Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jaká je nová Lada Vesta pro Evropu? Němci už ji otestovali
22.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vesta je nadějí Lady na návrat mezi značky, které zákazníci „ze západu” berou vážně. Má ale reálně šanci uspět? Někteří už řídili verzi pro EU.
Obecně vzato není Lada Vesta zrovna žhavou novinkou. Vyrábí se déle než rok, jenže prodávala se dosud jen v Rusku. Od začátku měla ambice dorazit i do Evropy jako po dlouhé době opravdu nový a konečně zajímavý model ruské automobilky. Trvalo to déle, než původně mělo, ale vůz nakonec do Evropy dorazil a v případě zájmu je možné jej koupit i v České republice.
Ještě déle je znám jeho ceník, který vyniká zejména mimo jiné jednoduchostí. Obsahuje jen tři příplatky, z čehož jeden je navíc taška s povinnou výbavou. Základní výbava je ale docela bohatá a ve vyšší verzi Luxe, která začíná na 338 tisících Kč, je skoro všechno, na co si v autě této třídy vzpomenete, i automatická klimatizace.
Vesta tu chce usilovat hlavně o zákazníky Dacie Logan, ale jistě také o ty, kteří se dívají na dolní konec nabídky Fiatu Tipo nebo Škody Rapid. Snadné to mít nebude a nejen kvůli konkurenci - kompaktní sedany nikdy neměly v Evropě na růžích ustláno, protože hatchbacky je předčí praktičností na menším půdorysu. Otázkou je ale pochopitelně především to, jaká je. Protože líbivá karoserie ještě dobré auto nedělá.
Z evropských novinářů jel zatím s Vestou málokdo, ani my jsme neměli tu možnost (oficiální český dovozce jej nadále nenabízí), k tomu málu ale patří německý Auto Bild. A právě z jeho závěrů budeme citovat.
Hovoří jednak o tom, že výbava verze Luxe je opravdu bohatá na auto téhle třídy - je tu couvací kamera, barevný dotykový displej infotainmentu nebo vyhřívaná přední sedadla, to všechno platí i pro Českou republiku. Luxus přesto nečekejte - interiér zůstává svým základním pojetím jednoduchý a působí „plastově” a také v některých místech poněkud přeplácaně. Zavazadelník pojme 480 litrů, což je méně než u Loganu, Tipa i Rapidu.
Jízdní projev by člověk odhadl už ze zaměření tohoto auta - žádný sportovec to není. Řízení poskytuje sotva nějakou zpětnou vazbu a auto se docela dost naklání v zatáčkách. Co ale může vadit nejen aktivněji založeným řidičům, je velká míra hluku od podvozku a vzduchu obtékajícího karoserii.
Motor pod kapotu dostanete jediný - atmosférickou šestnáctistovku o 106 koních výkonu. Lze ji kombinovat se dvěma pětikvalty - manuálním anebo s robotizovaným manuálem. Chybí mu výkonová špička, kterou by člověk od atmosféry očekával, a do otáček se mu moc nechce; ani motor tedy nepodporuje jakékoliv snahy řidiče o ostřejší jízdu.
Někteří konkurenti jsou na tom alespoň o trochu lépe. S Tipem si zábavu za volantem užít jakž takž lze a Rapid se neztratil ani na Nordschleife. Jenže po tříválcovém faceliftu už to také taková sláva nebude - motor 1,2 TSI z nabídky vypadl a 1,4 TSI nebude nejspíše nadále k mání jen s automatem.
Vesta ovšem bude podle Němců lákat zejména na svou nízkou cenu resp. poměr výkonu, výbavy a ceny - ve srovnání s Tipem vychází o 10 a oproti Rapidu o 20 procent levněji, na což zákazníci mohou slyšet. Jak se ji ale bude dařit ve skutečnosti, se zatím nechme překvapit.
Ladu Vesta už si mohou koupit i Němci, tamní nabídka vozu odpovídá té místní resp. slovenské
Lada Vesta prý boduje zejména cenou, jinde je konkurence lepší
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva