Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Italský inženýring v praxi: takto se doplňuje kapalina ostřikovače v Alfě 4C
17.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Italská auta v minulosti proslula mimo jiné nedomyšlenostmi, jimiž zrovna neulehčovala život majitelů. A zdá se, že své slávy se jen tak vzdát nehodlají.
Škarohlídi řeknou, že pokud lze od některých aut očekávat technické nedokonalosti, budou to ta francouzská a italská. Jsou to předsudky, pochopitelně, však Ettore Bugatti byl Francouz narozený v Itálii a dělal ta technicky nejpropracovanější auta na světě. Přesto najdeme řadu případů, které podobným hlasům dávají zapravdu, alespoň ve smyslu jisté konstruktérské lehkovážnosti.
V minulosti jsme tu měli třeba ukázku toho, jak se v Renaultu Twingu dolévá kapalina ostřikovače. To je proces tak složitý a nešikovný, že nikdo rozumný nemůže očekávat, že jej nějaká křehká slečna - typický uživatel takového auta - bude kdesi uprostřed zimy podstupovat na čerpací stanici. Nebo jsme probírali hned několik specifik Lamborghini Murciélago, které též nelze přidat do šuplíku „uživatelsky přívětivé”. Obojí však bledne vedle popisu procesu, který je nutné podstoupit pro doplnění kapaliny ostřikovače v Alfě Romeo 4C.
Toto auto jsme v minulosti testovali a i v naší recenzi jsme zmiňovali, že přední kapota vozu není tak úplně kapotou. Není možné ji běžným způsobem odjistit a otevřít, je přišroubovaná a otevírá se pouze při vybraných servisních zásazích v autorizovaných opravnách. Tehdy jsme to zmiňovali hlavně kvůli tomu, že tak Italové zabili jedinou možnost, jak vozu nadělit alespoň nějaký větší zavazadlový prostor, ovšem nenapadlo nás, že neotevírání kapoty poněkud komplikuje doplňování některých provozních kapalin.
Jistě, autoři mohli umístit hrdlo pro doplňování klidně do některého z dostupných míst, jenže... neudělali to. A proces, který je třeba podstoupit pro pouhou kontrolu či doplnění kapaliny ostřikovače, je neuvěřitelně komplikovaný.
Abyste mohli množství kapaliny zkontrolovat nebo ji dolít, musíte zvednout přední stěrač. Pod ním naleznete mřížku se čtyřmi šrouby, které je třeba vyšroubovat s pomocí dodávaného palubního nářadí a mřížku tak odstranit. Pod ní najdete jakousi záklopku, kterou vytáhnete a můžete s pomocí prstu a hadičky zkontrolovat množství kapaliny v rezervoáru. Pokud jej shledáte nedostatečným, je třeba z dodávaného příslušenství sestrojit ze tří kusů jakousi hubici, díky níž kapalinu dolijete bez jediné kapky, která by přišla nazmar. Pak už vás jen čeká montáž všeho zmíněného, která je logicky opačným postupem demontáže.
Ne, toto není vtip, níže si celý proces můžete projít i v ilustrované podobě. Nad takovými řešeními vážně zůstává rozum stát - něco takového snad ani nemůže vzniknout náhodou, to musí někdo takto složité dělat cíleně. Ostatně americký dealer, který za přiloženým popisem stojí, k celé věci s nadsázkou říká: „Ano, i dolévání kapaliny ostřikovače je u Alfy zdokonalené.” Ano, to je přesně to slovo...
Krok 1: Identifikujte šrouby pod stěračem čelního skla
Krok 2: S pomocí dodávaného šroubováku je vyšroubujte
Krok 3: Odstraňte mřížku pod stěračem a záklopku otvoru pro doplňování
Krok 4: Ověřte množství ostřikovače v rezervoáru
Krok 5: Sestavte dodávanou hubici pro doplňování ze tří částí
Krok 6: Zasuňte hadici do otvoru a doplňte potřebné množství
Když budete chtít jen zjistit, kolik ještě máte ve 4C kapaliny v ostřikovači, připravte si tak 10 až 20 minut času...
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda