Jedna z padlých hvězd Fordu chytá druhý dech, i v době SUV se prodává stále lépe

Ford se v mohl po léta spolehnout v Evropě na dvě své veleúspěšné modelové řady - Mondeo a Focus. První jmenovaný model je prakticky po smrti, Focus ale válí a jeho nabídka se tak rozšiřuje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Jedna z padlých hvězd Fordu chytá druhý dech, i v době SUV se prodává stále lépe

6.12.2019 | Petr Prokopec

Jedna z padlých hvězd Fordu chytá druhý dech, i v době SUV se prodává stále lépe

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ford se v mohl po léta spolehnout v Evropě na dvě své veleúspěšné modelové řady - Mondeo a Focus. První jmenovaný model je prakticky po smrti, Focus ale válí a jeho nabídka se tak rozšiřuje.


Když Ford před více než rokem představil nový Focus, neskákali jsme zrovna nadšením do vzduchu. Stál za tím především design, který na jednu stranu konečně přinášel kýženou změnu, na straně druhé však působil jako splácaný z řady jiných aut. Jak se však nyní ukazuje, sázka na toto řešení se vyplatila. Automobilka oznámila, že za prvních deset měsíců letošního roku prodala 194 700 aut, což znamená, že Focus získal v průměru nového majitele každých 135 sekund.

Na dvaceti klíčových evropských trzích tedy Ford Focus zaznamenává nejvyšší prodeje za poslední čtyři roky, ty říjnové prodeje pak meziročně vzrostly o 18 procent na 17 570 vozů. To je v době všeobjímající popularity SUV skoro zázračný výsledek, většinou auta ctící klasické karosářské styly pozvolna opouští své pozice, třebaže jejich podíl na trhu může zůstávat nadále vysoký. Podle průzkumu samotné automobilky se pro vůz rozhodlo 40 procent zákazníků na základě vnějšího designu, zatímco dalších 20 procent přesvědčily asistenční technologie jako monitoring jízdy ve zvoleném pruhu. Oceněn byl i nárůst prostoru pro kolena cestujících vzadu o 5 centimetrů.

Značka nehodlá ponechat nic náhodě a Fordu Focus pumpuje do žil další čerstvou krev. Do prodeje totiž míří zcela nové provedení Active X Vignale, jež páruje luxus se zvýšeným podvozkem. Stejně jako u základní crossoverové verze lze tedy počítat s 15centimetrovou světlou výškou, ke které se nově přidávají třeba 17palcová litá kola, černě lakovaná kontrastní střecha nebo kožené čalounění. Ve výbavě má i automatický parking a head-up displej.

Nic bližšího automobilka k novému provedení neuvádí, do placu Ford nedal ani fotografie kabiny. Na dodatečné informace tedy budeme muset vyčkat do příchodu do showroomů. Stávající nabídka bude tou vůbec nejširší v historii modelu. Focus sice již není nabízen ve třídveřové podobě, zákazníci mohou volit mezi pětidveřovým hatchbackem, sedanem, kombíkem a crossoverovovou verzí Active X i výbavami Titanium, ST Line, Vignale a ST.

V rámci pohonných jednotek nabídka vrcholí onou sportovní variantou ST, která se dočkala 2,3litrového benzinového čtyřválce EcoBoost naladěného na 285 koní. Tím se vůz již dostává do teritoria verze RS, jejíž příchod zatím ještě nebyl oficiálně potvrzen. Místo toho automobilka zatím jen uvedla, že příští rok dorazí na trh mild-hybridní provedení se 48voltovým elektrickým okruhem, jenž má párovat zábavu za volantem s velmi nízkou spotřebou.


Jedna z padlých hvězd Fordu chytá druhý dech, i v době SUV se prodává stále lépe - 1 - Ford Focus Active X Vignale 2019 prvni foto 01Jedna z padlých hvězd Fordu chytá druhý dech, i v době SUV se prodává stále lépe - 2 - Ford Focus Active X Vignale 2019 prvni foto 02Jedna z padlých hvězd Fordu chytá druhý dech, i v době SUV se prodává stále lépe - 3 - Ford Focus Active X Vignale 2019 prvni foto 03
Ford Focus po letech tápání válí, a tak nově bude nově k mání i ve verzi Active X Vignale

Zdroje: Ford, JATO Dynamics

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.