Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak se stravuje 62 tisíc lidí v hlavní továrně VW? Propracovaný systém fascinuje
16.12.2018 | Petr Prokopec
Podmínky v hlavním výrobním závodě VW ve Wolsfburgu budete jeho zaměstnancům patrně závidět. Odpovědný je za ně veřejnosti prakticky neznámý muž, Hern Cordes .
Evropská unie se nás sice pravidelně pokouší přesvědčit, že některé věci mohou vzniknout jen tak mimoděk, nicméně tomu nejspíše nevěří ani zaměstnanci laboratoří měřících spotřebu aut. Bez určité energie na vstupu zkrátka nic nevznikne - a tvrdit pravý opak je popíráním fyzikálních zákonů.
Evropskou unii ale asi nezměníme, a tak ji necháme žít v přesvědčení, že silnice brzy zaplaví automobily produkující nulové emise čehokoli. Místo toho se dnes podíváme na výrobu automobilů, neboť i v tomto případě je třeba jisté energie na vstupu, aby mohl později z montážních linek sjíždět hotový produkt. Jinak řečeno, zaměstnanci továren musí jíst, jinak se nepohne ani šroubek. Obsloužit všechny k naprosté spokojenosti během krátké chvíle, po kterou trvá pauza na oběd, je ale pomalu nadlidský úkol, u Volkswagenu jej ale má na starosti člověk. Jmenuje Hern Cordes.
O tomto manažerovi jste nejspíše nikdy neslyšeli, jeho jméno média prakticky neskloňují. Přesto jde o jednoho z nejdůležitějších lidí v automobilce, jenž má pod palcem okolo 850 lidí. Ti se musí postarat o to, aby v šesti německých továrnách nemělo prázdný žaludek přibližně 130 tisíc lidí. Jen ve Wolfsburgu jich pracuje 62 000 a k dispozici jim je 17 firemních restaurací, řada „samoobslužných“ kiosků a dokonce i mobilní jídelny.
„Rádi se staráme o naše zaměstnance. Naši šéfové věří, že pokud je budeme hýčkat, budou produktivnější a vyrobí lepší auta. Cílíme proto na kvalitu, s jakou byste se setkali ve špičkových londýnských restauracích,“ říká muž, pod nějž spadá VW Service Factory. Ta jen v loňském roce připravila takřka 14 milionů porcí jídla (konkrétně 13 803 370). Jak Cordes potvrzuje, obsloužit všechny lidi během 15 nebo 30 minut, jež mají na jídlo k dispozici, není zrovna snadné.
„Aby továrny byly tak efektivní, jak jen to půjde, je třeba zajistit, aby každý zaměstnanec měl nablízku jídlo, pití či věci jako noviny. Když tedy připravujeme novou továrnu, skutečně myslíme i na lidi a na to, jak rychle dostanou své jídlo. Krmíme je přitom čtyřiadvacet hodin denně, sedm dní v týdnu. Kdykoliv chtějí salát, čerstvý džus nebo naše známé wursty, mají je k dispozici. Takže musíme být opravdu flexibilní,“ říká dále Cordes.
Šéf stravování ve VW rovněž uvedl, že návyky zaměstnanců se za poslední dobu výrazně změnily. Zhruba 30 procent veškerých jídel je tak nyní vegetariánských či veganských. Vše je přitom připravováno tak, aby produktivita byla skutečně maximální. „Když tvrdě pracujete na montážní lince, potřebujete kalorie. Takže myslíme i na to.“ Automobilka stran toho přepracovala všechny kantýny, aby v nich zajistila dostatek přirozeného světla, což napomáhá relaxaci a odpočinku.
Mimo to Cordes uvádí, že kvalita jídla je natolik špičková, že mnozí zaměstnanci si je kupují i domů, třeba na večeři. Na účet Volkswagenu jde přitom vždycky polovina kupní ceny. Zmiňované wursty jsou pak ve Wolfsburgu a okolí natolik populární, že je nabízí i lokální supermarkety. Stran toho automobilka poskytuje catering i na stadionech fotbalových týmů VfL Wolfsburg a Eintracht Braunschweig.
Aby toho navíc nebylo málo, pak jídelní divize VW spolupracuje i na akcích, během nichž jsou představovány nové modely. Stará se tedy i o žaludky novinářů a v návaznosti na to často i o vyznění článků. Nepřekvapivě se proto na menu objevují unikáty, jako byly černé těstoviny ve tvaru Golfu. Nyní se Cordes připravuje na příchod osmé generace. Co ale bude zástupcům médií servírovat, odmítá prozradit.
Hern Cordes má u Volkswagenu na starosti žaludky zaměstnanců. Právě jeho divize přitom produkuje i světoznámé wursty, jenž se dokonce dají koupit i mimo automobilku
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva