Jak zvládá Tesla Model X provoz v tuhé zimě? Bez garáže žádná sláva

 | 40 příspěvků | 14.11.2017 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený Paťo

Nieie ťažké si predstaviť,.. | 14.11.2017 19:50reagovat
avatar

Nieie ťažké si predstaviť, čo by sa stalo, keby stála 2 - 3 dni pri - 20 °C :-D .

Nepřihlášený Piťo

Trampoty Elektromobilom.. | 14.11.2017 20:05reagovat
avatar

Trampoty

Elektromobilom

Spôsobujú

Lithiove

Akumulatory

Nepřihlášený Shal

Bude tady taky článek o po.. | 14.11.2017 20:13reagovat
avatar

Bude tady taky článek o pozitivních videích autora, nebo jenom ty negativní? ... Že se ptám :)

Nepřihlášený Gašpo

Preboha, ale Tesla je pred.. | 14.11.2017 20:50reagovat
avatar

Preboha, ale Tesla je predsa ekologický návrat k prírode ! Keby ste koňa nechali vonku stáť celú noc pri mínus desať, asi by ste tiež mali ráno problém. :-D

Nie, Tesla je náboženská relikvia a tá musí odpočívať pekne vo vyhriatej garáži.

Ale vážne. Je vidieť že návrhy pre všetky tie el. vychytávky robili ľudia, ktorí nevytiahli paty z Kalifornie. Lenže rovnakými fantazmagóriami trpia všemožné designérske vízie pre budúcnosť. Akoby sa automaticky počítalo s globálnym oteplovaním. :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený m4rek0

Všetky auta s bezrámovými.. | 14.11.2017 22:19reagovat
avatar

Všetky auta s bezrámovými dverami majú problém ked mrzne. Mal som vw cc,vw eos a ráno v zime to bolo tak na 5-10min než som sa dostal dovnútra :) Skrátka prístrešok,garáž alebo 1.5l flašu s vodou a obliať tesnenie okolo skla,potom to povolí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Všetky auta s bezrámovými.. | 14.11.2017 22:33reagovat
avatar

Ale o to tady přece vůbec nejde. Cílem je nadávat na Teslu. To že se to děje u všech aut se stejnými dveřmi je irelevantní.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JohnST

Tesla kvalita ji klesla.:-.. | 14.11.2017 22:37reagovat
avatar

Tesla kvalita ji klesla.:-)

Nepřihlášený

Clánek o Ničem. Když už d.. | 14.11.2017 22:59reagovat
avatar

Clánek o Ničem.

Když už dá někdo víc jak 4M za auto Tak garážové stání je snad základ. Jen pár drobných navíc Pakatel .

Kdybych měl Ferrari za 4M taky bych ho nenechal venku stát před "panelákem". Na pospas pouličním vandalům, kteří uspokojují své primytývní pudy ničením cizího vlastnictví.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Abre

To je zas test. Bezramova.. | 15.11.2017 07:02reagovat
avatar

To je zas test. Bezramova okna na cemkoli jinem nez cabriu jsou jen poza a takhle to pak dopada. Kazdopadne, kdyz uz na to nema garaz ani aspon pristresek, porad tam ma natazenou nabijecku. To neumi predehrat interier?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jan Kuchař

Autoforum a Tesla. My jsme.. | 15.11.2017 07:40reagovat
avatar

Autoforum a Tesla. My jsme to pochopili, move on

Nepřihlášený Peppa

Reakce na: To je zas test. Bezramova.. | 15.11.2017 07:41reagovat
avatar

Bjorn to schválně nechal vymrznout, aby ukázal jaký MŮŽE být problém. A autoforum si nenechá ujít příležitost napsat negativní článek!

Ano, normálně si nechává auto předehřát než vyjede. A nemá se stáním venku žádný problém.

Nepřihlášený Peppa

Reakce na: Preboha, ale Tesla je pred.. | 15.11.2017 07:46reagovat
avatar

Články na Autoforu týkající se elektromobilů nemůžete brát vážně, vyberou si vždy jen to "špatné" a ještě to nafouknou.

Nepřihlášený jozka

Reakce na: Clánek o Ničem. Když už d.. | 15.11.2017 08:59reagovat
avatar

A to garazove stani si budu brat kamkoliv pojedu. Inu, pokrok nezastavis...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Reakce na: A to garazove stani si bud.. | 15.11.2017 09:12reagovat
avatar

Chápeš, že to nemá nic společného s Teslou? Tenhle "problém" mají všechny auta s bezrámovými dveřmi. Problém je tam v uvozovkách, protože to žádný problém není. Prostě to auto pak musíš nechat zahřát než s ním někam pojedeš, když ho necháš přes noc v mínus 20.

Nepřihlášený Šalamoun

Reakce na: Ale o to tady přece vůbec.. | 15.11.2017 09:32reagovat
avatar

Však taky koupit si okýnko bez rámu, když to není u kabrioletu, si může akorát absolutní tydyt. Ať nás neotravuje svými nářky, má co chtěl, a běda jestli se kvůli podobným lidem budou snažit takto automobilky šetřit ve větším měřítku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Však taky koupit si okýnko.. | 15.11.2017 10:35reagovat
avatar

A překvapivě jsou stále populární ?

Bezrámové okna měla Škoda Erko 110r

i nová. U těch starých si pomáhali tím, že gumu mazali tukem aby v zimně tolik nepřimrzala. Stejně jak i dnes přimrzají páte dveře a pomůže třeba silikonavý spray .

Skoda 110R -VÍKEND; Kultovní Erko žije

https://www.youtube.com/watch?v=nHLWpd1iNlY

Nepřihlášený Honzax

Tak za prvé: já třeba mám.. | 15.11.2017 10:56reagovat
avatar

Tak za prvé: já třeba mám auto s bezrámovými skly (Mégane 1,6 16V Cabrio) a nikdy jsem podobný problém s přimrzlým sklem neměl, nemusí to mít ani nesmyslný systém sjíždění o několik mm při otevření, prostě je to jednoduché a funguje to. Případně stačí natřít těsnění silikonovým olejem a je po problému a když už se to stane, pobouchat sklo po obvodu pěstí a ono to povolí (polévat horkou vodou zmrzlé sklo bych raději nezkoušel). A za druhé: je vidět, že tahle auta prostě nejsou připravená na zimu, pokud má takovéto problémy při -3° C, jaké by to asi bylo, kdyby stálo do rána v -20° C (neotevřel by, nerozjel se atd.). Přitom pro auto se spalovacím motorem je to rutina, samozřejmě aku musí být OK a motor taky, jediné nepříjemné je škrábání skel a vymrzlý interiér. Na tom je vidět, že tyto vozy nejsou ještě připravené na reálné podmínky provozu, možná ve slunné Kalifornii, ale ve Skandinávii určitě ne. Takové auto za takové peníze, děkuji, ale opravdu nechci!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Substance242

...a elektroauto sa môže n.. | 15.11.2017 12:04reagovat
avatar

...a elektroauto sa môže nechať naštartované počas toho, ako oškrabávam sklo?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: ...a elektroauto sa môže n.. | 15.11.2017 12:33reagovat
avatar

Jako u jiných elektromobilů Existuje aplikace Přes mobil jde na dálku aktivovat temperování Interiéru

Když je auto připojeno přes nabíjecí kabel nedochází k úbytku kapacity akumulátoru.

https://www.youtube.com/watch?v=xPGaaqeHL0s

https://www.y outube.com/watch?v=4jDlK5GsGIQ

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Protiva

Reakce na: Jako u jiných elektromobil.. | 15.11.2017 12:58reagovat
avatar

Takže kdyby ten nešťastník, chystající se nechat auto na parkovišti letiště, čistě náhodou nějak obešel uzamknutí dvířek napájení a ještě měl nezávislý zámek těchto konektorů (jde o obecný odhad založený na světě normálních aut a bezpečnosti, ne Teslu neznám) tak by mohl někoho uplatit (ne terroristu který by zkusil zkratovat kontakty, proti čemuž dnes běžně existují ochrany a za ty prachy jsem ještě minimálně před půl rokem neočekával že by je Tesla neaplikovala) aby auto připojil ve vhodnou dobu (třeba po telefonátu) na nabíječku a poté (opět třeba telefonem) aktivovat to vnitřní vyhřívání?

No nezbývá mu než popřát aby ta nabíječka nenabíjela a úplně si vyflusl baterie a konečně se definitivně uzdravil.

Nepřihlášený

tesla je šrot!!!! | 15.11.2017 15:47reagovat
avatar

tesla je šrot!!!!

Nepřihlášený

Reakce na: Tak za prvé: já třeba mám.. | 15.11.2017 16:36reagovat
avatar

Já mám trojkový BMW kupé, taky bezrámový okna a skla mi nikdy nepřimrzly. Systém sjíždění (a zajíždění) skel při otevírání (zavírání) dveří samozřejmě mám a funguje to naprosto spolehlivě. Nikdy s tím nebyl jedinej problém.Když jsem měl na autě 1mm vrstvu ledu (mrznoucí déšť), tak jsem se bál, ale přišel jsem k autu sáhnul na kliku, sklo poskočilo o 1 cm dolů jakoby na okně vůbec nic nebylo. Nikdy mě ani nenapadlo, že by s tím mohl být v zimě problém až doteď (když o tom čtu) :D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Já mám trojkový BMW kupé,.. | 15.11.2017 16:46reagovat
avatar

Mimochodem když už jsme u aut a zimního provozu, tak na BMW mám jen samou chválu. Třílitrový šestiválec startuje v -20 jako v +20 (prostě okamžitě) a v -5 (taková typická česká zima) topí tak rychle, že než vyjedu ze dvora (15 metrů jízdy), tak se stihne ručička teploměru vody odlepit ode dna (nemám nezávislé topení) a do 2 km mám v autě teplo. Fakt neznám lepší auto na zimní provoz.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Mimochodem když už jsme u.. | 15.11.2017 16:55reagovat
avatar

No a nemusím snad připomínat, že to má v základu vyhřívané ostřikovače, zrcátka a takový detaily. Auto, kterýmu se v -3 stupních neotvírají dveře má být nějakou konkurencí? Pche.

Nepřihlášený

Tesla je pro stádo Prokopc.. | 15.11.2017 17:36reagovat
avatar

Tesla je pro stádo Prokopcových zmrdů šrot a Prokopec je jejich král.Ať žije závist, lidská hloupost a ubohost metrosexuálů co se prezentují na Linkedink jako borci a o technice vozidel vědí hovno!

Nepřihlášený

Reakce na: Všetky auta s bezrámovými.. | 15.11.2017 17:37reagovat
avatar

Bezrámová okna vůbec nemusí být problém, jak tu někteří teslafanatici tvrdí. S MX-5 jsem neměl problém ani při loňských -23°C a netřeba ani stahování okna, stačí těsnění ošetřit...

Nepřihlášený

tesla je šrot a prokopec j.. | 15.11.2017 19:22reagovat
avatar

tesla je šrot a prokopec je borec

Nepřihlášený PavelU

Měl jsem Mazdu MX 6 a s be.. | 15.11.2017 21:01reagovat
avatar

Měl jsem Mazdu MX 6 a s bezrámovými skly jsem v mrazu nikdy žádný problém neměl. A to u nás v Krkonoších občas mrzne jak v Norsku.

Nepřihlášený Josef

No hrůza. Já parkoval svůj.. | 15.11.2017 21:43reagovat
avatar

No hrůza. Já parkoval svůj malobaterkový elektromobil BMW i3 i v -20 °C venku a víte co? Nic. Prostě jsem nasednul do vyhřátého auta a rovnou jsem jel.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Možná plácám, možná ne. Prověřto

Reakce na: No hrůza. Já parkoval svůj.. | 15.11.2017 22:24reagovat
avatar

Ten prostor pro baterky by měl být udržovaný na určité teplotě. Když ty baterie pracují, tak je odpadního tepla nadbytek, a protože jde o obrovskou hmotu tak na určitou dobu to teplo dokáže docela levně uchovat i jen dostatečná izolace.

Pokud by ale auto stálo delší dobu tak by již významná část energie v bateriích padla jen na temperování. Bez něj by nebylo ani správné začít baterie třeba nabíjet.

U jakékoli baterky záleží především na jejím managementu. A ten také nemusí správně fungovat za extrémních podmínek. Přebíjej lithiové baterie, které mají normálně záruku 10-15 let a za rok jsou na odpis všechny baterie a ty měníš.

Však někdo zkuste sehnat ojeté elektro-auto, nebo se zeptejte někoho kdo už "upgradoval" baterie, protože ty původně navržené nevyhověly jeho způsobu užívání, okolním a provozním podmínkám.

Elektro auto je hračka pro milionáře a zpitomělé ekologististicky zaměřené solárníky, kteří mají v létě přebytek energie a nejsou tu žádní jiní šílenci do elektroaut co by jej chtěli koupit (často z důvodu, že nemají schopnost dodat obrovský proud ze zásobníku který je schopen tu energii nashromáždit, je to stále příliš drahé i když pár lidí to v Česku komerčně provozuje - stále k nim ale jezdí jen ti co zrovna nemohou čekat na energii zdarma a bez této pobídky by nikdy žádné elektro auto ani nevlastnili).

Vždyť si lidi jen vemte jaká je účinnost uskladnění té energie. Jaký výkon spotřebuje nabíječka, kolik uskladní do baterií, kolik z něj bude možné použít na pohon auta, jak se to reálně projeví přesunem auta. Zlatej spalovací motor.

Teď je tu v diskusi na fóru taky jeden šílenec, ten zase básní o CNG (zkapalněný zemní plyn). Vůbec mu nedochází, že asi má na celé trase jedinou možnost tankování a to by chtěl s autem jezdit i jinam, kde to nezná. Přitom CNG uchovává například třeba oproti LPG či standardním palivům nafta a benzin, mnohem méně energie na kilogram i litr paliva. Ještě ho nenapadlo si přepočítat jakou může mít nádrž a na jakou trasu mu vystačí.

No a s elektřinou je to stejné a takové to i zůstane. Lidi jakožto nadšení jednotlivci nebudou mít na nové technologie, které nebude mít kdo zaplatit, a u nás v horní dolní se o novém elektrickém vedení přestalo mluvit před dvaceti roky, kdo dnes bydlí ve vzdálenějších končinách si musí natáhnout kabel na vlasatní náklady (někdy ho dokonce distributor přinutí k tomu aby mu ho pak za pusu prodal) a nebo se postarat jinak.

To co Vitásková loni ještě zastavila na vás brzy dolehne a většina z vás nebude schopná mít v garážích ani dostatečně silnou přípojku na jednofázovou svářečku, takže už vidím jak pilně přes noc nabíjíte elektroauta. Budete brzy rádi že si zasvítíte a že v zimě můžete vypnout ledničku. Směrem na Ukrainu se podívejte (několik rodin důchodců v jednom bytě aby alespoň nezmrzly), to je připravovaná budoucnost Čecha i když teď mi to nevěříte.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Josef

Reakce na: Ten prostor pro baterky by.. | 15.11.2017 23:37reagovat
avatar

Mě fascinuje, jak jsou si lidé jako vy, kteří viděli elektromobil jen z dálky, vždy jistí svojí pravdou, mají jasně vyhraněné, zcela „správné“ názory a vůbec nepochybují. Opravdu si myslíte, že inženýři v BMW nic z toho vámi vyjmenovaného nevědí? Opravdu si myslíte, že baterie při 20 stupních pod nulou nefunguje? Ale co se budu namáhat, vy máte svoji pravdu, tak si ji mějte. Já vám ji přeju.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Josef

Reakce na: Ten prostor pro baterky by.. | 15.11.2017 23:40reagovat
avatar

A dodal bych ještě jednu věc. Víte, že nová tarifní struktura s platbou za jistič se domácnostem s velkým odběrem elektřiny ve skutečnosti vyplatí? A to i s relativně velkým jističem 3x32A? Nejvíce prodělají hlavně lidé, kteří tu elektřinu skoro k ničemu nepoužívají, ale mají doma cirkulárku a k tomu odpovídající jistič.

Nepřihlášený Ford

Prokopče kolik by vám muse.. | 16.11.2017 04:47reagovat
avatar

Prokopče kolik by vám musela Tesla dat peněz abbby jste tuto značku přestal dehonestovat a pomlouvat? Tak jako lidé od škodovky? Nebo víc? Nebo čekáte, že vám dá někde někdo přes koule?

Nepřihlášený Možná plácám, možná ne. Prověřto

Reakce na: Mě fascinuje, jak jsou si.. | 16.11.2017 09:42reagovat
avatar

No tak pokud si troufneš to auto nechat týden venku v mrazu (možná by stačila i současná teplota 0-3°C, v mraze pak hrozí jak selhání řídící elektroniky, elektronických součástek, tak baterie), a rozumíš tomu, tak tak učiň test a poreferuj o stavu baterie.

Pokud bude dejme tomu odběr kvůli temperování pouhých 150W, to máš za týden odběr do 25kWh. Pokud to auto nedělá tak popiš zda si troufneš hned začít nabíjet a za jakých podmínek, za jakých už ne?!

Pamatuj, tvoje auto, tvoje peníze, tvoje zodpovědnost.

Co nebylo v předchozím uvedeno je určité ničení článků baterie vysokou teplotou. I s tím se musí e-auto vypořádat. I solárníkům se běžně děje, že některé články (LiFePO4) se vyboulí a sníží se kapacita.

Co říci k energetickému návrhu? Většina normálních lidí bude patřit mezi ty kteří budou kvůli úsporám měnit jističe, a mnohý garážník se své současné přípojky radši vzdá. To že tobě a třeba někomu kdo má tepelné čerpadlo a dotápí elektřinou, se to hodí je věc druhá. Oproti současnému stavu to bude změna velká, zásadní, poškozující lidi (i když netouží nabíjet e-auto.

Je totiž normální a běžně jen svítit, mít ledničku a vysavač,...(klidně jen 1 kW/den) a jednou za rok či dva spustit cirkulárku, štípačku, svářečku, nějaký jiný výkonný stroj (3-5 kW/hod). Myslíš, že lidi se snaží neustále snižovat svoji spotřebu proč?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Josef

Reakce na: No tak pokud si troufneš t.. | 16.11.2017 09:50reagovat
avatar

Nemám problém s tím nechat nabité auto stát týden v mrazech klidně -20 °C. Normálně pak nasednu a odjedu. Ano, dojezd bude mizerný, ale auto si s tím poradí. Prostě si baterii ohřeje na provozní teplotu za cenu ztráty jisté kapacity. Rozhodně nedojde k žádnému poškození.Už jsem to takto několikrát dělal, dříve jsem neměl garáž a i teď je ta garáž nevytápěná. A mimochodem, po připojení se žádný elektromobil trvale netemperuje. Vyčkává připojen a zpravidla se natemperuje před odjezdem.

Co se týče přípojek, tak jste psal, že budeme my, co nabíjíme e-auta koukat. No my koukat nebudem. Koukat bude spíš někdo jiný. Já elektřinou netopím, ale kvůli nabíjení auta, bojleru a trvalé spotřebě počítačů apod. mám spotřebu elektřiny takovou, že se mi změna snad i vyplatí nebo to vyjde šul-nul. A v místech, kde bych měl přípojku bez odběrů bych si postavil malou FVE, která mi vykryje základní potřeby a hotovo, úplně bych se od elektřiny odstřihl nebo bych nechal jistič 1x6A a dokoupil třeba 5 kWh baterií a k tomu silný měnič a potřeby jsou vyřešeny.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Možná plácám, možná ne. Prověřto

Reakce na: Nemám problém s tím nechat.. | 16.11.2017 10:17reagovat
avatar

Ale Josef vždyť o tom přece píši.

Když ti auto vybaví baterií třeba 60kWh, management nedovolí odebrat více jak 40kWh. Ty když na udržování baterií na správné teplotě spotřebuješ 25 kWh, tak ti po tom týdnu na provoz zůstane jen 15kWh.

Já proti tomu, že takové auto máš a chceš nic nemám. Kdyby byla cena jinde, tak jak říkám na letní půlrok pro solárníka ideál, ale chtělo by to teda asi rovnou kabriolet a asi brnkačku z drátku (jak u dětí na kole) aby to auto lidi lépe slyšeli. No zatím si musíme vystačit s e-koly.

Co přípojek týkalo tak to oznámení problému nebylo určeno právě "velkoodběratelům".

Jenže. Když dnes někomu zruší připojku, nebo zajistí jinou kapacitu, tu kapacitu dostane časem přidělenou někdo jiný. I kdyby pak ten člověk nakrásně chtěl platit hodně peněz za přípojku, kterou třeba celý rok nevyužije, už nemusí být k dispozici.

Prostě já ti přeji. Ale nerad bych byl abys svým nadšením přispěl k tomu, že populisti co mají moc začnou dělat další zásahy ať již do práv lidí užívat dílo rukou svých i svých předků, či svobody. On ani veškerý humbuk dnes není vytvářen a udržován jen tak a pro nic zanic.

Přeji hodně štastných kilometrů.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Josef

Reakce na: Ale Josef vždyť o tom přec.. | 16.11.2017 10:23reagovat
avatar

Moje auto je vybavené 22 kWh baterií (malobaterkáč). Odebrat může maximálně 18,5 kWh. V zimě, když ho nechám stát týden na mrazu, tak i po týdnu jsou baterie nabité, auto se netemperuje, jenom je vymrzlé. Takže na první vyhřátí využije asi 3 kWh z těch 18,5 kWh a na jízdu mi zbývá méně. Tohle se v zimě eliminuje tím, že to vyhřátí se provede ze sítě a elektromobil zůstává nabitý.

Já z nových tarifů taky nadšen nejsem. Ale jak říkám, nás elektromobilisty to zpravidla moc nezasáhne. A to byla ta hlavní myšlenka z Tvého původního příspěvku, o které jsem polemizoval.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Možná plácám, možná ne. Prověřto

Reakce na: Moje auto je vybavené 22 k.. | 16.11.2017 10:42reagovat
avatar

Obecně by lithiové články měli mít velmi malé samovybíjení. Pokud ten baterry-management je dobrý (a to u e-aut bývá obecně spíše perfektní) tak by měl baterii odstavit před podbitím.

Být tebou tak se přesto přeptám třeba solárníka co má s konkrétními lithiovými akumulátory osobní zkušenost. Ať ti řekne jak se budou chovat, zda hrozí zamrznutí a za jak dlouho,... Na teplotě záleží jak kapacita, tak s ní souvisí i životnost. Přesně ti ale dnes nikdo nic neřekne, možná za dvacet let až bude dost zkušeností se současnými akumulátory.

Ono sice píši perfektní battery management, ale to si jsme zvyklí myslet i o noteboocích (spíše dříve než dnes) a tam jsou články doslova ničeny. A různé balancery (pasivní i aktivní) mají spoustu elektroniky, kterou může pracovní teplota také ovlivňovat (to jsem zmiňoval když jsem psal o elektronických součástkách).

Jinak co se týká solárního ostrova v zimě? Zkus to a uvidíš. Já už to mám za sebou i předsebou. Na e-auto zapomeň, když nesvítí tak nesvítí, kup pořádné boty.

Je fakt, že mezi ostrovními solárníky koluje myšlenka nabíjet si v případě nouze o slunce e-auto v práci u zaměstnavatele a vozit si tak elektřinu domů.

Nepřihlášený Štětka Alex

Miluju Prokopce a jeho kva.. | 19.11.2017 16:13reagovat
avatar

Miluju Prokopce a jeho kvalitní profesionální autorské články.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše