Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je libo sedan s motorem Ferrari? Tento může být váš neobyčejně málo jetý, docela levně
25.12.2021 | Petr Miler
Ferrari sedany zásadně nevyrábí a pokud se nějaké takové auto přece jen objeví, jde o unikát stvořený za výjimečných okolností. Tohle auto není Ferrari, jeho techniku ale má a nevzniklo v jediném exempláři.
Ferrari jsou výjimečná sportovní auta a takové vozy musí být nutně kupé nebo roadstery, nanejvýš kabriolety. Svět praktických automobilů s více dveřmi je jinde, nejednoho ale jistě napadne, že by jej šlo propojit s tím maranellským. Sama automobilka žádný sedan nikdy nenabídla a troufneme si říci, že ani nenabídne. Vzácnou výjimkou je unikát, který ale nelze označit za sériový model, čemuž odpovídá i cena za něj svého času požadovaná - 20 milionů korun.
Přesto existuje cesta, jak se k tak trochu sedanu Ferrari dostat. A není zdaleka tak drahá, třebaže za levnou ji neoznačíme. Slova „tak trochu” používáme proto, že nejde o Ferrari, pochopitelně, jde o vůz s technikou Ferrari. Nejedná se ale o žádnou domácí stavbu, kdy někdo vzal motor z havarovaného „férra” a implantoval jej pod kapotu třeba... Škody Octavia. Je to Lancia s tovární technikou.
Tato značka svého času vyráběla model Thema 8.32, vpravdě ujetý stroj, který měl za cíl konkurovat vozům jako je BMW M5. A Italy tehdy nenapadlo nic moudřejšího, než vzít Themu, motor V8 od Ferrari a obojí to spojit dohromady. Není to „něco jako”, tento vůz má skutečnou techniku Ferrari a otevřeně se tím chlubí.
Tohle auto vzniklo v 3 971 exemplářích, což není zase tak málo, většina ale byla používána jako... sedany. A navíc všechny vznikly na konci 80. let. Narazit tedy dnes na opravdu zachovalý kus v prodeji je rarita, hned dva mimořádné exempláře se ale nyní v nabídce objevily. Ukážeme vám hlavně ten první, černý vůz z roku 1987, který byl normálně používán, přesto má najeto jen 42 884 km. To je naprosto výjimečné a i když nevypadá jako z muzea, prodejce (mimochodem oficiální dealer Mercedesu, takže mu snad lze věřit) říká, že je v mimořádně dobrém technickém stavu. Navíc nestojí nějak absurdní peníze - 30 832 euro (tady někdo má smysl pro humor) je asi 770 tisíc Kč. Ne málo, ale ne zase tak moc na takovou vzácnost v takovém stavu.
Pokud by vám i necelých 43 tisíc km bylo moc, koupit se dá také zelený sedan s hnědou kůží z druhého zdrojového odkazu, který najel jen 11 500 km. Vypadá v některých ohledech skoro muzejně, ale také dekády stál na jednom místě a to nebude dobré auto na ježdění. Navíc stojí 47 tisíc euro, tedy asi 1,2 milionu Kč, to už je na jakoukoli Themu docela dost.
Tak či onak jsou to zajímavé a výjimečné stroje. Přiznejme, že zrychlení na stovku za 6,8 sekundy a maximální rychlost 240 km/h už nezní moc „ferraristicky” a dnes asi nikoho ze židle nezvedne. Zvuk by ale mohl a na rovinu - kdo jiný si s vámi bude moci tykat, až řeknete, že jezdíte sedanem s motorem Ferrari?
Tohle auto nyní může být vaše, Lancia Thema 8.32 s necelými 43 tisíci najetými km, zcela výjimečná věc. Foto: Bolidea Alessandria, publikováno se souhlasem
Zdroje: Mobile.de, Autoscout24
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch