Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jaká je nová Lada Vesta pro Evropu? Němci už ji otestovali
22.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vesta je nadějí Lady na návrat mezi značky, které zákazníci „ze západu” berou vážně. Má ale reálně šanci uspět? Někteří už řídili verzi pro EU.
Obecně vzato není Lada Vesta zrovna žhavou novinkou. Vyrábí se déle než rok, jenže prodávala se dosud jen v Rusku. Od začátku měla ambice dorazit i do Evropy jako po dlouhé době opravdu nový a konečně zajímavý model ruské automobilky. Trvalo to déle, než původně mělo, ale vůz nakonec do Evropy dorazil a v případě zájmu je možné jej koupit i v České republice.
Ještě déle je znám jeho ceník, který vyniká zejména mimo jiné jednoduchostí. Obsahuje jen tři příplatky, z čehož jeden je navíc taška s povinnou výbavou. Základní výbava je ale docela bohatá a ve vyšší verzi Luxe, která začíná na 338 tisících Kč, je skoro všechno, na co si v autě této třídy vzpomenete, i automatická klimatizace.
Vesta tu chce usilovat hlavně o zákazníky Dacie Logan, ale jistě také o ty, kteří se dívají na dolní konec nabídky Fiatu Tipo nebo Škody Rapid. Snadné to mít nebude a nejen kvůli konkurenci - kompaktní sedany nikdy neměly v Evropě na růžích ustláno, protože hatchbacky je předčí praktičností na menším půdorysu. Otázkou je ale pochopitelně především to, jaká je. Protože líbivá karoserie ještě dobré auto nedělá.
Z evropských novinářů jel zatím s Vestou málokdo, ani my jsme neměli tu možnost (oficiální český dovozce jej nadále nenabízí), k tomu málu ale patří německý Auto Bild. A právě z jeho závěrů budeme citovat.
Hovoří jednak o tom, že výbava verze Luxe je opravdu bohatá na auto téhle třídy - je tu couvací kamera, barevný dotykový displej infotainmentu nebo vyhřívaná přední sedadla, to všechno platí i pro Českou republiku. Luxus přesto nečekejte - interiér zůstává svým základním pojetím jednoduchý a působí „plastově” a také v některých místech poněkud přeplácaně. Zavazadelník pojme 480 litrů, což je méně než u Loganu, Tipa i Rapidu.
Jízdní projev by člověk odhadl už ze zaměření tohoto auta - žádný sportovec to není. Řízení poskytuje sotva nějakou zpětnou vazbu a auto se docela dost naklání v zatáčkách. Co ale může vadit nejen aktivněji založeným řidičům, je velká míra hluku od podvozku a vzduchu obtékajícího karoserii.
Motor pod kapotu dostanete jediný - atmosférickou šestnáctistovku o 106 koních výkonu. Lze ji kombinovat se dvěma pětikvalty - manuálním anebo s robotizovaným manuálem. Chybí mu výkonová špička, kterou by člověk od atmosféry očekával, a do otáček se mu moc nechce; ani motor tedy nepodporuje jakékoliv snahy řidiče o ostřejší jízdu.
Někteří konkurenti jsou na tom alespoň o trochu lépe. S Tipem si zábavu za volantem užít jakž takž lze a Rapid se neztratil ani na Nordschleife. Jenže po tříválcovém faceliftu už to také taková sláva nebude - motor 1,2 TSI z nabídky vypadl a 1,4 TSI nebude nejspíše nadále k mání jen s automatem.
Vesta ovšem bude podle Němců lákat zejména na svou nízkou cenu resp. poměr výkonu, výbavy a ceny - ve srovnání s Tipem vychází o 10 a oproti Rapidu o 20 procent levněji, na což zákazníci mohou slyšet. Jak se ji ale bude dařit ve skutečnosti, se zatím nechme překvapit.
Ladu Vesta už si mohou koupit i Němci, tamní nabídka vozu odpovídá té místní resp. slovenské
Lada Vesta prý boduje zejména cenou, jinde je konkurence lepší
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 57 minutami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis