Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně

Ferrari sedany zásadně nevyrábí a pokud se nějaké takové auto přece jen objeví, jde o unikát stvořený za výjimečných okolností. Tohle auto není Ferrari, jeho techniku ale má a nevzniklo v jediném exempláři.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně

25.12.2021 | Petr Miler

Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně

/

Foto: Bolidea Alessandria, publikováno se souhlasem

Ferrari sedany zásadně nevyrábí a pokud se nějaké takové auto přece jen objeví, jde o unikát stvořený za výjimečných okolností. Tohle auto není Ferrari, jeho techniku ale má a nevzniklo v jediném exempláři.

Ferrari jsou výjimečná sportovní auta a takové vozy musí být nutně kupé nebo roadstery, nanejvýš kabriolety. Svět praktických automobilů s více dveřmi je jinde, nejednoho ale jistě napadne, že by jej šlo propojit s tím maranellským. Sama automobilka žádný sedan nikdy nenabídla a troufneme si říci, že ani nenabídne. Vzácnou výjimkou je unikát, který ale nelze označit za sériový model, čemuž odpovídá i cena za něj svého času požadovaná - 20 milionů korun.

Přesto existuje cesta, jak se k tak trochu sedanu Ferrari dostat. A není zdaleka tak drahá, třebaže za levnou ji neoznačíme. Slova „tak trochu” používáme proto, že nejde o Ferrari, pochopitelně, jde o vůz s technikou Ferrari. Nejedná se ale o žádnou domácí stavbu, kdy někdo vzal motor z havarovaného „férra” a implantoval jej pod kapotu třeba... Škody Octavia. Je to Lancia s tovární technikou.

Tato značka svého času vyráběla model Thema 8.32, vpravdě ujetý stroj, který měl za cíl konkurovat vozům jako je BMW M5. A Italy tehdy nenapadlo nic moudřejšího, než vzít Themu, motor V8 od Ferrari a obojí to spojit dohromady. Není to „něco jako”, tento vůz má skutečnou techniku Ferrari a otevřeně se tím chlubí.

Tohle auto vzniklo v 3 971 exemplářích, což není zase tak málo, většina ale byla používána jako... sedany. A navíc všechny vznikly na konci 80. let. Narazit tedy dnes na opravdu zachovalý kus v prodeji je rarita, hned dva mimořádné exempláře se ale nyní v nabídce objevily. Ukážeme vám hlavně ten první, černý vůz z roku 1987, který byl normálně používán, přesto má najeto jen 42 884 km. To je naprosto výjimečné a i když nevypadá jako z muzea, prodejce (mimochodem oficiální dealer Mercedesu, takže mu snad lze věřit) říká, že je v mimořádně dobrém technickém stavu. Navíc nestojí nějak absurdní peníze - 30 832 euro (tady někdo má smysl pro humor) je asi 770 tisíc Kč. Ne málo, ale ne zase tak moc na takovou vzácnost v takovém stavu.

Pokud by vám i necelých 43 tisíc km bylo moc, koupit se dá také zelený sedan s hnědou kůží z druhého zdrojového odkazu, který najel jen 11 500 km. Vypadá v některých ohledech skoro muzejně, ale také dekády stál na jednom místě a to nebude dobré auto na ježdění. Navíc stojí 47 tisíc euro, tedy asi 1,2 milionu Kč, to už je na jakoukoli Themu docela dost.

Tak či onak jsou to zajímavé a výjimečné stroje. Přiznejme, že zrychlení na stovku za 6,8 sekundy a maximální rychlost 240 km/h už nezní moc „ferraristicky” a dnes asi nikoho ze židle nezvedne. Zvuk by ale mohl a na rovinu - kdo jiný si s vámi bude moci tykat, až řeknete, že jezdíte sedanem s motorem Ferrari?


Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně - 1 - Lancia Thema 8 32 zachovala prodej 00Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně - 2 - Lancia Thema 8 32 zachovala prodej 01Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně - 3 - Lancia Thema 8 32 zachovala prodej 02Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně - 4 - Lancia Thema 8 32 zachovala prodej 03Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně - 5 - Lancia Thema 8 32 zachovala prodej 04Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně - 6 - Lancia Thema 8 32 zachovala prodej 05Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně - 7 - Lancia Thema 8 32 zachovala prodej 06Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně - 8 - Lancia Thema 8 32 zachovala prodej 07Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně - 9 - Lancia Thema 8 32 zachovala prodej 08Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně - 10 - Lancia Thema 8 32 zachovala prodej 09Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně - 11 - Lancia Thema 8 32 zachovala prodej 10Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně - 12 - Lancia Thema 8 32 zachovala prodej 11Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně - 13 - Lancia Thema 8 32 zachovala prodej 12Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně - 14 - Lancia Thema 8 32 zachovala prodej 13
Tohle auto nyní může být vaše, Lancia Thema 8.32 s necelými 43 tisíci najetými km, zcela výjimečná věc. Foto: Bolidea Alessandria, publikováno se souhlasem

Zdroje: Mobile.de, Autoscout24

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše