Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW bůh ví proč láká na zářijové odhalení nového loga, které používá už od března
23.8.2019 | Petr Miler
Některé firmy jsou mistry umělých dramat při odhalování čehokoli a u automobilek už jsme si na to snad i zvykli. Co nyní provádí Volkswagen, je ale i nad naše chápaní.
Říká se tomu postupné odhalování a v posledních letech jde o marketingovou normu při uvádění skoro jakéhokoli produktu v jakémkoli oboru. Když bude v plánu třeba v červenci 2020 představit nový automobil, touto dobou se do ulic pošlou maskované prototypy, ze kterých bude výrobce postupně odstraňovat kamufláž. Souběžně vypustí pár zpráv do médií, tu se postará o nějaký únik informací či pohledů na jistý detail a nakonec přijde závěrečná gradace - fotka čepičky ventilku, záběr na LED v jednom ze světel, snímek šroubku držící zpětné zrcátko...
Dobře, trochu přeháníme, ale tak nějak to chodí a zdaleka ne jen v automobilovém průmyslu. Povšimněte si, jak třeba producenti 25. pokračování příběhů Jamese Bonda lákají už pár měsíců na film, který se do kin dostane skoro až za rok - tu záběr z natáčení, tu oficiální upoutávka, nedávno odhalení jména filmu No Time To Die vyvedeného fontem jak ze seriálu The Love Boat... Na konci je finální odhalení hotového produktu, o kterém kvůli tomu všemu ví mnohem více lidí, než kdyby došlo k jednorázové premiéře. Třeba proto, že chtějí vidět celé zpětné zrcátko, ne jen šroubek jej držící.
Automobilky jsou na toto experty a třeba česká Škoda patří ke světové špičce. Většinou už tyto snahy ignorujeme, neboť jsou únavné, nicneříkající a někdy i trochu trapné. To když například unikne záběr celého auta, ale výrobce dál ukazuje kryt světlometu. Chápat krok, kterého se včera dopustil Volkswagen, je ale přes všechny předchozí zkušenosti obtížné.
Wolfsburská automobilka vypustila do světa tiskovou zprávu, že na autosalonu ve Frankfurtu odhalí své nové logo. Neodhalila tedy nic, šlo jen o avízo. Spousta médií z celého světa to pak zmiňovala jako velkou věc a kráčela v tajemných stopách tiskového oddělení Volkswagenu, které naznačovaly, že logo bude skromnější, pouze dvoudimenzionální, lépe se bude vyjímat na digitálních platformách... Bylo to, jako kdyby před lidmi kráčel nahý císař a všichni se tvářili, že má krásné nové šaty.
Nemá, tenhle císař mezi logy je měsíce nahý a vůbec nechápeme, proč VW nyní dělá kolem odhalení takové tance. Kdyby nyní oficiálně logo představil s kvalitní grafikou, záběry na něj na autech, v showroomech, na webu apod., ještě bychom to pochopili, ale teď lákat? Na něco, co se stane za měsíc? Když v březnu už jsme ho viděli celé v docela slušné kvalitě a ještě před tím se objevilo na prototypech Golfu VIII? To zavání absurdním dramatem.
Kdyby navíc šlo o nějakou dramatickou změnu jedné z nejznámějších světových značek, budiž, to by byla velká věc. Ale VW v podstatě vzal plaketku se starým logem, majznul do ní kladivem, aby nebyla plastická, spodní W oddělil od kruhu kolem, mezi ním a V udělal možná menší mezeru a zřejmě trochu zúžil font. To je celé. Proč na budoucí odhalení takové věci lákat pět měsíců poté, co jsme ji viděli na dresech v klipu německé fotbalové asociace (DFB), kterou VW sponzoruje?
Z tiskové zprávy VW tedy budeme citovat jen tolik, že automobilka po oficiálním odhalení této svérázné novinky počítá s jejím rozmístěním po 10 000 dealerstvích ve 171 zemích světa, což bude vyžadovat použití okolo 70 000 znaků. To bude vskutku náročná logistická akce. Jinak jde ale o mnoho povyku pro nic...
Záběry z příprav propagačního klipu DFB už v březnu ukázaly nové logo VW
Vidět bylo také na prototypech nového Golfu, i když právě na maskovaných vozech bývá obvykle zakryté
Srovnání s dosavadním řešením odhaluje minimální změny
Nakonec i celý nový Golf s novým logem jsme viděli bez maskování. Na prototypech byla možná jen skromnější nálepka, vizuální dojem je ale stejný - totéž v bledě modré
Zdroj. Volkswagen
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 2 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 3 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 5 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 6 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 19:06 - M.Z.
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova