Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Interiér kompletně bez tlačítek? Jen přes mou mrtvolu, říká tento muž
1.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Až násilné nahrazování fyzických ovladačů dotykovými displeji se stalo jednou ze zvrácených mód. Naštěstí ne každý pro takový trend hoří.
Dotykové displeje nejsou v automobilech nic nového, pokročilé palubní systémy je nabízí už léta. Teprve v posledních měsících ale začaly přicházet na trh modely, které s pomocí dotykových displejů nahrazují všechno. A je celkem jedno, o jaké třídě se bavíme. V rámci nejlepšího palubního systému už žádné fyzické tlačítko nenajdeme ani třeba u Škody Octavia 2017, i když jen o pár měsíců dříve dorazivší Kodiaq je pro srovnatelný systému ještě nabízí.
To se ale pořád bavíme o autech, která nějaká fyzická tlačítka mají, jen jich ubývá. Nové Audi A8 už nemá ani jedno a taková Tesla Model 3 už ani nepředstírá, že by nějaká mít mohla. Jeden palubní systém s rozměrným dotykovým displejem má řešit úplně vše.
Když pak od některé z posledních dvou zmiňovaných novinek přesunete svou pozornost k Jaguaru E-Pace, možná budete mít pocit, jako kdybyste se vrátili o několik let zpátky. Jaguar na rozdíl od Audi či Tesly míchá tradiční prvky s těmi moderními a stále disponuje otočnými ovladači pro ovládání hlasitosti audiosystému či klimatizace. Že by Britům ujel vlak? Ani trochu, přesně takto to mělo být.
Designový šéf značky Ian Callum k tomu nyní uvedl, že tyto prvky zůstanou součástí britských vozů i do budoucna, tedy dokud on bude živ a bude stát u kormidla designu britských aut. „Hluboce věřím v hmatové ovládání s mechanickým pocitem. Myslím, že pro Jaguar není to pravé ořechové, aby měl jen dotykové displeje,“ uvedl Callum.
Je samozřejmě otázkou, jak dlouho šéfdesignérovi britské automobilky daný názor vydrží, v tuto chvíli mu ale musíme tleskat. Nemáme pocit, že by zákazníci po něčem jako je dotykové ovládání všeho vůbec prahli. Ano, je to moderní, dobře to vypadá, ale už ovládání hlasitosti u faceliftované Octavie je za jízdy kříž. A to je pořád jen jedna operace z mnoha, v zatím nevyzkoušené A8 tak budete musel zvládat ovládat úplně všechno.
Věřme tedy, že značek, které nepodlehnou této módě bude co nejvíce a budou možná nemoderním, ale funkčně lepším řešením nastavovat zrcadlo mnohdy zbytné moderně. Nakonec, Jaguar v tom není sám - velmi podobný názor zastává i Mazda...
Ian Callum i s Jaguarem Mark II upraveným podle jeho gusta. Že není velkým fandou beztlačítkového ovládání, je zjevné i z něj
Nový Jaguar E-Pace se nenechal strhnout davem a zůstává alespoň částečně u fyzických ovladačů. Zcela záměrně
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 08:28 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch