Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Image Tesly Model 3 dostává další rány, majitele pronásledují zvláštní problémy
14.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Že auta americké značky nepřekypují kvalitou, už víme. Jenže slícování plechů je jedna věc, obtíženě opravitelné potíže s funkčností věc druhá.
Model 3 má být podle představitelů Tesly cenově dostupný elektromobil ohromující zákazníky svou technikou. Moderní sedan má urychlit elektrickou revoluci v dopravě, jenže plánovaná ofenzíva proti spalovacím automobilům od začátku nabírá trhliny. Tesla v rámci uspíšení začátku výroby vypustila testovací fázi a zkušenosti z provozu nahradila analytickými výpočty. Později také vyšlo najevo, že ke splnění termínů musela společnost zkrátit fázi, kdy se testuje výrobní linka a harmonizuje výrobní proces.
Uspíšení startu výroby to přineslo, ale... to je tak všechno. Počet vyprodukovaných elektromobilů stále zdaleka neplní původní očekávání a výrobce dále pracuje na tom, aby proces výroby dostal pod kontrolu. Aktuální předpověď prohlašuje rok 2018 jako zásadní pro Model 3, respektive pro celou automobilku. Tesla odhaduje, že do června stabilizuje situaci a bude se snažit odstranit problémy plynoucí z uspěchaného startu produkce. Ten se zatím opravdu moc nevyplácí.
Navzdory napůl ruční výrobě se z výrobních linek sjíždějí auta mizerné kvality, která si svou kvalitou zdají i s Trabanty. Špatně slícované plechy nebo chrastící plasty ale mohou někteří zákazníci přejít s lehkým srdcem, však hlavně že jezdí. Jenže některým není dopřáno ani to - množí se i stížnosti poruchy, které v některých případech činí vozy zcela nepojízdnými.
Například jeden ze zákazníků, který má své auto pouhé dva týdny, jej nyní nemůže používat, protože se do něj nedostane a nemůže odjet, jak se můžete přesvědčit dole na videu. Jednoho dne si uvědomil, že stav vozu nebyl v uživatelská aplikaci několik hodin aktualizován, proto se vydal na kontrolu do garáže. Tam našel vůz nejevící známky života.
Tesla Model 3 neodpovídala na jakékoliv pokyny, nevydávala ani žádné zvuky či jiné reakce. Odemykací karta nedokázala odemknout zámek a dokonce nebylo možné odpojit nabíjecí kabel. Nabíječka světelnými signály ukazovala dobrou kondici, ale autobaterie se nenabíjely. Dotčený majitel vlastní i Model S, proto není pravděpodobné, že by při zacházení s vozem pochybil. Na každý pád se z elektromobilu stala socha připoutaná ke zdi, nutný bude odvoz do servisu.
Jiný majitel z Denveru sice může jezdit, ale nemůže vystát nepříjemné bouchání od podvozku na nerovném povrchu, které se začalo ozývat hned po vyzvednutí nového Modelu 3 u prodejce. Následnou reklamaci dealer uznal, nicméně automechanici nedokázali najít příčinu a nasměrovali zákazníka do servisního centra s podezřením na poruchu tlumičů. Jenže opravna nepřijímala celý týden další zakázky, protože měla plno, majitel tak má auto s napůl nefunkčním podvozkem a ani on s ním nemůže promptně nic dělat.
Během prvních tří týdnů vlastnictví dostupného elektromobilu si své užil také další obětní beránek. Vlastník si při přebírání sedanu všiml, že mu nesvítí zadní světla. Problém prodavač hned vyřešil na místě. O dva týdny později se zobrazilo alarmující hlášení nutné návštěvy servisu a kontroly baterii. Majitel se setkal opět s odmítnutím servisu, který musel věnovat pozornost jiným opravám. Za dalších sedm dní Model 3 už nenastartoval.
To jsou tři konkrétní případy, o kterých se mluví mezi majiteli, ale není to zdaleka vše. Další funkční odhalily méně rušivé problémy s palubním softwarem, nefunkčními dvířky portu nabíjení nebo nebrzdící parkovací brzdou. A případů špatné kvality montáže je nespočet.
Na obranu Tesly se sluší říct, že také ostatní automobilky trpí dětskými nemocemi prvních výrobků, nevíme ale, kdy naposledy jsme slyšeli o tolika potížích při tak malém množství dodaných aut. Jistě ne všechny vozy od startu výroby pronásledují problémy, potíží s Teslami je ale hodně. A sama automobilka jim svým zbrklým plánováním šla naproti...
Tesla chce navýšit produkci aut, ale zatím není schopna pružně reagovat na opravy současných modelů. Servisní střediska se musí rozšířit, nebo modely musejí byt bez poruch, což je nemožné. Tento majitel nemůže vypojit nabíječku ani se dostat do auta. A není sám s podobně zásadními problémy
Zdroj: CarBuzz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda