Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak moc zvyšují spotřebu aut nové testy? Máme v rukou první zcela jasná čísla
5.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od září se měří udávaná spotřeba aut novým testem, dosud však prošla vždy jen tím starým nebo jen tím novým. VW up! GTI jako první absolvoval oba.
Před několika málo hodinami jsme si mohli představit finální produkční verzi Volkswagenu up! GTI a přidat i jeho cenu. Ta startuje na částce 16 975 Eur (cca 434 tisíc korun), což není zrovna málo, jakkoliv duchovní nástupce původního „GéTéÍčka“ slibuje nemalou porci zábavy. Díky přeplňovanému litrovému tříválci naladěnému na 115 koní a 200 Nm se nejmenší prcek v nabídce značky dostane na stovku již za 8,8 sekundy při cestě za maximálkou 196 km/h.
Krom toho VW zveřejnil také průměrnou spotřebu, jenž se pohybuje mezi 5,5 a 5,7 litry na sto kilometrů. To v rámci emisí CO2 odpovídá 127 až 129 g/km, přičemž s danými hodnotami lze prý počítat rovněž v reálu - automobilka totiž musela již přistoupit k homologaci dle metodiky WLTP. A právě tím nám jako vůbec první výrobce dává jasné vodítko k tomu, jak se udávaná spotřeba aut s novými testy změní.
Totiž, up! GTI se do prodeje doslova belhal, a tak ještě předtím absolvoval oficiální měření spotřeby dle staršího cyklu NEDC. Je tak skutečně úplně prvním autem, které prošlo pod dohledem automobilky jak jednou, tak druhou měřící procedurou a máme tedy v rukou dva plně srovnatelné výsledky. Ten starší zněl: 4,8 l benzinu na 100 km v kombinaci resp. emise 110 g/km.
Máme tu tedy více než 15procentní nárůst, za kterým stojí zcela jiné principy testování spotřeby automobilů. V režimu WLTP se totiž jezdí vyšší rychlosti, dochází také k ostřejší akceleraci i deceleraci a vozy jsou navíc měřeny se základní výbavou i v „plné polní“, aby byly pokryty veškeré možné situace. Proto je v rámci emisí CO2 uváděno pásmo, nikoliv jediná konkrétní hodnota jako u NEDC, jenž byl zaveden v roce 1997.
Je přitom třeba dodat, že 15 % je opravdu hodně, automobilky totiž původně počítaly s tím, že změna měřícího cyklu sebou přinese jen zhruba tříprocentní zvýšení spotřeby a emisí. Někdo samozřejmě může namítnout, že se jedná o GTI, tedy o sportovnější model, pročež by ostatní verze neměly doznat takového nárůstu. Nicméně pod kapotou hatchbacku bije litrový tříválec, tedy jednotka, jenž vznikla právě kvůli snížení spotřeby. A právě tito prckové mají mít v testech testech největší problém. A zjevně ho mají.
Můžeme tedy předpokládat, že v příštích letech VW - stejně jako ostatní výrobci - nejenže skončí s downsizingem, bude muset ještě více tlačit do popředí elektrifikaci a s ní spojené „bezemisní“ automobily. Jen díky nim dosáhne na tzv. superkredity, které budou muset kompenzovat značnou část portfolia značky. Pokud bychom totiž o 15 procent navýšili emise verze up! spalující zemní plyn, pak se z 82 gramů dostaneme na 95 g/km, tedy na vyžadovaný průměr pro rok 2021. To pořád nic neřeší - bavíme se o ekologické verzi nejmenšího modelu VW, zdaleka ne průměru.
Jsme tedy vskutku zvědavi na „závody ve zbrojení“, jenž odstartují 1. září příštího roku, od kdy jsou testy WLTP povinné pro všechny nové automobily, nejen pouze pro ty nově homologované. Podobu aut to může znovu rychle a drasticky změnit...
VW up! GTI je dle nové metodiky měření spotřeby WLTP a emisí CO2 o 15 procent horší než v rámci procedury NEDC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před hodinou - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před hodinou - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 2 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 4 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 5 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva