James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování

Televizní seriály se obvykle točí o tom, jak si auto někdo upravuje, nejznámější je jistě Pimp My Ride. James May začal točit o tom, jak auta „odupravuje”, pořadu říká Unpimp My ride.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování

25.3.2019 | Petr Prokopec

James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Televizní seriály se obvykle točí o tom, jak si auto někdo upravuje, nejznámější je jistě Pimp My Ride. James May začal točit o tom, jak auta „odupravuje”, pořadu říká Unpimp My ride.

Ferrari 308 získalo nesmrtelnou slávu hlavně díky televiznímu seriálu Magnum. Ten byl premiérově vysílán v letech 1980 až 1988, přičemž produkce pro každou sezónu použila zcela nové auto. Pokaždé se však jednalo o variantu GTS s odnímatelným střešním panelem. Italská automobilka toto provedení ukázala ve Frankfurtu v roce 1977, tedy dva roky po premiéře kupé GTB a jednou z hlavních událostí v tomto případě bohužel bylo zvýšení hmotnosti o podstatných 150 kilo.

Důvodem této transformace je skutečnost, že 308 GTB odhalené v roce 1975 bylo zpočátku vyráběno karosárnou Scaglietti se sklolaminátovou karoserií. Proto vážilo pouhých 1 050 kg, na což připadalo 255 koní produkovaných 2,9litrovým atmosférickým osmiválcem. Tato kombinace mu dodávala velice dobrou dynamikou, jež se v červnu 1977 s posunem hmotnosti na 1 200 kilogramů citelně zhoršila.

Právě jeden z prvních exemplářů s ocelovou karoserií si pořídil James May. Ten je velkým fanouškem italské značky, zároveň však patří mezi zapřísáhlé odpůrce jakýchkoliv úprav. A proto se rozhodl spustit opak i u nás vcelku populární show „Pimp My Ride”. V jejím centru je vždy nějaký vrak, který je přitažen k některému z amerických úpravců, jenž následně z nevzhledného vozu za pomoci nových kol, spoilerů a neonů vykřeše hvězdu jak z Rychle a zběsile.

Jamesův vůz má samozřejmě do vraku daleko, nicméně předchozí majitel v jeho případě učinil pár zásahů, které se neslučují s originálním stavem, a tak se Mayovi zdál být vhodným objektem pro jeho „Unpimp My Ride”. Kompletní výčet chyb nám sice populární novinář nepředstavil, nicméně v novém videu ihned začal s modifikacemi. Respektive s návratem vozu do stavu, v jakém opouštěl továrnu. Pokud však čekáte nějaký razantní zásah třeba pod kapotou, nejspíše budete zklamáni.

Ve dvouminutovém snímku nejde o nic jiného než o čepičky ventilků pneumatik. Předchozí majitel nejspíše původní ztratil, nebo mu je případně někdo odcizil. Na jejich místo tak zamířily modré čepičky z Hondy, což je dle Jamese poměrně běžné. Následuje tedy výměna, která v Mayově podání vypadá extra náročně. Dokonce natolik, že britská ikona si po úpravě jedné strany a tedy výměně dvou čepiček musí zapálit dýmku.

Je jasné, že vše je schválně přehnané. Nicméně možná až příliš, Jamesovu počinu dává palec dolů více lidí, než tomu bylo v předchozích případech. Stejně tak lze souhlasit s poměrně sarkastickou poznámkou, že čepičky od Hondy byly na celém voze tou nejspolehlivější součástkou. Na druhou stranu se ale nemůžeme dočkat dalšího dílu, i když bychom se přimlouvali za trochu výraznější zásahy.


James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování - 1 - James May Ferrari 308 GTB 2019 videoscreen 01James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování - 2 - James May Ferrari 308 GTB 2019 videoscreen 02James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování - 3 - James May Ferrari 308 GTB 2019 videoscreen 03James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování - 4 - James May Ferrari 308 GTB 2019 videoscreen 04James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování - 5 - James May Ferrari 308 GTB 2019 videoscreen 05James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování - 6 - James May Ferrari 308 GTB 2019 videoscreen 06James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování - 7 - James May Ferrari 308 GTB 2019 videoscreen 07James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování - 8 - James May Ferrari 308 GTB 2019 videoscreen 08
James May se rozhodl vrátit své Ferrari 308 GTB do původního stavu. Zatím toho ale příliš na práci neměl

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.