Jak je možné, že VW loni prodal tolik aut? Index WARC odhaluje jednu z příčin

VW měl být touto dobou podle mnoha lidí na dně, jenže realitou pravý opak, loňské prodeje koncernu byly rekordní. V indexu WARC lze spatřovat jednu z příčin.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Jak je možné, že VW loni prodal tolik aut? Index WARC odhaluje jednu z příčin

14.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jak je možné, že VW loni prodal tolik aut? Index WARC odhaluje jednu z příčin

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

VW měl být touto dobou podle mnoha lidí na dně, jenže realitou pravý opak, loňské prodeje koncernu byly rekordní. V indexu WARC lze spatřovat jednu z příčin.

Když se v září 2015 dostala na světlo světa kauza Dieselgate, mnoho lidí v prvé chvíli nad skandálem mávlo rukou. Dotýkat se totiž měl pouze amerického kontinentu a zhruba půl milionu aut. Nicméně záhy bylo zjištěno, že Volkswagen podvodným softwarem osadil na jedenáct milionů vozů po celém světě. Rázem z toho byl největší škraloup ve firemní historii, jenž měl být navíc dle nemalé části odborného i laického publika tím posledním - koncernu se zkrátka prorokovala zkáza, rozprodej dceřiných firem, převzetí konkurenty, cokoli takového.

Tyto spekulace ještě přiživily americké úřady, které se oháněly několikasetmiliardovými pokutami, které mohly být likvidační i pro entitu takové velikosti, jakou VW Group je. Nicméně jelikož koncern zaměstnává řadu lidí také ve Státech, z původního hrozivého „štěkotu“ nakonec zbyly jen menší kousance. A přestože i poté byla zmiňována ztráta reputace u zákazníků i úřadů, Němci nakonec vše ustáli.

Nejde však pouze o to, že Volkswagen nezkrachoval, automobilka dokonce ani nesestoupila z nebeských výšin. Předloni totiž dosáhla na absolutní trůn, v rámci loňského roku se pak s rekordními prodeji v kapse o korunu pere s aliancí Renault-Nissan. Co ale stojí za tím, že si VW Group nesáhl ani na pomyslné dno?

Důvodů bude jistě více, jednu z jasných odpovědí ale dává společnost WARC, která se zabývá analýzou reklamních kampaní. Jako taková pak vydává index Gunn 100, ve kterém jmenuje ty nejkreativnější inzerenty. A jak asi již tušíte, koncern VW právě v indexu Gunn 100 zaválel měrou vrchovatou.

Mezi zadavateli reklam mu totiž patří úplně první místo před konglomeráty Mars a Nike. Druhá zmíněná firma pak byla úspěšnější mezi značkami, na něž se inzerce soustředí, nicméně na německou automobilku i coby značku zůstala stříbrná příčka. Ta bronzová pak patří Ikee, kterou Volkswagen taktéž převálcoval. A to už je nějaká reklamní ikona.

Aby těch úspěchů pro koncern nebylo málo, objevilo se v nejlepší desítce propagovaných značek také Audi. Žádná jiná automobilka však již na vrcholné příčky nepronikla. Jak je tedy vidno, Volkswagen umí svou kreativitou „oblbovat” nejen úřady, ale také zákazníky. A nesporně i díky tomu vyklouzl z klepet následků Dieselgate s takovou grácií...


Jak je možné, že VW loni prodal tolik aut? Index WARC odhaluje jednu z příčin - 1 - VW reklama 2018 01Jak je možné, že VW loni prodal tolik aut? Index WARC odhaluje jednu z příčin - 2 - VW reklama 2018 02
Jak je možné, že VW loni prodal tolik aut? Index WARC odhaluje jednu z příčin - 3 - VW reklama 2018 03Jak je možné, že VW loni prodal tolik aut? Index WARC odhaluje jednu z příčin - 4 - VW reklama 2018 04Jak je možné, že VW loni prodal tolik aut? Index WARC odhaluje jednu z příčin - 5 - VW reklama 2018 05
Volkswagen v loňském roce rozhodně nebyl na dně, ale naopak na vrcholu. Proč tomu tak je, naznačují i tyto reklamy, které firma WARC jako celek hodnotí jako vůbec nejkreativnější na světě

Zdroj: WARC Gunn 100

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.