Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jediný model Audi je dodáván zákazníkům výlučně jako lehce ojetý. A oni si nestěžují
2.11.2018 | Petr Prokopec
Když si koupíte nové auto, dostanete jej obvykle jako nové, na tachometru má nanejvýš něco kolem 10 km z přesunů po fabrice a po kamionech. Audi R8 mívají najeto kolem 50 km, proč?
Audi R8 se dočkalo lehčí modernizace, jež má znovu rozproudit zájem o německý supersport. Napomoci k tomu má nejen agresivnější design, ale také vyšší výkon pod kapotou. Němci se ovšem paradoxně v oficiální tiskové zprávě zmiňují pouze o vizuálních modifikacích, co se změn techniky týče odkazují jen na příchod filtru pevných částic. Atmosférický desetiválec však ve skutečnosti prošel rozsáhlejšími úpravami.
Pohonná jednotka s objemem 5,2 l bude stejně jako doposud k dispozici ve dvou verzích, přičemž základ nově nabízí 570 koní a 550 Nm točivého momentu. To představuje nárůst o 30 koní a 10 Nm, za čímž stojí přepracovaná řídicí jednotka. Kupé s ním zvládá sprint na stovku za 3,4 sekundy, otevřený Spyder je o desetinu pomalejší. V obou případech však došlo o zlepšení vůči minulosti o 0,1 s.
Obdobně je na tom také provedení Plus, které se kromě nového softwaru dočkalo rovněž nových titanových „vnitřností“ motoru. Výkon se vyšplhal na 620 koní a točivý moment na 580 Nm. Zde kupé zrychluje na 100 km/h za 3,1 s akcelerací, Spyder je znovu o desetinu pomalejší. Všechny varianty jsou pak o 20 kilo těžší kvůli anti-emisním systémům, jež umožnily homologaci dle cyklu WLTP.
Kromě vyššího výkonu lze počítat také s přepracovanou čelní maskou, která se pyšní průduchy inspirovanými legendárním rallye speciálem Audi Sport Quattro z 80. let. Přepracovány byly také oba nárazníky, přičemž ten zadní lemují nové koncovky výfuku. Do standardu přibyla 19palcová kola, jež lze za příplatek nahradit dvacítkami.
Audi dále zapracovalo na systému elektronické stabilizační kontrole, stejně jako je možné osadit přední nápravu novým stabilizátorem z hliníku a karbonem zesíleného polymeru. Hmotnost díky tomu klesá o 2 kilogramy, zásah do ESC pro změnu redukuje brzdnou vzdálenost. Vrcholné provedení Performance tak potřebuje k zastavení ze stovky o 1,5 metru méně, z dvoustovky pak dokonce o 5 m. Dále je možné počítat pouze s novými odstíny karoserie a také odlišným čalouněním. Samotná architektura kabiny se nemění.
Tohle všechno už se pár dnů ví, spolu s představením inovovaného provedení se ale Němci pochlubili i něčím, o čem dosud nepromluvili. R8 si totiž díky omezené výrobě užívá výsady, která je ostatním, masověji vyráběným modelům Audi zapovězena. Aby si Němci byli jisti kvalitou, testují každý vyrobený exemplář před expedicí na veřejných silnicích.
Každý kus tedy ještě před předáním zákazníkovi najede v běžném provozu 40 kilometrů. Před kamínky či dalším možným poškozením jej chrání speciální fólie, jíž jsou potaženy prakticky veškeré venkovní panely. Zajímavé přitom je, že Audi nebere ohled na počasí, vozy tak z továrny v Neckarsulmu míří do provozu v létě i zimě, za teplých i mrazivých dní.
Smyslem je pochopitelně zjistit, zda na autě funguje všechno tak, protože ani ten nejdůkladnější statický test neodhalí to, co zkušební jízda. Pokud vše odpovídá standardům značky, dojde na sejmutí ochranné fólie a k nalepení nové, neboť automobilka dodává, že většina zákazníků si svůj exemplář objednává s ochranným filmem. Pokud něco v pořádku není, auto se vrací zpět na výrobní linku s cílem vychytat poslední mouchy.
Stejně tomu bude i u modernizovaného provedení, které zamíří do prodeje na počátku příštího roku. Každý z majitelů R8 tak vlastně dostává své auto lehce jeté a na jeho tachometru svítí něco okolo 50 km - obvykle se s vozem během jeho přesunu z továrny k zákazníkovi najede nanejvýš něco 10 km. Zákazníci si ale nestěžují naopak - díky oněm 40 km spíše dostanou to, co očekávají.
Audi R8 prošlo lehčí modernizací. Nicméně i nadále platí jak v případě kupé...
...tak Spyderu, že automobilka testuje každý vyrobený kus na veřejných silnicích, aby si byla jista kvalitou
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva