Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové tvrdí, že velké motory nejsou mrtvé, ač už sami pomalu žádné nevyrábí
18.4.2019 | Petr Prokopec
Stále méně modelů s motory V8 zůstává v nabídce obecně a v případě britských značek se může stát, že už je příští rok ani nebudou vyrábět. Tak kde se v nich bere tolik optimismu?
Již hezkých pár let se mluví o tom, že britské automobilky Jaguar a Land Rover skončí s vidlicovými šestiválci a osmiválci. Tyto pohonné jednotky od roku 2008 vyrábí ve spolupráci s Fordem. Dohoda o výrobě měla vypršet na sklonku roku 2020, předloni však bylo oznámeno, že nakonec se obě strany dohodly na ukončení o tři měsíce dříve. I konec výroby je tedy dnes na spadnutí.
V případě šestiválců už je jejich osud jasný. Vidlicové agregáty budou nahrazeny řadovými z rodiny Ingenium, jež vyhovují jak Jaguaru, tak Land Roveru. Otázkou však je, co bude s osmiválcovými jednotkami. S ohledem na stále přísnější emisní limity to vypadalo na jejich jistý konec, zvláště když se nebude mít kdo starat o jejich výrobu. Šéf divize Special Vehicle Operations Jamal Hameedi však nejnověji uvedl, že motorům V8 rozhodně ještě parte sepisovat nemáme.
„Mají před sebou spoustu života. Emisní regulace je do hrobu nepošlou. Ostatní automobilky je možná pošlou k vodě, ale v našem případě mají motory V8 ještě dlouhou budoucnost,“ uvedl Hameedi. Zároveň však dodal, že nic dnes zkrátka není zadarmo. „Myslím, že vysokootáčkové atmosférické osmiválce jsou dnes již definitivně minulostí, nicméně pokud přizvete do hry technologii přeplňování a hybridizaci, pak motorům V8 zbývá ještě dost života.“
Přeplňování Britové již užívají, pětilitrovou jednotku dopují mechanickým kompresorem. Hameedi potvrzuje, že tento způsob sice zvyšuje spotřebu, ale zásadně vylepšuje projev motoru. A co je podstatné, kompresor nikterak neovlivňuje zvuk výfuku, což je zejména pro divizi SVO stěžejní. Dá se tedy předpokládat, že tento způsob plnění přetrvá, a to i po roce 2020, kdy Britové podle všeho rozjedou výrobu motorů V8 znovu, na vlastní triko.
Hybridizace agregátu by samozřejmě mohla absenci turba velmi snadno vykompenzovat, otázkou však je, zda tato redukce bude dostatečná. Je proto dost možné, že osmiválce budou od příští dekády v případě britských automobilek vyhrazeny už jen vrcholným sportovním a luxusním derivátům. A nebo Hameedi přehání či mate a žádné britské V8 už za rok a půl nebudou existovat, jak už nějakou chvíli očekáváme.
Zatím poslední osmiválcovou novinkou Jaguaru je F-Pace SVR. A dle prohlášení značky rozhodně o poslední takový model nejde
Zdroj: Car Advice
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB