Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak se stravuje 62 tisíc lidí v hlavní továrně VW? Propracovaný systém fascinuje
16.12.2018 | Petr Prokopec
Podmínky v hlavním výrobním závodě VW ve Wolsfburgu budete jeho zaměstnancům patrně závidět. Odpovědný je za ně veřejnosti prakticky neznámý muž, Hern Cordes .
Evropská unie se nás sice pravidelně pokouší přesvědčit, že některé věci mohou vzniknout jen tak mimoděk, nicméně tomu nejspíše nevěří ani zaměstnanci laboratoří měřících spotřebu aut. Bez určité energie na vstupu zkrátka nic nevznikne - a tvrdit pravý opak je popíráním fyzikálních zákonů.
Evropskou unii ale asi nezměníme, a tak ji necháme žít v přesvědčení, že silnice brzy zaplaví automobily produkující nulové emise čehokoli. Místo toho se dnes podíváme na výrobu automobilů, neboť i v tomto případě je třeba jisté energie na vstupu, aby mohl později z montážních linek sjíždět hotový produkt. Jinak řečeno, zaměstnanci továren musí jíst, jinak se nepohne ani šroubek. Obsloužit všechny k naprosté spokojenosti během krátké chvíle, po kterou trvá pauza na oběd, je ale pomalu nadlidský úkol, u Volkswagenu jej ale má na starosti člověk. Jmenuje Hern Cordes.
O tomto manažerovi jste nejspíše nikdy neslyšeli, jeho jméno média prakticky neskloňují. Přesto jde o jednoho z nejdůležitějších lidí v automobilce, jenž má pod palcem okolo 850 lidí. Ti se musí postarat o to, aby v šesti německých továrnách nemělo prázdný žaludek přibližně 130 tisíc lidí. Jen ve Wolfsburgu jich pracuje 62 000 a k dispozici jim je 17 firemních restaurací, řada „samoobslužných“ kiosků a dokonce i mobilní jídelny.
„Rádi se staráme o naše zaměstnance. Naši šéfové věří, že pokud je budeme hýčkat, budou produktivnější a vyrobí lepší auta. Cílíme proto na kvalitu, s jakou byste se setkali ve špičkových londýnských restauracích,“ říká muž, pod nějž spadá VW Service Factory. Ta jen v loňském roce připravila takřka 14 milionů porcí jídla (konkrétně 13 803 370). Jak Cordes potvrzuje, obsloužit všechny lidi během 15 nebo 30 minut, jež mají na jídlo k dispozici, není zrovna snadné.
„Aby továrny byly tak efektivní, jak jen to půjde, je třeba zajistit, aby každý zaměstnanec měl nablízku jídlo, pití či věci jako noviny. Když tedy připravujeme novou továrnu, skutečně myslíme i na lidi a na to, jak rychle dostanou své jídlo. Krmíme je přitom čtyřiadvacet hodin denně, sedm dní v týdnu. Kdykoliv chtějí salát, čerstvý džus nebo naše známé wursty, mají je k dispozici. Takže musíme být opravdu flexibilní,“ říká dále Cordes.
Šéf stravování ve VW rovněž uvedl, že návyky zaměstnanců se za poslední dobu výrazně změnily. Zhruba 30 procent veškerých jídel je tak nyní vegetariánských či veganských. Vše je přitom připravováno tak, aby produktivita byla skutečně maximální. „Když tvrdě pracujete na montážní lince, potřebujete kalorie. Takže myslíme i na to.“ Automobilka stran toho přepracovala všechny kantýny, aby v nich zajistila dostatek přirozeného světla, což napomáhá relaxaci a odpočinku.
Mimo to Cordes uvádí, že kvalita jídla je natolik špičková, že mnozí zaměstnanci si je kupují i domů, třeba na večeři. Na účet Volkswagenu jde přitom vždycky polovina kupní ceny. Zmiňované wursty jsou pak ve Wolfsburgu a okolí natolik populární, že je nabízí i lokální supermarkety. Stran toho automobilka poskytuje catering i na stadionech fotbalových týmů VfL Wolfsburg a Eintracht Braunschweig.
Aby toho navíc nebylo málo, pak jídelní divize VW spolupracuje i na akcích, během nichž jsou představovány nové modely. Stará se tedy i o žaludky novinářů a v návaznosti na to často i o vyznění článků. Nepřekvapivě se proto na menu objevují unikáty, jako byly černé těstoviny ve tvaru Golfu. Nyní se Cordes připravuje na příchod osmé generace. Co ale bude zástupcům médií servírovat, odmítá prozradit.
Hern Cordes má u Volkswagenu na starosti žaludky zaměstnanců. Právě jeho divize přitom produkuje i světoznámé wursty, jenž se dokonce dají koupit i mimo automobilku
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien