Jak se nejnovější ostrý kombík Audi jeví vedle předchůdců? Brit to vystihl přesně

Postavit vedle sebe skoro všechny menší ostré kombíky Audi a srovnat jejich rychlost je nepochybně zajímavé, tam ale překvapení nečekejte. Podstata věci je jinde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Jak se nejnovější ostrý kombík Audi jeví vedle předchůdců? Brit to vystihl přesně

15.10.2018 | Mirek Mazal

Jak se nejnovější ostrý kombík Audi jeví vedle předchůdců? Brit to vystihl přesně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Postavit vedle sebe skoro všechny menší ostré kombíky Audi a srovnat jejich rychlost je nepochybně zajímavé, tam ale překvapení nečekejte. Podstata věci je jinde.

Sportovní divizi má dnes pomalu každá automobilka, jen u jedné z nich ale je její úspěch založen na kombících. Uhodli jste, mluvíme o Audi a jeho autech s písmeny RS ve znaku. Jejich historie se začala psát v roce 1994, kdy asfalt silnic poprvé ochutnalo Audi RS2 Avant a navázala na něj celá řada dalších, obvykle rodinných rychlíků.

Přímo na RS2 navázaly modely RS4, které nebyly výlučně kombíky v jediné generaci. Přesně ty spolu s er-es-dvojkou postavil vedle sebe Mat Wilson z Carwow je to vážně zajímavá sešlost.

Na první místo zleva se postavilo Audi RS4 Avant B7 s atmosférickým vidlicovým osmiválcem, který posílá výkon 309 kW (420 koní) při 7 800 ot./min a 430 Nm při 5 500 ot./min na všechna čtyři kola se samosvorným středovým diferenciálem. Aby řidič mohl zažít řidičskou nirvánu, prodávalo se tehdy kombi také s manuální převodovkou. V takovém případě váha dosahovala 1 785 kilogramů. Maximální rychlost byla omezena na 250 km/h, stovka se mihla během 4,9 sekundy.

Ve druhé dráze zaujalo pozici „historické” Audi RS2 s řadovým pětiválcem 2,2 litru vybavený turbodmychadlem. Výkon se zastavil na 232 kW (315 koní) při 6 500 ot./min a 410 Nm při 3 000 ot./min. S manuálem a pohonem všech kol jištěným samosvorem se váha vyšplhala na 1 670 kilogramů. Zrychlení na 100 km/h proběhlo za 5,4 sekundy a klasických 250 km/h nebylo problém ani pro zakladatele rodu RS.

Třetí lajnu ve srovnávacím závodě mělo Audi RS4 Avant generace B5. Dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec s objemem 2,7 litru produkoval 279 kW (379 koní) od 6 do 7 000 ot./min a 440 Nm od 2 500 ot./min do 6 000 ot./min. Motor a manuální převodovka nesla na bedrech hmotnost 1 752 kilogramů. Opět pohon všech kol a samosvorný diferenciál zaručoval akceleraci na 100 km/h během 4,9 sekundy, omezovač úřadoval od 250 km/h.

Nejvíce vpravo měla své místo nejnovější generace Audi RS4 Avant B9. Pod kapotou má 2,9litrový šestiválec, jenž podpořený dvěma turby umí 331 kW (450 koní) v rozpětí 5 700-6 700 ot./min a 600 Nm od 1 900 do 5 000 ot./min. Automat s pohonem všech kol navýšily hmotnost na 1 790 kilogramů. Zrychlení je nejlepší ze všech s hodnotou 4,1 sekundy, rozlet zbrzdí až elektronické omezení při 250 km/h.

Poslední provedení má největší potenciál ujet všem a překvapení se tu nekoná. Cílem čtvrtmílového sprintu projede jako první v čase 12,1 sekundy. Druhé je Audi RS4 B7 (14 sekund), dále B5 (14,1 sekundy) a RS2 za 16,8 sekundy. Závod ve zrychlení z hranice 80 km/h na třetí převodový stupeň ovládne opět poslední model RS4, který deklasuje zbytek startovního roštu - dívá se na to dobře, více ale zaujme něco jiného.

Mat postupně vezme všechny kombíky na krátkou projížďku a srovnává je jeden s druhým. V autech, jejichž historie začala v lůně Porsche, sleduje postupné upozaďování řidiče na úkor jiných vlastností, neboť z relativně surových strojů se postupně stávaly více a více civilizované kombíky pro každodenní použití. Za zlomovou považuje generaci B7 s atmosférickým motorem, která byla skutečně pozoruhodně obyčejným autem, pokud jste od ní nic zvláštního nechtěli. Pak ale doputuje k nejnovějšímu kombíku RS4 generace B9 a pokládá si zásadní otázku: „Jak se moderní RS4 jeví vedle svých předchůdců?”

A odpovídá celkem nekompromisně. „Víte co... Když v ní takhle normálně jedu, zdá se být úplně nejméně sportovní ze všech RS, která jsem dnes řídil. Ani byste nepoznali, že to je RS, kdyby všude kolem vás nebyly ty znáčky,” říká Mat. Takže propadák? Ani ne, neboť to není celý obrázek schopností tohoto auta. Stačí zapnout dynamický mód, šlápnout na plynový pedál a v rukou máte úplně jiné zvíře. Mat dodává, že tohle auto má rozdvojenou osobnost, můžete si jej nastavit jako normální přibližovadlo i vskutku ostrý stroj. Je tak dobrým autem skoro pro všechno, a právě proto je podle něj nejlepší RS - to už dlouho nejsou vozy, které by cílily na ryzí rychlostí spíše si potrpí její kombinaci s komfortem a každodenností. A přesně tuhle kombinaci dotáhla nová RS4 nejdál.


Jak se nejnovější ostrý kombík Audi jeví vedle předchůdců? Brit to vystihl přesně - 1 - Souboj Audi RS4 Avant B7 vs RS2 vs B5 vs B9 01Jak se nejnovější ostrý kombík Audi jeví vedle předchůdců? Brit to vystihl přesně - 2 - Souboj Audi RS4 Avant B7 vs RS2 vs B5 vs B9 02Jak se nejnovější ostrý kombík Audi jeví vedle předchůdců? Brit to vystihl přesně - 3 - Souboj Audi RS4 Avant B7 vs RS2 vs B5 vs B9 03Jak se nejnovější ostrý kombík Audi jeví vedle předchůdců? Brit to vystihl přesně - 4 - Souboj Audi RS4 Avant B7 vs RS2 vs B5 vs B9 04Jak se nejnovější ostrý kombík Audi jeví vedle předchůdců? Brit to vystihl přesně - 5 - Souboj Audi RS4 Avant B7 vs RS2 vs B5 vs B9 05Jak se nejnovější ostrý kombík Audi jeví vedle předchůdců? Brit to vystihl přesně - 6 - Souboj Audi RS4 Avant B7 vs RS2 vs B5 vs B9 06Jak se nejnovější ostrý kombík Audi jeví vedle předchůdců? Brit to vystihl přesně - 7 - Souboj Audi RS4 Avant B7 vs RS2 vs B5 vs B9 07Jak se nejnovější ostrý kombík Audi jeví vedle předchůdců? Brit to vystihl přesně - 8 - Souboj Audi RS4 Avant B7 vs RS2 vs B5 vs B9 08Jak se nejnovější ostrý kombík Audi jeví vedle předchůdců? Brit to vystihl přesně - 9 - Souboj Audi RS4 Avant B7 vs RS2 vs B5 vs B9 09Jak se nejnovější ostrý kombík Audi jeví vedle předchůdců? Brit to vystihl přesně - 10 - Souboj Audi RS4 Avant B7 vs RS2 vs B5 vs B9 10
Audi RS4 Avant nové generace B9 je zdaleka nejrychlejší, ale jak si vede v jiných ohledech? Sportovní je všech těchto modelů nejméně, to ale neznamená, že je z nich nejhorší, ani zdaleka

Zdroj: Carwow@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše