Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je pozoruhodným obrazem doby, za co nejčastěji mění svá auta majitelé Porsche
11.9.2019 | Petr Prokopec
Když si někdo koupí sporťák od Porsche, člověk by čekal, že jej krom jiného Porsche nejčastěji vymění za ještě ostřejší sportovní aut. Realita nemůže být odlišnější, náhradou je stylové SUV.
Asi bychom našli jen málo lidí, kteří alespoň jednou v životě nezatoužili po vlastnictví sportovního automobilu. Lze to pochopit, neboť výjimečnost a přitažlivé tvary povětšinou doplňuje nemalé stádo koní pod kapotou. Očekávat tak lze působivou dynamiku i fakt, že se za vámi ohlédne půl ulice. Nicméně ve chvíli, kdy dojde na koupi, již většina lidí hází zpátečku. Nikoliv jen kvůli tomu, že za vysoké výkony se platí vysoké ceny, ale také s ohledem na nízkou praktičnost a nemalé provozní náklady.
Jinými slovy, sportovní auta jsou auta pro radost, tu si však může nebo je ochotna dovolit stále menší část kupujících. Segment sportovních aut se tak konstantně zmenšuje, což ale není nic nového či překvapivého. Z čeho nám ovšem padla čelist až na zem, to je skutečnost, pro jaké auto se zákazníci nakonec na úkor sporťáků rozhodují. Kupodivu totiž nejde o jiný sporťák nebo třeba praktičtější alternativu téhož v podobě rychlého sedanu či čehokoli podobného.
Po čem tedy majitelé takových aut touží? Pokud se zaměříme na americký kontinent, pak lidé nejčastěji pouští své sporťáky k vodě, aby si mohli pořídit Jeep Wrangler. Co je nejpřekvapivější, platí to i o majitelích sportovních Porsche, která majitelé opouštějí ve prospěch Američana se zvýšeným podvozkem - přiznala to sama německá automobilka. „Poršáky” v tom ale nejsou samy, totéž platí pro majitele muscle cars jako Ford Mustang, Chevrolet Camaro či Dodge Challenger.
Jak se tedy ukazuje, dominance SUV začíná být patrná všude. Vlastně se tedy nelze divit Fordu či General Motors, že opouští tradiční karosářské styly a cílí jen na to, co si momentálně kupuje již více než 60 procent zákazníků. Minimálně v rámci Ameriky se navíc zdá, že daná móda hned tak nepřestane. Tlak na snižování emisí a spotřeby totiž není tak velký jako v Evropě nebo na čínském trhu a za vlády prezidenta Trumpa spíše poleví. Levné jsou pak i pohonné hmoty.
Zámořští motoristé se tedy nemusí bát provozních nákladů, místo toho si užívají to, s čím byla auta spojována kdysi a o čem si již mainstream může nechat zdát - tedy o svobodě. Zatímco se sporťákem se musíte držet hladkého asfaltu, s SUV alespoň trochu blízkým off-roadu lze dojet skoro kdykoli kamkoli, krom toho je samozřejmě o poznání levnější. A stylová záležitost je to též.
V Evropě je situace trochu jiná, přesun kupců sportovních k SUV je ale patrný i zde. Doba zkrátka velkým autům na zvýšených podvozcích přeje, ať se vám to líbí nebo ne. Už teď starý kontinent míří ke 40% podílu SUV na veškerých prodejích nových aut a pěkných pár let se na tom nemá nic změnit. Nedivte se tedy, až váš soused místo 911 přiveze jednoho dne SUV. A nemusí to nutně být Macan nebo Cayenne, jak ukazuje zkušenost z USA, kde bývají s podobnými trendy před Evropou o pár let napřed.
Jeep Wrangler...
...je nejčastější náhradou za sporťáky značky Porsche
Stejně tak ale nejvíce bere klienty tradičním muscle cars v podobě Fordu Mustang...
Zdroje: Autoblog, Muscle Cars and Trucks
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 4 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 6 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 7 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 9 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 22:10 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999