Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
I takhle může vypadat 16 let staré, běžně ježděné auto. Tipnete si, kolik má najeto?
14.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Stačí nebrat auto jako kus plechu, který bude sloužit do smrti bez jakékoli péče a může z něho být klidně šestnáct let výstavní kus. Tohle BMW je důkaz.
U ojetých aut lze podle specifického opotřebení různých částí celkem dobře odhadnout, kolik toho má za sebou, ať už prodávající tvrdí cokoli. Běžné používání s sebou přináší typické znaky provozu od slepnutí světel přes různými částmi opotřebené součásti interiéru až po vizuální stav viditelných technických prvků. Snadno se tak stane, že jste překvapeni tím, jak málo má mít vůz najeto, když třeba pedály vypadají, jako by se po nich léta prohánělo stádo slonů. Dnes vám ale ukážeme přesně opačný případ - budete překvapeni, jak moc má vůz najeto, i když na něm žádné podstatné opotřebení není znát.
Jde o BMW 520i Exclusive Edition generace E39, který nabízí k prodeji firma specializující se na dovoz zachovalých automobilů starších ročníků. Dá se říci, že většina jí nabízených aut je v nadstandardním stavu a má kýžený punc originality, tohle je ale vážně extrém.
Řeč je o autu z roku 2002, tedy 16 let starém voze. Když jsme jej poprvé spatřili, měli jsme jej za jedno z těch aut, co někdo „sušil” doma v garáži a najel s ním nanejvýš pár tisíc kilometrů za rok, toto ale není ten případ. Vcelku neobvyklá historie vozu má za následek překvapivě udržovaný stav, dle nějž byste šestnáctiletému sedanu v barvě Titansilber Metallic jistě nehádali 209 395 kilometrů. Přesně tolik ale má na auto tachometru.
Neříkáme, že je jako nové. Třeba některé části koženého čalounění, které tou dobou BMW používalo v řadě modelů, jsou docela náchylné na „pomačkání” a nesou známky používání, ale zdaleka ne tak intenzivního. Stroj jezdil ve službách diplomatů - nejprve ve Švýcarsku a poté v Německu, kde se jej chopil současný prodávající. Zaujal hlavně svojí skvělou kondicí s neuvěřitelně zachovalým béžovým interiérem. K autu je navíc doložitelná kompletní historie včetně ověřené servisní dokumentace.
Diplomaté si dopřávali provedení Exclusive Edition, to znamená vybavený interiér vyrobený ze třech druhů kůže, dvoubarevné dřevěné obložení (vč. volantu a ruční brzdy) doplněné černým klavírovým lakem a chromem. Hudbu interpretuje příplatkový audio systém. Vnitřní prostor je kompletně bez poškození a viditelných odřenin nebo známek opotřebení. I jinak choulostivé světlé koberečky vypadají, že by se z nich po vyčištění dalo i po těch letech jíst. Dlouhé používání tu bylo vyváženo pečlivým zacházením a podobně pečlivou údržbou.
Karoserie nenese známky koroze, lak se jeví ušetřený škrábanců a přední i zadní světla působí jako nová. Prodejce tvrdí, že na autě je stále první tovární vrstva laku. Stříbrný odstín nevyvolává zájem ostatních, jen ponechaná nálepka CD (Corps Diplomatique) na kufru připomíná, že tento automobil měl trochu nevšední osud.
Kvůli motoru si tento vůz asi nekoupíte, jde o relativně skromnou verzi 520i, u níž zadní nápravu pohání benzínový šestiválec o objemu 2,2 litru s výkonem 125 kW (170 koní) a nejvyšší rychlostí 226 km/h. Po dovozu auto podstoupilo menší servis, dočkalo se tedy i nové autobaterie, sady letních pneumatik, výměny těsnění olejové vany, výměnu motorového oleje s filtrem, výměnu chladicí kapaliny a nastavení geometrie.
Ukazujeme vám tohle auto spíše pro zajímavost, jak může vypadat 16 let starý vůz s více jak 200 tisíci km. Ale pokud byste měli zájem, je i k mání. Cena je stanovena na 31 000 PLN (188 000 Kč), což není až tak mnoho - najít dnes zachovalou pětku E39 je skoro zázrak bez ohledu na cenu...
BMW z diplomatických kruhů nevykazuje žádné známky opotřebení, těžko se mu věří tolik ujetých kilometrů
Zdroj: Klasyka Gatunku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 2 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 4 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 09:17 - HondaMan
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz