Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeden z nejrychlejších kombíků vyzval na souboj těžké SUV, smál se jen jeden řidič
26.2.2019 | Petr Prokopec
Na těžké SUV byste si v tomto klání nevsadili zřejmě ani zlámanou grešli, neboť i když Cayenne Turbo s 550 koňmi není slabý, vedle o třetinu lehčí RS4 Avant je za outsidera. Jenže jen než se rozjede.
Není tomu dlouho, co se Seat Leon Cupra potkal na závodní dráze s ostrým SUV Cupra Ateca. Z tohoto klání ovšem rozhodně neodešel vzpřímeně, nýbrž s poněkud svěšenou hlavou. V přímém směru se svému příbuznému s vyšší hmotností musel dívat na zadní partie ze slušné dálky, na okruhu pak sice byl rychlejší, rozdíl to ale nebyl zase tak velký - rozhodně ne na to, že v případě Leonu šlo o limitovanou edici Cupra R s řadou modifikací. To jednoznačně dokázalo, že moderní SUV již nejsou těžkotonážními neohrabanci, jakými byly ještě před pár lety.
Od daného tématu nebudeme odbíhat ani dnes, navíc i tentokrát setrváme u koncernu VW. Španělskou značku ale již necháme stranou, místo toho se zaměříme hned na dvě německé. Audi RS4 Avant se postavilo Porsche Cayenne Turbo. To papírově má vyšší potenciál, jeho čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec totiž produkuje 550 koní. Na druhou stranu je však tento výkon negován takřka 2,5tunovou hmotností. Sprint na stovku tak vůz zvládá za 4,1 sekundy, respektive za 3,9 sekundy při využití maxima potenciálu.
Kombi se čtyřmi kruhy ve znaku vůči tomu staví 2,9litrový přeplňovaný šestiválec, jehož 450 koní též není málo, dělají z něj spolu s model RS5 Coupe a Sportback druhé aktuálně nejrychlejší Audi po modelu R8 a jeden z nejrychlejších kombíků vůbec. Motor má totiž v jeho případě na starosti „jen” 1 720 kilogramů, tedy o 800 kg nižší hmotnost. Audi je na tom tedy s dynamikou papírově stejně a pokud vezmeme v úvahu, že data Audi jsou obvykle záměrně podhodnocována, mělo by z toho být jasné vítězství Audi. Jenže nebylo.
Při prvním pokusu byl dokonce Cayenne Turbo o pár desetin rychleji. To bylo překvapivé i pro Mata Wilsona z Carwow, proto došlo na opakování celé procedury. Podruhé se karta obrátila, jako první byl odmáváno Audi. To si pak zároveň na konto připsalo i vítězství při třetím pokusu, žádná dominance se ale nekonala - rozdíl v nejlepších časech obou vozů činil ve prospěch Aud pouhopouhou jednu desetinu sekundy.
Právě schopnost 2,5tunového Porsche zrychlit z klidu na čtvrtmíli za pouhých 12,2 sekundy je přitom hlavním poznatkem, který z daného srovnání plyne. Znovu se ukazuje, že spojení „sportovní SUV“ již rozhodně nevyvolává salvy smíchu, tohle auto je vzhledem k výkonu 550 koní na 2,5 tuny hmotnosti až absurdně rychlé. Není tedy divu, že se Mat za jeho volantem skoro nemohl přestat smát - řidiči umí přinášet radost, třebaže obvykle plynoucí hlavně z toho, jakého řidiče výkonného hot hatche či kupé si dají na semaforech k snídani...
Porsche Cayenne Turbo by nemělo být proti výrazně lehčímu Audi RS4 Avant příliš konkurenceschopné, jenže je, velmi
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 50 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 46 minutami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 3 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva