Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak se stavěla jediná pohřební Tesla Model S: rozřezat a zase složit
2.10.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tesla Model S předělaná na pohřební vůz není jen bizarní, ale i technicky pozoruhodné auto. Teď se konečně můžeme podívat, jak vznikalo.
V průběhu týdne jsme vám mohli ukázat pohřební Teslu Model S, první a jediný takový vůz na celém světě. Soudě podle načasování by se mohlo zdát, že jde o novinku autosalonu v Paříži, šlo ale o novinku... pohřebního veletrhu v holandském Gorinchemu. Za její stavbou stojí tamní firma RemetzCar, která ji stvořila na objednávku opět domácí pohřební služby Van der Lans & Busscher.
Zejména RemetzCar nám toho k vozu řekl hned na poprvé dost, ukázal jej ale na jediné fotografii a později přidal jedinou další, z onoho veletrhu. Byli jsme ale pochopitelně zvědaví na to, jak se tento vůz stavěl, jak je vůbec možné takto prodloužit a překarosovat auto napěchované elektronikou a i když to úpravci chvíli trvalo, nakonec dal do placu podrobnou dokumentaci. A je to velmi zajímavá podívaná.
Aby auto mohlo být prodlouženo a zvýšeno, muselo být nejprve pochopitelně rozříznuto vejpůl a pak přepracováno. Můžeme tak vidět proces demontáže akumulátorů, rozdělení karoserie vedví a následné postupné geneze zčásti nové karoserie a jejího interiéru. Nyní také víme, že vůz stojí na základech verze 70S se 70kWh akumulátory a má i po konverzi ujet až 350 km na nabití. Zachována pochopitelně zůstala možnost dobíjení, a to i ta v ceně vozu u Superchargerů Tesly.
Podívejte se na to sami, je to vážně pozoruhodná stavba. A pozoruhodná je i věta z prezentačních materiálů Remetzcaru: „Odolný, ale výjimečně elegantní pohřební vůz zajišťuje environmentálně uvědomělý a naprosto tichý pohřeb.” My už jen dodáme, že věty typu: „Umřel bych, abych mohl jet v Tesle,” byste ode dneška měli říkat s větší opatrností, může se to splnit snáze než kdy dříve...
Stavba pohřební Tesly Model S nebyla jednoduchá, výsledek je ale vážně unikátní
Zdroj: RemetzCar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva