Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak je možné, že VW loni prodal tolik aut? Index WARC odhaluje jednu z příčin
14.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
VW měl být touto dobou podle mnoha lidí na dně, jenže realitou pravý opak, loňské prodeje koncernu byly rekordní. V indexu WARC lze spatřovat jednu z příčin.
Když se v září 2015 dostala na světlo světa kauza Dieselgate, mnoho lidí v prvé chvíli nad skandálem mávlo rukou. Dotýkat se totiž měl pouze amerického kontinentu a zhruba půl milionu aut. Nicméně záhy bylo zjištěno, že Volkswagen podvodným softwarem osadil na jedenáct milionů vozů po celém světě. Rázem z toho byl největší škraloup ve firemní historii, jenž měl být navíc dle nemalé části odborného i laického publika tím posledním - koncernu se zkrátka prorokovala zkáza, rozprodej dceřiných firem, převzetí konkurenty, cokoli takového.
Tyto spekulace ještě přiživily americké úřady, které se oháněly několikasetmiliardovými pokutami, které mohly být likvidační i pro entitu takové velikosti, jakou VW Group je. Nicméně jelikož koncern zaměstnává řadu lidí také ve Státech, z původního hrozivého „štěkotu“ nakonec zbyly jen menší kousance. A přestože i poté byla zmiňována ztráta reputace u zákazníků i úřadů, Němci nakonec vše ustáli.
Nejde však pouze o to, že Volkswagen nezkrachoval, automobilka dokonce ani nesestoupila z nebeských výšin. Předloni totiž dosáhla na absolutní trůn, v rámci loňského roku se pak s rekordními prodeji v kapse o korunu pere s aliancí Renault-Nissan. Co ale stojí za tím, že si VW Group nesáhl ani na pomyslné dno?
Důvodů bude jistě více, jednu z jasných odpovědí ale dává společnost WARC, která se zabývá analýzou reklamních kampaní. Jako taková pak vydává index Gunn 100, ve kterém jmenuje ty nejkreativnější inzerenty. A jak asi již tušíte, koncern VW právě v indexu Gunn 100 zaválel měrou vrchovatou.
Mezi zadavateli reklam mu totiž patří úplně první místo před konglomeráty Mars a Nike. Druhá zmíněná firma pak byla úspěšnější mezi značkami, na něž se inzerce soustředí, nicméně na německou automobilku i coby značku zůstala stříbrná příčka. Ta bronzová pak patří Ikee, kterou Volkswagen taktéž převálcoval. A to už je nějaká reklamní ikona.
Aby těch úspěchů pro koncern nebylo málo, objevilo se v nejlepší desítce propagovaných značek také Audi. Žádná jiná automobilka však již na vrcholné příčky nepronikla. Jak je tedy vidno, Volkswagen umí svou kreativitou „oblbovat” nejen úřady, ale také zákazníky. A nesporně i díky tomu vyklouzl z klepet následků Dieselgate s takovou grácií...
Volkswagen v loňském roce rozhodně nebyl na dně, ale naopak na vrcholu. Proč tomu tak je, naznačují i tyto reklamy, které firma WARC jako celek hodnotí jako vůbec nejkreativnější na světě
Zdroj: WARC Gunn 100
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 10 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva