Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak se stavěla jediná pohřební Tesla Model S: rozřezat a zase složit
2.10.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tesla Model S předělaná na pohřební vůz není jen bizarní, ale i technicky pozoruhodné auto. Teď se konečně můžeme podívat, jak vznikalo.
V průběhu týdne jsme vám mohli ukázat pohřební Teslu Model S, první a jediný takový vůz na celém světě. Soudě podle načasování by se mohlo zdát, že jde o novinku autosalonu v Paříži, šlo ale o novinku... pohřebního veletrhu v holandském Gorinchemu. Za její stavbou stojí tamní firma RemetzCar, která ji stvořila na objednávku opět domácí pohřební služby Van der Lans & Busscher.
Zejména RemetzCar nám toho k vozu řekl hned na poprvé dost, ukázal jej ale na jediné fotografii a později přidal jedinou další, z onoho veletrhu. Byli jsme ale pochopitelně zvědaví na to, jak se tento vůz stavěl, jak je vůbec možné takto prodloužit a překarosovat auto napěchované elektronikou a i když to úpravci chvíli trvalo, nakonec dal do placu podrobnou dokumentaci. A je to velmi zajímavá podívaná.
Aby auto mohlo být prodlouženo a zvýšeno, muselo být nejprve pochopitelně rozříznuto vejpůl a pak přepracováno. Můžeme tak vidět proces demontáže akumulátorů, rozdělení karoserie vedví a následné postupné geneze zčásti nové karoserie a jejího interiéru. Nyní také víme, že vůz stojí na základech verze 70S se 70kWh akumulátory a má i po konverzi ujet až 350 km na nabití. Zachována pochopitelně zůstala možnost dobíjení, a to i ta v ceně vozu u Superchargerů Tesly.
Podívejte se na to sami, je to vážně pozoruhodná stavba. A pozoruhodná je i věta z prezentačních materiálů Remetzcaru: „Odolný, ale výjimečně elegantní pohřební vůz zajišťuje environmentálně uvědomělý a naprosto tichý pohřeb.” My už jen dodáme, že věty typu: „Umřel bych, abych mohl jet v Tesle,” byste ode dneška měli říkat s větší opatrností, může se to splnit snáze než kdy dříve...
Stavba pohřební Tesly Model S nebyla jednoduchá, výsledek je ale vážně unikátní
Zdroj: RemetzCar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva