Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak zvládají různá auta starty v opravdu tuhé zimě? Podívejte se
19.12.2017 | Petr Miler
Venku značně přituhlo a zejména pro naftové motory to může znamenat potíž. Auta ale nastartují i v mnohem větších mrazech, třebaže se jim moc nechce.
Tuhý mráz je nedílnou součástí zimního období na spoustě míst světa. V České republice na většině území teplota zřídka klesá pod -20 °C a už při minus deseti si spousta lidí připadá jako na Antarktidě. Takové zimy k nám dorazily dnes, jsou ale místa, kde jsou běžné i teploty mezi -30 a -40 °C. Jedním z takových míst je Rusko a právě především odtud pochází přiložená videa mapující starty aut v tak náročných podmínkách.
Víme, že v tuhém mrazu palivo, zejména motorová nafta, ztrácí od určitých teplot svou filtrovatelnost. Vytvoří se v ní krystalky pevného parafinu, které v podstatě ucpou palivový filtr. To tady ale problém není, auta provozovaná v tak tuhých zimách pochopitelně používají naftu, která „nezamrzne”, jenže to není jediné úskalí zimního startu a provozu auta vůbec, však jsme se tomu podrobně věnovali v článku s otázkami a odpověďmi k provozu auta v zimě
V extrémně nízkých teplotách je také ztuhlý olej a oslabená baterie má větší práci s roztočením motoru i z tohoto důvodu. Samozřejmě, prodávají se auta s elektrickým vyhříváním bloku motoru, ale vozy na videích níže nic takového nemají, jinak by jejich starty nevypadaly tak, jak vypadají.
Z většiny se můžeme podívat na diesely, pochopitelně, protože právě pro ně je start typicky obtížný. A nejde tu jen o samotný start, jak sami uvidíte - motor může nastartovat a přesto má následně velké problémy s během, pokud je ho vůbec schopen. Starty dieselů probereme jeden po druhém, ani ty u benzínových motorů ale v tak nízkých teplotách nebývají bez problémů, jak si můžete sami prohlédnout níže...
Mercedes-Benz E 220 CDI při -40 °C
Hned první start je při nejextrémnější teplotě. Motor se neudrží v chodu hned na první pokus a i potom zní, jako by byl těsně před smrtí.
Kia Sportage 1,6 TD při -30 °C
Motor téhle Kie nesužují tak brutální mrazy, ale start je ještě náročnější než v případě Mercedesu a projev motoru je snad ještě horší.
Renault Kangoo 1,5 dCi při -15 °C
Minus patnáct není žádný extrémní mráz, přesto je start tohoto Renaultu také velmi obtížný.
Dacia Duster 1,5 dCi při -32 °C
Duster se stejným motorem má v ještě více jak dvakrát větším mrazu se startem pochopitelně též problémy. Proběhne rychleji než u Kangoo, o to horší zvuky ale motor posléze, za studeného běhu vydává.
Mercedes A160 CDI při -14 °C
Malý motor a (na Rusko) relativně malý mráz znamená prakticky bezproblémový start, nic zvláštního se tu neděje.
Audi 2,5 TDI (R5) při -33 °C
Tohle staré Audi s dieselovým pětiválcem chytne docela rychle a na první pokus se motor udrží v chodu, ale dlouho je z jeho projevu jasné, že se mu opravdu, ale opravdu nechce. Podle komentáře na videu teploměr v autě ukazuje špatně.
Audi Q3 2,0 TDI při -29 °C
Naopak tohle moderní Audi startuje při minus devětadvaceti velmi dobře, z obou videí snad nejlépe včetně benzínových motorů, srovnatelný je jen benzinový VW Touareg 3,6 V6.
Toyota Land Cruiser 4,5D při -35 °C
Obří diesel a obří mráz znamenají opravdu těžký start a ještě těžší studený chod.
Videa se zmíněnými i dalšími starty naftových i benzinových aut
Zdroj: MBSaludovac Saludovac@YouTube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB