Bohatí kupují auta jinak než vy. Takto si zajistí, že budou „cool” teď i později

Informace o dodávkách McLarenů 720S odhalují pozoruhodné praktiky nejbohatší klientely. Jen ta vůz činí nedostupným do konce roku 2018.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Bohatí kupují auta jinak než vy. Takto si zajistí, že budou „cool” teď i později

8.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Bohatí kupují auta jinak než vy. Takto si zajistí, že budou „cool” teď i později

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Informace o dodávkách McLarenů 720S odhalují pozoruhodné praktiky nejbohatší klientely. Jen ta vůz činí nedostupným do konce roku 2018.

S novým McLarenem 720S se veřejnost mohla seznámit až v březnu na autosalonu v Ženevě, zákazníci britské automobilky si jej však mohli prohlédnout během privátní prezentace již o nějaký ten pátek dříve. Ještě dříve navíc mohli vyjádřit svůj zájem a složit zálohu, to aby automobilka neotálela a mohla se pustit do výroby prvních kusů ještě dříve, než bude vůz představen široké veřejnosti.

V tomto kontextu by nás nemělo překvapit, že první auta už nějakou chvíli řádí na silnicích v rukou zákazníků a jen pár měsíců po debutu McLaren na svou osmiválcovou novinku eviduje přes 1 500 objednávek a říká, že má vyprodáno do konce roku 2018. Zajímavé ovšem je, že jednotlivých zákazníků je daleko méně než 1 500. Jak je to možné?

Důvod odhaluje znovu sám McLaren - mnozí z jeho vážených klientů si auta kupují rovnou po dvou. Na místě je otázka, k čemu někomu budou dva stejné supersporty, i to má ale vysvětlení. Bohatí klienti chtějí být „cool”, a tak nejprve kladou důraz na rychlost dodávky. To aby měli horkou novinku mezi supersporty co nejdříve. V takovém případě ale automobilka nabízí jen omezené možnosti individualizace a může si vybrat v zásadě jen lak, litá kola a čalounění interiéru, vše ostatní již zůstává stejné

Proto přichází ke slovu současné objednání druhého exempláře, který si klient naspecifikuje dle dle svých představ s pomocí divize MSO. U toho mohou počítat s unikátním lakem, jaký odpovídá třeba barvě rtěnky vaší drahé polovičky, nebo třeba s gaucho kůží, která pochází od jihoamerických jaků žijících ve vyšší nadmořské výšce, kde je již neobtěžuje hmyz. Fantazii se meze nekladou, jen je třeba obrnit se trpělivostí, neboť dodací lhůta snadno přesáhne i jeden rok.

Jakmile je pak vůz hotov, první koupený „obyčejný” 720S jde do světa a jeho místo zaujme ten unikátní. A bohatý klient je znovu „cool”, neboť v době, kdy už 720S „všichni mají”, jezdí zase něčím výjimečným. Pozoruhodný přístup, který prý u jiných značek není jiný. Vítejte ve světě, ve... kterém pravděpodobně nežijete.

McLarenu to pochopitelně pranic nevadí, o poptávku má postaráno, o činnost své personalizační divize též a za druhé exempláře naúčtuje citelně vyšší sumu než základních 208 600 GBP (cca 6,026 mil. Kč). A nakonec i fakt, že na trhu ojetin se za rok či dva začnou objevovat první použité kusy pro poněkud skromnější zákazníky, mu jistě vadit nebude - i ti budou muset čas od času do servisu, kam jinam než k McLarenu...


Bohatí kupují auta jinak než vy. Takto si zajistí, že budou „cool” teď i později - 1 - McLaren 720S 2017 na ulici 01Bohatí kupují auta jinak než vy. Takto si zajistí, že budou „cool” teď i později - 2 - McLaren 720S 2017 na ulici 02Bohatí kupují auta jinak než vy. Takto si zajistí, že budou „cool” teď i později - 3 - McLaren 720S 2017 na ulici 03Bohatí kupují auta jinak než vy. Takto si zajistí, že budou „cool” teď i později - 4 - McLaren 720S 2017 na ulici 04Bohatí kupují auta jinak než vy. Takto si zajistí, že budou „cool” teď i později - 5 - McLaren 720S 2017 na ulici 05Bohatí kupují auta jinak než vy. Takto si zajistí, že budou „cool” teď i později - 6 - McLaren 720S 2017 na ulici 06
Takto vypadají první dodané exempláře McLarenu 720S. Jak vidíte, liší se prakticky jen lakem a čalouněním, vše ostatní je stejné. Na personalizaci přijde řada až později a vozy zamíří často k úplně těm samým lidem...

Zdroj: Autocar, Foto: Autogespot

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše