Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové tvrdí, že velké motory nejsou mrtvé, ač už sami pomalu žádné nevyrábí
18.4.2019 | Petr Prokopec
Stále méně modelů s motory V8 zůstává v nabídce obecně a v případě britských značek se může stát, že už je příští rok ani nebudou vyrábět. Tak kde se v nich bere tolik optimismu?
Již hezkých pár let se mluví o tom, že britské automobilky Jaguar a Land Rover skončí s vidlicovými šestiválci a osmiválci. Tyto pohonné jednotky od roku 2008 vyrábí ve spolupráci s Fordem. Dohoda o výrobě měla vypršet na sklonku roku 2020, předloni však bylo oznámeno, že nakonec se obě strany dohodly na ukončení o tři měsíce dříve. I konec výroby je tedy dnes na spadnutí.
V případě šestiválců už je jejich osud jasný. Vidlicové agregáty budou nahrazeny řadovými z rodiny Ingenium, jež vyhovují jak Jaguaru, tak Land Roveru. Otázkou však je, co bude s osmiválcovými jednotkami. S ohledem na stále přísnější emisní limity to vypadalo na jejich jistý konec, zvláště když se nebude mít kdo starat o jejich výrobu. Šéf divize Special Vehicle Operations Jamal Hameedi však nejnověji uvedl, že motorům V8 rozhodně ještě parte sepisovat nemáme.
„Mají před sebou spoustu života. Emisní regulace je do hrobu nepošlou. Ostatní automobilky je možná pošlou k vodě, ale v našem případě mají motory V8 ještě dlouhou budoucnost,“ uvedl Hameedi. Zároveň však dodal, že nic dnes zkrátka není zadarmo. „Myslím, že vysokootáčkové atmosférické osmiválce jsou dnes již definitivně minulostí, nicméně pokud přizvete do hry technologii přeplňování a hybridizaci, pak motorům V8 zbývá ještě dost života.“
Přeplňování Britové již užívají, pětilitrovou jednotku dopují mechanickým kompresorem. Hameedi potvrzuje, že tento způsob sice zvyšuje spotřebu, ale zásadně vylepšuje projev motoru. A co je podstatné, kompresor nikterak neovlivňuje zvuk výfuku, což je zejména pro divizi SVO stěžejní. Dá se tedy předpokládat, že tento způsob plnění přetrvá, a to i po roce 2020, kdy Britové podle všeho rozjedou výrobu motorů V8 znovu, na vlastní triko.
Hybridizace agregátu by samozřejmě mohla absenci turba velmi snadno vykompenzovat, otázkou však je, zda tato redukce bude dostatečná. Je proto dost možné, že osmiválce budou od příští dekády v případě britských automobilek vyhrazeny už jen vrcholným sportovním a luxusním derivátům. A nebo Hameedi přehání či mate a žádné britské V8 už za rok a půl nebudou existovat, jak už nějakou chvíli očekáváme.
Zatím poslední osmiválcovou novinkou Jaguaru je F-Pace SVR. A dle prohlášení značky rozhodně o poslední takový model nejde
Zdroj: Car Advice
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch