turba Garrett T3, čtyřstupňový automat GM 4L60, který je oproti sériové převodovce odolnější, a řídící jednotku Megasquirt; za úpravy motoru je zodpovědný Greg Armstrong, který v 90. letech postavil sérii sedmi přeplňovaných Lamborghini Diablo. Také byla vyměněna klimatizace, aby skutečně fungovala, a sériový autonivelační podvozek udělal místo spolehlivějšímu systému.
Nevíme, kolik výkonu je tu přesně nyní, ale jsou to více jak čtyři stovky. Aby to motor vydržel, byl kompletně zrenovován a dostal kované písty. Aspoň částečnou renovaci dost pravděpodobně dostal i zbytek auta, vypadá velmi hezky. A dva přídavné budíky uprostřed přístrojového štítu vypadají, jako by tam byly už z výroby.
Pochopitelně, ani sériová 400i není slabé auto - 4,8litrový dvanáctiválec byl a je kus motoru. Třístupňový automat ale mnoho parády nenadělá, hmotnost 1 830 kg není nízká a vzhledem toto auto nevybočuje už vůbec. Pokud takovému stroji nadělíte dvě turba a jinou převodovku, postavíte důkaz, že i Ferrari může být sleeper, stačí zvolit ten „správný” model - tedy nenápadný a dynamicky ne zase tak ambiciózní (Auto, Motor und Spotrem naměřená maximálka 236 km/h v době vzniku má daleko k úchvatné). A bude to platit tím spíše, čím více budou v publiku lidé, kteří o historii grand tourerů mnoho nevědí.
Tenhle konkrétní stroj byl mimochodem před pár dny na prodej na eBay a někdo za něj nabídl 25 200 dolarů (610 tisíc korun). To ovšem nebylo nad minimální cenou, a tak se vůz neprodal. Pokud byste tedy měli zájem, dá se koupit. Předkládáme vám jej ale spíše jako důkaz toho, že i Ferrari může skrývat překvapivou dynamiku...
Tohle Ferrari na to nevypadá, ale pod kapotou má spoustu síly
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 56 minutami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 6 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva