Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jaká jsou až podezřele levná, vybavená SUV z Číny? Němci jedno z nich otestovali
21.9.2019 | Mirek Mazal
Moderní čínská SUV představují na první pohled atraktivní nabídku. Za cenu základní Škody Kodiaq obvykle nabízí stejně velký nebo i větší vůz s bohatou výbavou. Jak ale fungují?
V Evropě nepříliš známá firma Dongfeng Motor Corporation zastupuje padesátiletou tradici čínské výroby osobních i užitkových automobilů a autobusů. Státní podnik sídlící ve městě Wu-chan v provincii Chu-pej má pod svými křídly také dceřinou společnost DFSK (Dongfeng Sokon) vzniklou v roce 2003. Po šestnácti letech na trhu užitkových aut se firma rozhodla poslat do světa první SUV a kolegové z německého Auto Bildu dostali možnost se mu podívat na zoubek.
Sportovně užitkové DFSK Glory 580 je na rozdíl od mnoha jiných už k mání i v zemích Evropské unie a v Německu stojí ve vysoké výbavě zajímavých 22 947 Eur, tedy v přepočtu asi 594 tisíc Kč. Podobně velká Škoda Kodiaq by ve srovnatelné specifikaci vyšla nejméně o 200 tisíc dráže. Nízká cena není příliš znát na vzhledu solidně zpracovaného auta. Glory podle Němců ani vedle Tiguanu nepůsobí podřadně, byť jsou zvenčí vidět některé designové prvky známé od jiných značek.
Interiér také vítá posádku okoukanými díly. Volič automatu včetně přilehlých dílů Číňané vzali od BMW, nad ním automatu se zrcadlí Mercedes-Benz a středovou část plnou napodobenin zakončuje obrazovka infotainmentu opět z Mnichova. Své stopy by zde našla i Toyota, zejména u ovládání zpětných zrcátek.
Zpracování kabiny lze prý přesto vnímat jako povedené, byť Němci místy měli výtky ke spasování dílů. Vzdušný kokpit DFSK byl vyveden v umělém dřevě s napodobeninou kůže na vhodně tvarovaných sedačkách, které nabídly nejen dostatek prostoru, ale i variabilní nastavení. Druhá řada sezení je rozdělena v poměru 60:40 s pojízdným mechanismem usnadňujícím vstup na třetí řadu sedmimístného SUV, které skutečně dokáže pojmout sedm osob.
Bez potřeby rodinného autobusu (tedy v pětimístném uspořádání) nabízí auto dostatečně velký kufr, který je připraven ubytovat zavazadla o délce až 196 cm. Dvojité dno prozrazuje absenci pohonu všech kol, ale to je u čínských SUV spíše obvyklá než výjimečná vlastnost. Výhradně přední nápravu roztáčí přeplňovaný benzínový motor Euro-Sfg Turbo od Mitsubishi s výkonem 145 koní (107 kW), což je v tomto případě srovnatelné se základem Kodiaqu. O přenos výkonu na kola se stará též značková technika - automatická převodovka pro změnu od Hondy.
Agregát si ale s převodovým ústrojím nerozuměl, Němci vytýkají nevyrovnaný nástup výkonu a hlasitý projev čtyřválce. Ve spěchu automat řadil naprogramované stupně okolo 5 200 ot./min a ve 180kilometrové rychlosti autu docházel dech. Nedokonalé sladění motoru s převodovkou vysvětluje i 9,9litrovou spotřebu, která je vyšší než u srovnatelných aut evropské provenience. Nejlepší je prý přizpůsobit se technice a nechat auto klidně hltat kilometry. Sportovní či akční jízda nepřipadala v úvahu, i když ESP a brzdy měly vše pod kontrolou.
Navigační systém uprostřed palubní desky naznačil, že Dongfeng Sokon je teprve na začátku. Na displeji se objevily pouze čínské znaky, jelikož latinka se stále připravuje. Testovací řidiči uvítali komfortní funkce jako standardní panoramatickou střechu, elektricky nastavitelná sedadla či bezklíčový vstup. Špičkovou výbavu lze zjevně mít i v autě za bezkonkurenční cenu, konstatují Němci.
Joachim Staat z Auto Bildu za sebe popsal Glory 580 jako Dacii mezi velkými SUV dal mu známku 3-. Zájemce může mít spoustu auta za málo peněz, musí se ale smířit s jistými ústupky. DFSK je bezpečné a technicky v pořádku, je ale pomalé a v některých ohledech nedoladěné. Přesto má daleko k tragédii, kterou by leckterý Evropan od relativně levného čínského auta čekal.
DFSK Glory 580 je lákavou nabídkou, v praxi je podle Němců něčím jako velkou Dacií - neurazí, ale nenadchne
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před hodinou - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda