Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
I Němci mají své dny: co když se vám v moderním Porsche 911 vybije baterka?
5.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Soudruzi z NDR udělali chybu ve filmu, pánové z NSR se ji ale na Porsche 911 dopustili i ve skutečnosti. Dvakrát.
V poslední době jsme vám ukázali hned dva případy pozoruhodného italského inženýringu. Konstruktéři Alfy Romeo dokázali udělat i z takové věci, jako je doplňování kapaliny ostřikovače, složitý proces hodný podrobného návodu. A tvůrci Ferrari California se pro změnu postarali o snad nejošklivější a nejhloupěji umístěná brzdová světla na jakémkoli sériově vyráběném autě posledních let. Leckdo na to reagoval tím, že podobné nedomyšlenosti jsou vlastní nanejvýš Italům či Francouzům, a proto mají raději německá auta. Dnes vám ale ukážeme, že i Němci dokáží vymyslet pořádný nesmysl. A ještě se ze své chyby neponaučit.
Nemluvíme přitom o žádných béčkových technicích, ale lidech od Porsche, konstruktérech jedněch z nejlepších aut světa rozličných segmentů. Právě ti se rozhodli v předchozí generaci 997 své největší perly, modelu 911, dopřát elektronické odemykání přední víka kufru i kapoty motoru. Proč ne, je to moderní, vypadá to lépe než táhla, dá se to ovládat dálkově a celé řešení může být i teoreticky lehčí než klasika. Jenže zapomněli na několik věcí.
Akumulátor 911 se nachází pod přední kapotou
Jednak na fakt, že s 911 většina majitelů zase tak často nejezdí. A jednak na fakt, že moderní Porsche trpí poměrně značným „samovybíjením” (ono asi nebude tak samovolné, spíše bude souviset s rozsáhlejším použitím elektroniky). Tyhle dva faktory se starají o to, že vybitý akumulátor v 911 je docela častý jev. A i když nepříjemnou záležitostí je jistě v jakémkoli případě, teprve „promyšlená” konstrukce umí z řešení takové nepříjemnosti udělat pořádný horor.
Akumulátor 911 se totiž nachází pod přední kapotou, která je otevírána elektronicky. Čistě elektronicky. Takže pokud přijdete k autu a zjistíte, že se mu „vybila baterka”, otevřete už akorát dveře. Ty lze fyzicky odjistit klíčem, na to „šťávu” nepotřebujete, pak se ale můžete elektronickým ovladačem v prahu u řidiče neb dálkovým na klíči ucvakat k smrti a přední kapotu už neodemknete.
Přední kapotu u 911 můžete otevřít elektronickým tlačítkem v prahu, dálkově nebo dnes už dokonce i bezklíčově. Nic z toho ale nefunguje bez nabitého akumulátoru
To je docela past.
Máte vybitý nebo zničený akumulátor, který se nachází pod kapotou otevíranou jen a pouze zařízením, které vyžaduje funkční akumulátor. Řešila by to jakákoli možnost mechanického otevření přední kapoty v případě nouze, nakonec americké verze 911 ji mají. Ale jen zevnitř samotného předního „kufru”, protože to tak vyžaduje zákona a sem se znovu nedostanete.
Je to vážně past.
Bizarní je, že vůz má (v americké specifikaci) i možnost otevření přední kapoty táhlem, ale pouze nitru zavazadelníku, táhlem
Že to takto může dopadnout, Němci pochopitelně zjistili, nevymysleli ale nic německého, nýbrž pořádnou Itálii. V tomto případě existuje jediná možnost, jak přední kapotu otevřít - odjistit pojistkovou skříňku, z ní povytáhnout speciální kontakt určený pro tento případ, vzít k ruce startovací kabely a jiný externí zdroj energie, Němci doporučují samostatnou externí baterii. Pak samozřejmě na vnějším akumulátoru zapojíte plus a minus, plus dáte k onomu kontaktu v pojistkovce umístěné skvěle u země pod volantem a na minus už si musíte najít nějaký kontakt na karoserii. Propojíte, k tomu zmáčknete tlačítko v prahu cvak, víko kufru se otevře.
To je takový nesmysl, až z toho zůstává rozum stát. Pokud se vám to stane v garáži, asi si poradíte, ale když se vám akumulátor vybije kdekoli na cestách? Jistě každý majitel vozí na sedadle spolujezdce náhradní akumulátor a vzadu startovací kabely. Ty, kdyby už náhodou měl, budou stejně zase v kufru. Realizovat podobnou operaci v terénu hraničí s nemožností, pomůže vám jen přivolaná asistence nebo dobrý samaritán s pořádně dlouhými startovacími kabely. Neboť s těmi kratší není vůbec snadné všechno propojit.
Neděláme si legraci, toto je skutečně jediná oficiální možnost, jak se dostat k vybitému akumulátoru pod nedobytnou přední kapotou - jiným akumulátorem a startovacími kabely
Že tuhle „vlastnost” 911 má, se ví už léta, alespoň my to v redakci víme a někteří z vás jistě též. Co nás zarazilo je, že to Němci nevyřešili jinak ani s novou generací 991, ani s jejím faceliftem. Níže si tak můžete prohlédnout i nářek jednoho z majitelů, který si pro podobné případy (protože se to vážně nestává zřídka) pořídil speciální „kablíky” a menší zdroj energie pro nouzové zapojení.
Přitom stačilo jedno táhlo. Kdekoli. Které auto stejně pořád má, vyvedené dovnitř kufru. Tam je vám ale platné jako mrtvému zimník, tedy pokud si nepořídíte psa, který s vámi bude všude jezdit v kufru a nevycvičíte si jej tak, aby vám víko zavazadelníku v případě potřeby otevřel...
Pochopitelně, má to i svá pozitiva - ukrást za těchto podmínek něco ze zavazadelníku 911 hraničí s nemožností, často se do něj nedostane ani sám majitel. Ale jestli to stojí za všechna ta trápení?
Porsche 911 je vypiplané auto, jedno z nejlepších na světě. I ono ale má své temné stránky, které vyřeší jen absurdní operace. A nebo vycvičený pes v kufru...
Kompletní galerie fotek, dokumentace a videa
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 2 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 3 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 5 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva