Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je možné dojet s nejlevnějším SUV světa po vlastní ose z Indie do Francie?
25.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O spolehlivosti a trvanlivosti Renaultů panují pochybnosti a pokud jde o vůz za 96 tisíc Kč, panují dvojnásob. Tak jej vyslali na cestu dlouhou 19 tisíc km.
Není tomu dlouho, co se Fiat rozhodl poměrně neobvyklou cestou demonstrovat kvality znovuzrozeného modelu Tipo. Sedan proto poslal na cestu kolem světa. Sice pro ni potřebovali takřka dvojnásobek času, než tomu bylo v případě hrdinů románu Julese Vernea, nicméně vůz vše zvládl se ctí. Jen jeho vizáž i opotřebení spotřebních dílů naznačovala, že má za sebou 24 000 km.
Nyní tu máme další počin, jenž má potvrdit kvality vozu, o němž mnohý asi zrovna valně nesmýšlí. Nikoliv jen kvůli značce, jejíž logo se nastěhovalo na čelní masku, ale hlavně kvůli ceně. Čest totiž máme s jedním z nejlevnějších aut světa, kterému Renault říká nejlevnější SUV světa. A i když se můžeme ptát, jak moc je to SUV a jak moc jen oplastovaný hatchback s vyšší stavbou, nejlevnější auto takového ražení to je. Primárně si stejně jako kdysi Tata Nano klade za cíl ovládnout Indii a říká si Renault Kwid.
Je opravdu levný, v základu stojí v přepočtu zhruba 96 000 Kč. Při pohledu na tuto částku, která příliš nekoresponduje s relativně širokou výbavou, asi nepřekvapí, že Kwid se stal prodejním hitem. Před několika málo dny překročil metu 150 000 registrací, zájem o něj navíc i nadále roste. Zvláště poté, co Renault původní 0,8litrové provedení doplnil modelem s litrovým tříválcem, což jeho cenu navýšilo na asi 128 000 Kč.
Ani to není závratná suma, byť tu předchozí překonává o třetinu. Za tím přitom nestojí jen výkonnější pohonná jednotka, ale také navýšená standardní výbava, která zahrnuje klimatizaci a multimediální systém s rozměrným dotykovým displejem. Právě toto provedení přitom bylo vybráno, aby oslavilo roční pobyt SUV na trhu. Jak? No přece ukázkou své odolnosti.
Renault se tedy podobně jako Fiat rozhodl, že vůz pošle ve spolupráci s kolegy z indického Autocaru na náročné dobrodružství. Místo cesty kolem světa byla zvolena o trochu méně náročná trasa. Odstartovala v indickém Dillí, kde se SUV vyrábí, a vedla do francouzské Paříže, kde byl vůz pro změnu navržen.
Suma sumárum tu tedy máme 18 996 kilometrů dlouhou štreku napříč 13 zeměmi, kterou Kwid zvládl za 45 dnů. Na jejím konci sice SUV vykazovalo nemalé opotřebení, nicméně během cesty nedošlo k žádné mechanické poruše. To je pro Renault opravdu dobrý výsledek, zvláště s ohledem na různé silniční podmínky i výkyvy počasí.
„Připravovali jsme se na teploty maximálně do minus pěti stupňů Celsia, ale když jsme dorazili do Aralsku v Kazachstánu, bylo -23 stupňů Celsia. Takovou zimu nikdo z nás ještě nezažil. Ashley (kameraman) měl dokonce potíže zaklapnout uzávěrku na kameře,“ dodává k cestě indický kolega Rahul Kakkar s tím, že teplota při startu cesty se pohybovala na plus třiceti stupních.
Kromě teplotních výkyvů musel vůz čelit jak těžkým dešťům a záplavám. tak německým dálnicím s neomezenou nejvyšší rychlostí, kde se Kwid i přes 68 koní pod kapotou dokázal dostat na 174 km/h. I přesto se ale vůz po návštěvě zemí, mezi něž patří i sousední Polsko, dokázal v solidním stavu dostat 4. prosince do Paříže.
Zda ovšem potvrzení kvalit malé SUV bude stačit k rozhodnutí o dovozu do Evropy, to zatím není jisté. Renault v tomto ohledu prozatím pouze naznačil, že jakýkoliv přechod na kontinentální provedení by si vyžádal nemalé modifikace a tedy i s nimi spojený nárůst ceny. Je pak otázka, zdali by dokázat přesvědčit klienty Dacie, neboť s tímto logem by jeho místní působení bylo nejspíše spojeno...
Nebyla to sice cesta kolem světa, o malý výlet ale rozhodně nešlo
Renault Kwid zvládl za 45 dní urazit takřka 19 tisíc kilometrů z indického Dillí do francouzské Paříže
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 21:40 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda