Interní data Amazonu konečně ukázala, jak si teď Clarkson a spol. vedou u diváků

V časech Top Gearu byli světovým fenoménem, Amazon ale žádná data související s popularitou nezveřejňuje. Lidé z Reuters přesto nějaká vyšťourali.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Interní data Amazonu konečně ukázala, jak si teď Clarkson a spol. vedou u diváků

19.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Interní data Amazonu konečně ukázala, jak si teď Clarkson a spol. vedou u diváků

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V časech Top Gearu byli světovým fenoménem, Amazon ale žádná data související s popularitou nezveřejňuje. Lidé z Reuters přesto nějaká vyšťourali.

Podle spekulací o možném konci pořadu The Grand Tour by Amazon neměl po odvysílání třetí série obnovit smlouvu s Jeremy Clarksonem, Richardem Hammondem a Jamesem Mayem. Čtyřiadvacet z původně naplánovaných 36 epizod již bylo odvysíláno a je možné, že po odvysílání dalších 12 si populární trojice moderátorů bude muset hledat jiného mecenáše.

Tyto zvěsti označil sám Jeremy Clarkson za nesmysl, je ale otázkou, co si z toho brát. Na jednu stranu lze předpokládat, že samotný aktér pořadu bude vědět více než média, na tu druhou se ale stejně dobře můžeme domnívat, že přinejmenším o průběhu interního rozhodování Amazonu o možném konci toho či onoho pořadu nebudou jeho tváře informovány.

Samotná společnost navíc dosud nikterak nezveřejňovala jakákoliv čísla spojená se sledovaností, takže jsme mohli pouze spekulovat o tom, zda se jí investice do The Grand Tour vyplatí. V souvislosti s ní byl zmiňován pouze obří miliardový rozpočet a skutečnost, že první série se chlubila smutným titulem „Nejvíce nelegálně stahovaný pořad roku“. Vše ostatní ale již bylo zahaleno rouškou tajemství.

Tu se nyní částečně povedlo strhnout zpravodajcům z agentury Reuters. Do ruky se jim dostal interní dokument, který odhaluje „cenu za získání jednoho nového předplatitele“. Jde o poměr mezi vynaloženými náklady a počtem zákazníků, kteří si po zaplacení služby jako první pustí zkoumaný pořad. V tu chvíli Amazon (nejspíše správně) předpokládá, že to byla právě tato show, která nového zákazníka přilákala. Čím nižší číslo vyjde, tím si pořad vede lépe.

První sezóna The Grand Tour je v tomto ohledu absolutním lídrem, cena jednoho diváka se pohybuje jen v řádu desítek dolarů, zatímco u některých pořadů jde až do tisíců. Pokud si uvědomíme, že rozpočet na všech 36 epizod by se měl pohybovat okolo 4,6 miliardy korun, pak náklady na jednu sérii jsou odhadem třetinové. Amazon tedy díky Clarksonovi a spol. přilákal miliony nových diváků.

Je to na jednu stranu jasný důkaz toho, jak moc jsou Clarkson a spol. populární a že The Grand Tour jistě nebyla propadákem. Jenže znamená to nutně něco pro budoucnost? Data získaná Reuters odhalují také to, že Amazon nemá žádné slitování a nezajímá ho minulý úspěch jakéhokoli pořadu. Pokud v určitou chvíli přestane znamenat příjem z nových či obnovených předplatných televize Prime, rychle skončí.

Nová data tedy vrhají světlo na to, jak moc The Grand Tour byla populární v první sezóně - extrémně je skoro slabé slovo. Jenže druhá sezóna, jejíž natáčení bylo poznamenáno hlavně četnými nehodami hlavních aktérů, už tak úspěšná být nemusela a Amazon skutečně může stát před rozhodnutím, zda do čtvrté sezóny investovat.

Z čísel je ale stejně tak zřejmé, že tohle rozhodnutí nemohlo padnout nyní. Ať už byly výsledky nedávno skončivší „TGT2” jakékoli, třetí pokračování na tom může být úplně jinak. Je tedy skutečně možné, že Amazon po třetí sezóně The Grand Tour „zařízne“, stejně tak, jako se může stát, že přikročí k prodloužení smlouvy ještě o dva roky, o nichž už dříve hovořil James May. Tím by se počet sezón natáhl na pět a počet epizod na šedesátku. Clarksonovi by v té chvíli také táhlo na šedesátku, a tak by nejspíše stejně uvažoval o zvolnění namísto namísto harcování se po celém světě za volantem aut všeho druhu...


Interní data Amazonu konečně ukázala, jak si teď Clarkson a spol. vedou u diváků - 1 - The Grand Tour mozny konec 01Interní data Amazonu konečně ukázala, jak si teď Clarkson a spol. vedou u diváků - 2 - The Grand Tour mozny konec 02
Dle interního dokumentu byla první série The Grand Tour nadmíru úspěšná a hlavně levná při získávání nových diváků. Do budoucna to ale nutně nic nemusí znamenat

Interní data Amazonu konečně ukázala, jak si teď Clarkson a spol. vedou u diváků - 3 - The Grand Tour S02 novy trailer a Clarkson 01Interní data Amazonu konečně ukázala, jak si teď Clarkson a spol. vedou u diváků - 4 - The Grand Tour S02 novy trailer a Clarkson 02Interní data Amazonu konečně ukázala, jak si teď Clarkson a spol. vedou u diváků - 5 - The Grand Tour S02 novy trailer a Clarkson 03Interní data Amazonu konečně ukázala, jak si teď Clarkson a spol. vedou u diváků - 6 - The Grand Tour S02 novy trailer a Clarkson 04Interní data Amazonu konečně ukázala, jak si teď Clarkson a spol. vedou u diváků - 7 - The Grand Tour S02 novy trailer a Clarkson 05Interní data Amazonu konečně ukázala, jak si teď Clarkson a spol. vedou u diváků - 8 - The Grand Tour S02 novy trailer a Clarkson 06Interní data Amazonu konečně ukázala, jak si teď Clarkson a spol. vedou u diváků - 9 - The Grand Tour S02 novy trailer a Clarkson 07Interní data Amazonu konečně ukázala, jak si teď Clarkson a spol. vedou u diváků - 10 - The Grand Tour S02 novy trailer a Clarkson 08Interní data Amazonu konečně ukázala, jak si teď Clarkson a spol. vedou u diváků - 11 - The Grand Tour S02 novy trailer a Clarkson 09Interní data Amazonu konečně ukázala, jak si teď Clarkson a spol. vedou u diváků - 12 - The Grand Tour S02 novy trailer a Clarkson 10Interní data Amazonu konečně ukázala, jak si teď Clarkson a spol. vedou u diváků - 13 - The Grand Tour S02 novy trailer a Clarkson 11Interní data Amazonu konečně ukázala, jak si teď Clarkson a spol. vedou u diváků - 14 - The Grand Tour S02 novy trailer a Clarkson 12
Druhá sezóna byla pro protagonisty velmi náročná, což se ostatně projevilo i na jejích kvalitách. Třetí série se tak může stát i tou poslední

Zdroj: Reuters

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.