Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak se stavěla jediná pohřební Tesla Model S: rozřezat a zase složit
2.10.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tesla Model S předělaná na pohřební vůz není jen bizarní, ale i technicky pozoruhodné auto. Teď se konečně můžeme podívat, jak vznikalo.
V průběhu týdne jsme vám mohli ukázat pohřební Teslu Model S, první a jediný takový vůz na celém světě. Soudě podle načasování by se mohlo zdát, že jde o novinku autosalonu v Paříži, šlo ale o novinku... pohřebního veletrhu v holandském Gorinchemu. Za její stavbou stojí tamní firma RemetzCar, která ji stvořila na objednávku opět domácí pohřební služby Van der Lans & Busscher.
Zejména RemetzCar nám toho k vozu řekl hned na poprvé dost, ukázal jej ale na jediné fotografii a později přidal jedinou další, z onoho veletrhu. Byli jsme ale pochopitelně zvědaví na to, jak se tento vůz stavěl, jak je vůbec možné takto prodloužit a překarosovat auto napěchované elektronikou a i když to úpravci chvíli trvalo, nakonec dal do placu podrobnou dokumentaci. A je to velmi zajímavá podívaná.
Aby auto mohlo být prodlouženo a zvýšeno, muselo být nejprve pochopitelně rozříznuto vejpůl a pak přepracováno. Můžeme tak vidět proces demontáže akumulátorů, rozdělení karoserie vedví a následné postupné geneze zčásti nové karoserie a jejího interiéru. Nyní také víme, že vůz stojí na základech verze 70S se 70kWh akumulátory a má i po konverzi ujet až 350 km na nabití. Zachována pochopitelně zůstala možnost dobíjení, a to i ta v ceně vozu u Superchargerů Tesly.
Podívejte se na to sami, je to vážně pozoruhodná stavba. A pozoruhodná je i věta z prezentačních materiálů Remetzcaru: „Odolný, ale výjimečně elegantní pohřební vůz zajišťuje environmentálně uvědomělý a naprosto tichý pohřeb.” My už jen dodáme, že věty typu: „Umřel bych, abych mohl jet v Tesle,” byste ode dneška měli říkat s větší opatrností, může se to splnit snáze než kdy dříve...
Stavba pohřební Tesly Model S nebyla jednoduchá, výsledek je ale vážně unikátní
Zdroj: RemetzCar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda