Japonci ukázali, jak staví „dlážděné” cesty bez použití jediné dlaždice

Zní to jako zadání z nějaké pohádky, Japonci ale skutečně dokáží postavit zdánlivě dlážděné cesty i bez použití jediné dlaždice. Vypadá to lépe, funguje to lépe a je to mnohem méně pracné než skutečné dláždění.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Japonci ukázali, jak staví „dlážděné” cesty bez použití jediné dlaždice

25.4.2019 | Mirek Mazal

Japonci ukázali, jak staví „dlážděné” cesty bez použití jediné dlaždice

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zní to jako zadání z nějaké pohádky, Japonci ale skutečně dokáží postavit zdánlivě dlážděné cesty i bez použití jediné dlaždice. Vypadá to lépe, funguje to lépe a je to mnohem méně pracné než skutečné dláždění.

Další pokračování cestopisného okénka ze Země vycházejícího Slunce má na pořadu dne ukázku tradiční japonské chytrosti aplikované na budování veřejných komunikací. Po obdivu oprav silnic, uznání nad aplikováním bezpečných vychytávek a ukázce dokonalého šetření místem na parkování můžeme smeknout nad inteligentním řešení částí silnic vyhrazených obvykle pěším či cyklistům nebo upraveným pro zvýšení trakce aut za snížené adheze.

V těsných uličkách hustě zalidněných měst lze totiž na silnicích často narazit na pruhy se vzorem odpovídajícím použití dlaždic. Taková část silnice připomíná klasické stavby, jenže je to jen optický klam. Kostkovaný vzor je ve skutečnosti součástí jednolité asfaltové pokrývky celé ulice, do kterého byl vyražen dlaždicový vzor.

Parta silničářů používá zahřívací mechanismus, který během jedné až dvou minut roztaví vrchní strukturu asfaltové ulice. Následuje položení železné formy na vytváření jednotlivých „dlaždic” a přes ni projede vibrační deska. Těžký stroj k udusání podkladu zarazí železnou šablonu do silnice a vytvoří efekt položené dlažby.

Nepřístupná místa se ohřívají pomocí mobilního hořáku s plamenem, následné zaražení formy zajišťují mířené rány těžkým kladivem. Úpravu k utěšení japonské preciznosti obstarává pracovník se sbíječkou v ruce, který má na starost finální úpravu bleskově vznikajících „dlážděných” částí komunikací.

Něco takového vypadá lépe než hladký asfalt, zvyšuje to adhezi povrchu a přitom to nedá zdaleka tolik práce jako stavba či opravy skutečně dlážděné cesty. Je to chytré, efektní a efektivní.


Japonci ukázali, jak staví „dlážděné” cesty bez použití jediné dlaždice - 1 - Stavba chodniku Japonsko foto 01Japonci ukázali, jak staví „dlážděné” cesty bez použití jediné dlaždice - 2 - Stavba chodniku Japonsko foto 02Japonci ukázali, jak staví „dlážděné” cesty bez použití jediné dlaždice - 3 - Stavba chodniku Japonsko foto 03Japonci ukázali, jak staví „dlážděné” cesty bez použití jediné dlaždice - 4 - Stavba chodniku Japonsko foto 04Japonci ukázali, jak staví „dlážděné” cesty bez použití jediné dlaždice - 5 - Stavba chodniku Japonsko foto 05Japonci ukázali, jak staví „dlážděné” cesty bez použití jediné dlaždice - 6 - Stavba chodniku Japonsko foto 06Japonci ukázali, jak staví „dlážděné” cesty bez použití jediné dlaždice - 7 - Stavba chodniku Japonsko foto 07Japonci ukázali, jak staví „dlážděné” cesty bez použití jediné dlaždice - 8 - Stavba chodniku Japonsko foto 08Japonci ukázali, jak staví „dlážděné” cesty bez použití jediné dlaždice - 9 - Stavba chodniku Japonsko foto 09Japonci ukázali, jak staví „dlážděné” cesty bez použití jediné dlaždice - 10 - Stavba chodniku Japonsko foto 10Japonci ukázali, jak staví „dlážděné” cesty bez použití jediné dlaždice - 11 - Stavba chodniku Japonsko foto 11Japonci ukázali, jak staví „dlážděné” cesty bez použití jediné dlaždice - 12 - Stavba chodniku Japonsko foto 12
Chytrá výstavba „dlážděných” částí komunikací v Japonsku se ve skutečnosti obejde bez dlaždic

Zdroj: Drom Fun@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.