Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak se stavěla jediná pohřební Tesla Model S: rozřezat a zase složit
2.10.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tesla Model S předělaná na pohřební vůz není jen bizarní, ale i technicky pozoruhodné auto. Teď se konečně můžeme podívat, jak vznikalo.
V průběhu týdne jsme vám mohli ukázat pohřební Teslu Model S, první a jediný takový vůz na celém světě. Soudě podle načasování by se mohlo zdát, že jde o novinku autosalonu v Paříži, šlo ale o novinku... pohřebního veletrhu v holandském Gorinchemu. Za její stavbou stojí tamní firma RemetzCar, která ji stvořila na objednávku opět domácí pohřební služby Van der Lans & Busscher.
Zejména RemetzCar nám toho k vozu řekl hned na poprvé dost, ukázal jej ale na jediné fotografii a později přidal jedinou další, z onoho veletrhu. Byli jsme ale pochopitelně zvědaví na to, jak se tento vůz stavěl, jak je vůbec možné takto prodloužit a překarosovat auto napěchované elektronikou a i když to úpravci chvíli trvalo, nakonec dal do placu podrobnou dokumentaci. A je to velmi zajímavá podívaná.
Aby auto mohlo být prodlouženo a zvýšeno, muselo být nejprve pochopitelně rozříznuto vejpůl a pak přepracováno. Můžeme tak vidět proces demontáže akumulátorů, rozdělení karoserie vedví a následné postupné geneze zčásti nové karoserie a jejího interiéru. Nyní také víme, že vůz stojí na základech verze 70S se 70kWh akumulátory a má i po konverzi ujet až 350 km na nabití. Zachována pochopitelně zůstala možnost dobíjení, a to i ta v ceně vozu u Superchargerů Tesly.
Podívejte se na to sami, je to vážně pozoruhodná stavba. A pozoruhodná je i věta z prezentačních materiálů Remetzcaru: „Odolný, ale výjimečně elegantní pohřební vůz zajišťuje environmentálně uvědomělý a naprosto tichý pohřeb.” My už jen dodáme, že věty typu: „Umřel bych, abych mohl jet v Tesle,” byste ode dneška měli říkat s větší opatrností, může se to splnit snáze než kdy dříve...
Stavba pohřební Tesly Model S nebyla jednoduchá, výsledek je ale vážně unikátní
Zdroj: RemetzCar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB