Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jakými auty jezdí v soukromí špičkoví piloti z Le Mans? Podívejte se
20.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Možná si říkáte, že závodní jezdec se nedokáže uklidnit ani mimo okruh a také soukromí dráždí pořádně výkonný stroj. Ano, nezřídka ano, ale ne vždy.
Za sebou máme jeden z nejnapínavějších ročníků 24 hodin Le Mans. Zvratů jsme se dočkali zejména v nejprestižnější kategorii LMP1, kdy ze šesti přihlášených prototypů nakonec šachovnicový praporek viděly pouze dva. Šlo navíc o ty vozy, které v úvodu závodu strávily nemálo času u mechaniků. Rozhodně se tedy nepočítalo s tím, že by mohly bojovat o celkové vítězství. Porsche se ale nakonec radovalo ze třetích vavřínů v řadě, Toyota pak dojela alespoň na celkovém devátém místě.
Samotný závod jsme si ale již shrnuli, nyní se proto můžeme věnovat dění po něm. Během víkendu se totiž zraky celého světa upínaly k řadě špičkových pilotů, kteří se v Le Mans sešli, a pozornosti neušly ani vozy, kterými okruh Le Sarthe opustili. A podobně jako v samotném závodě, ani tady není o překvapení nouze - u některých byste jistě čekali „více“...
Neel Jani
Jeden z továrních jezdců Porsche již musí znát okruh Le Sarthe jako své boty, před dvěma lety zde zajel nyní již překonaný rekord na jedno kolo, loni pak s vozem 919 Hybrid dosáhl celkového vítězství. K tomu měl po odstoupení obou vpředu jezdících Toyot velmi blízko i letos, nakonec však i jeho speciálu vypověděla službu technika. „Zazávodit“ si tak mohl již maximálně po cestě domů ve svém Porsche 911 GT3 RS, auto na to má velmi vhodné...
Timo Bernhard
Další z jezdců Porsche má na kontě již tři vítězství v Le Mans, kromě toho letošního byl králem i v roce 2010, i když v té době ještě krotil Audi R15 TDI plus. V roce 2002 pro změnu zabodoval v kategorii GT (de facto dnešní LMGTE Am), jíž ovládl s Porsche 911 GT3 RS. Pokud od něj tedy čekáte koncernový vůz i v soukromí, trefili jste se. Bernhard má ale zjevně rád i komfort, proto vsadil na Porsche Macan.
Oliver Webb
Jméno Olivera Webba během letošního závodu často nezaznělo. Důvodem je ten fakt, že byl členem posádky týmu ByKolles Racing, který jako jediný konkuroval Porsche a Toyotě ve vrcholné kategorii LMP1. I když slovo „konkuroval“ je možná až příliš silné, neboť speciál ENSO CLM P01/01 měl po sedmi kolech potíže s kompresemi motoru, což vedlo k odstoupení ze závodu. Webb se tak mohl alespoň uklidnit za volantem svého Fordu Mustang GT500.
Kamui Kobayashi
Japonský pilot se postaral o nemalé vzrušení ještě před samotným závodem, během kvalifikace totiž zajel nové rekordní kolo. Nakonec však jeho Toyota TS050 byla prvním speciálem značky, který musel kvůli poruše odstoupit (druhý jej následoval o zhruba půl hodině). Dá se ale předpokládat, že v běžném životě je jeho vůz od stejného výrobce spolehlivější. Jde totiž o SUV Toyotoa Harrier, které my známe jako Lexus RX - na ex-pilota F1 překvapivě komfortní volba.
Sébastien Buemi
Švýcarský závodník jako jeden z mála v kategorii LMP1 viděl cíl, i když dovézt vůz na devátém místě za sedmi speciály LMP2 asi není nic světoborného. Je ovšem třeba dodat, že za tím nestojí Buemiho špatné řízení, nýbrž haprující technika Toyoty TS050. Stejně jako Kobayashi se přitom i tento závodník v civilu spoléhá na japonské stroje, spíše než na komfort je ovšem jeho Lexus RC-F zaměřen na rychlost.
José María Lopéz
Toyota do kokpitů svých tří vozů naverbovala závodníky z celého světa, Lopéz pochází dokonce až z Argentiny. Do Francie to tedy měl pilot teoreticky opravdu daleko, skutečnost je ale trochu jiná. Lopéz v posledních třech letech závodil za Citroën ve WTCC, kde byl pokaždé korunován králem. Letos pak postoupil do šampionátu Formula E, kde jezdí za tým DS. Asi proto vlastně nepřekvapí, že v soukromí používá DS3 Racing, překvapivě skromné autíčko.
Rubens Barrichello
Veterán motorsportu si do Le Mans odskočil ze světa Formule 1, přičemž tvořil jednu třetinu posádky týmu Racing Team Nederland bojujícího v kategorii LMP2. Se speciálem Dallara P217 Barrichello dojel 23 kol za vítězem na třináctém místě. Zda to brazilský závodník považuje za úspěch či nikoliv, to nevíme. Z okruhu ovšem odjel s Audi RS6 Avant, což je s ohledem na manželku a dva syny velmi pochopitelná volba.
Zdroj: Carspring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva