Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
I Němci mají své dny: co když se vám v moderním Porsche 911 vybije baterka?
5.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Soudruzi z NDR udělali chybu ve filmu, pánové z NSR se ji ale na Porsche 911 dopustili i ve skutečnosti. Dvakrát.
V poslední době jsme vám ukázali hned dva případy pozoruhodného italského inženýringu. Konstruktéři Alfy Romeo dokázali udělat i z takové věci, jako je doplňování kapaliny ostřikovače, složitý proces hodný podrobného návodu. A tvůrci Ferrari California se pro změnu postarali o snad nejošklivější a nejhloupěji umístěná brzdová světla na jakémkoli sériově vyráběném autě posledních let. Leckdo na to reagoval tím, že podobné nedomyšlenosti jsou vlastní nanejvýš Italům či Francouzům, a proto mají raději německá auta. Dnes vám ale ukážeme, že i Němci dokáží vymyslet pořádný nesmysl. A ještě se ze své chyby neponaučit.
Nemluvíme přitom o žádných béčkových technicích, ale lidech od Porsche, konstruktérech jedněch z nejlepších aut světa rozličných segmentů. Právě ti se rozhodli v předchozí generaci 997 své největší perly, modelu 911, dopřát elektronické odemykání přední víka kufru i kapoty motoru. Proč ne, je to moderní, vypadá to lépe než táhla, dá se to ovládat dálkově a celé řešení může být i teoreticky lehčí než klasika. Jenže zapomněli na několik věcí.
Akumulátor 911 se nachází pod přední kapotou
Jednak na fakt, že s 911 většina majitelů zase tak často nejezdí. A jednak na fakt, že moderní Porsche trpí poměrně značným „samovybíjením” (ono asi nebude tak samovolné, spíše bude souviset s rozsáhlejším použitím elektroniky). Tyhle dva faktory se starají o to, že vybitý akumulátor v 911 je docela častý jev. A i když nepříjemnou záležitostí je jistě v jakémkoli případě, teprve „promyšlená” konstrukce umí z řešení takové nepříjemnosti udělat pořádný horor.
Akumulátor 911 se totiž nachází pod přední kapotou, která je otevírána elektronicky. Čistě elektronicky. Takže pokud přijdete k autu a zjistíte, že se mu „vybila baterka”, otevřete už akorát dveře. Ty lze fyzicky odjistit klíčem, na to „šťávu” nepotřebujete, pak se ale můžete elektronickým ovladačem v prahu u řidiče neb dálkovým na klíči ucvakat k smrti a přední kapotu už neodemknete.
Přední kapotu u 911 můžete otevřít elektronickým tlačítkem v prahu, dálkově nebo dnes už dokonce i bezklíčově. Nic z toho ale nefunguje bez nabitého akumulátoru
To je docela past.
Máte vybitý nebo zničený akumulátor, který se nachází pod kapotou otevíranou jen a pouze zařízením, které vyžaduje funkční akumulátor. Řešila by to jakákoli možnost mechanického otevření přední kapoty v případě nouze, nakonec americké verze 911 ji mají. Ale jen zevnitř samotného předního „kufru”, protože to tak vyžaduje zákona a sem se znovu nedostanete.
Je to vážně past.
Bizarní je, že vůz má (v americké specifikaci) i možnost otevření přední kapoty táhlem, ale pouze nitru zavazadelníku, táhlem
Že to takto může dopadnout, Němci pochopitelně zjistili, nevymysleli ale nic německého, nýbrž pořádnou Itálii. V tomto případě existuje jediná možnost, jak přední kapotu otevřít - odjistit pojistkovou skříňku, z ní povytáhnout speciální kontakt určený pro tento případ, vzít k ruce startovací kabely a jiný externí zdroj energie, Němci doporučují samostatnou externí baterii. Pak samozřejmě na vnějším akumulátoru zapojíte plus a minus, plus dáte k onomu kontaktu v pojistkovce umístěné skvěle u země pod volantem a na minus už si musíte najít nějaký kontakt na karoserii. Propojíte, k tomu zmáčknete tlačítko v prahu cvak, víko kufru se otevře.
To je takový nesmysl, až z toho zůstává rozum stát. Pokud se vám to stane v garáži, asi si poradíte, ale když se vám akumulátor vybije kdekoli na cestách? Jistě každý majitel vozí na sedadle spolujezdce náhradní akumulátor a vzadu startovací kabely. Ty, kdyby už náhodou měl, budou stejně zase v kufru. Realizovat podobnou operaci v terénu hraničí s nemožností, pomůže vám jen přivolaná asistence nebo dobrý samaritán s pořádně dlouhými startovacími kabely. Neboť s těmi kratší není vůbec snadné všechno propojit.
Neděláme si legraci, toto je skutečně jediná oficiální možnost, jak se dostat k vybitému akumulátoru pod nedobytnou přední kapotou - jiným akumulátorem a startovacími kabely
Že tuhle „vlastnost” 911 má, se ví už léta, alespoň my to v redakci víme a někteří z vás jistě též. Co nás zarazilo je, že to Němci nevyřešili jinak ani s novou generací 991, ani s jejím faceliftem. Níže si tak můžete prohlédnout i nářek jednoho z majitelů, který si pro podobné případy (protože se to vážně nestává zřídka) pořídil speciální „kablíky” a menší zdroj energie pro nouzové zapojení.
Přitom stačilo jedno táhlo. Kdekoli. Které auto stejně pořád má, vyvedené dovnitř kufru. Tam je vám ale platné jako mrtvému zimník, tedy pokud si nepořídíte psa, který s vámi bude všude jezdit v kufru a nevycvičíte si jej tak, aby vám víko zavazadelníku v případě potřeby otevřel...
Pochopitelně, má to i svá pozitiva - ukrást za těchto podmínek něco ze zavazadelníku 911 hraničí s nemožností, často se do něj nedostane ani sám majitel. Ale jestli to stojí za všechna ta trápení?
Porsche 911 je vypiplané auto, jedno z nejlepších na světě. I ono ale má své temné stránky, které vyřeší jen absurdní operace. A nebo vycvičený pes v kufru...
Kompletní galerie fotek, dokumentace a videa
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry