Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak zvládá Tesla Model X provoz v tuhé zimě? Bez garáže žádná sláva
14.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
U elektromobilu za několik milionů se tak nějak předpokládá, že je v noci budete nabíjet v teplé garáži. Co když jej ale necháte na norském mrazu?
Bjørn Nyland je jedním z nejznámějších evropských fanoušků Tesly. Nicméně na rozdíl od mnoha dalších se nebojí říkat pravdu, a tak na svém kanálu na Youtube nemluví jen o radostech, ale také o starostech, které život s auty americké značky přináší. To mu samozřejmě dodává na kredibilitě, kterou mohl naplno uplatnit v roce 2015. Tehdy Tesla uspořádala soutěž, během které měli lidé co nejrychleji „předhodit” automobilce deset zájemců o její produkty. Pokud si jej pak skutečně i objednali, mohl vítěz očekávat Model X ve verzi Founder's Edition zcela zdarma.
Nyland soutěž vyhrál již po dvou týdnech, což mu slavnostně potvrdil i Elon Musk. Díky převzetí Tesly Model X se přitom rozloučil se svým předchozím vozem, jímž byl Model S P85D přezdívaný Millenium Falcon (fanoušci Star Wars již vědí, pro ostatní jde o vesmírný koráb galaktického pašeráka Hana Sola překládaný do češtiny jako Malý Sokol). Obdobného označení se dočkala i novinka, jíž Nyland říká Optimus Prime (robot měnící se v auto z filmu Transformers, pro změnu).
Právě na Model X se zaměřují nejnovější videa norského nadšence, přičemž ta poslední jsou spojena s chladným počasím, které zakrátko bude svírat celou Evropu. Nyland si chtěl ověřit, nakolik jsou pravdivé informace o zamrzajících elektromobilech, proto vůz ponechal přes noc na mrazu. Ráno, když teploty vystoupaly na už relativně mírné 3 stupně pod nulou, pak šel vyzkoušet, co se skutečně stalo.
A nedá se říci, že by Tesla Model X před takovou zkouškou obstála. Při stisku tlačítka dálkového centrálního zamykání se dveře odemkly dveře vozu, otevřít ale nešly. K tomu je u vozu s bezrámovými skly (v tomto případě navíc s elektrickým otevíráním samotných dveří) zapotřebí, aby okno sjelo o pár milimetrů níže, což se u zamrzlého automobilu nestalo.
Po menším „fyzickém přesvědčování“ vozu Nyland dveře nakonec otevřel, nicméně ty následně již nešly zavřít. Stačilo ovšem uvnitř zašlápnout brzdu a automatika náhle zařídila zbytek, při rozpohybování systému již vše fungovalo, jak má, i zvenčí. Kromě toho Nyland otestoval rovněž zadní dveře Falcon Wing, i ty zamířily vzhůru bez zaváhání. Problém ale nastal u zpětných zrcátek.
Tohle se samozřejmě může stát u jakéhokoliv auta, obvykle jsou pro to třeba ale poněkud extrémnější podmínky. Tesla jinak v mrazech samozřejmě i jezdí, ale také ne zcela bez ztráty květinky - jak ukazuje další Nylandovo video, má zpočátku problémy s regenerací energie. Omezen je tak dojezd i některé funkce.
Jsme ale zvědavi na Nylandův další příspěvek, který nám řekne, jak alektromobil zareaguje na delší odstávku na mrazu. Majitel Tesly Model X se chystá na týden do Ameriky a vůz chce ponechat po celou tu dobu na letištním parkovišti. Je tak možné, že jej čekají větší nesnáze než nyní, zatím můžeme říci jen tolik, že auto z Kalifornie, u kterého se předpokládá dlouhodobý pobyt jen v garáži, na tuhou zimu - tak trochu nepřekvapivě - dokonale připraveno není...
Tesla Model X během prvního kontaktu s teplotami pod bodem mrazu příliš neobstála. Sám majitel je i proto zvědavý, jak se vůz bude chovat po týdenním stání na letištním parkovišti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva