Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lidový rodinný rychlík s nádechem luxusu se dá pořád koupit hezký, na svou vzácnost není drahý
15.12.2022 | Petr Miler
Jeho kouzlo je vlastně v tom, že na první pohled vypadá docela tuctově, ve skutečnosti jde ovšem nejen o vzácný, ale i výjimečně koncipovaný vůz. Relativně málo jetých už jich moc v prodeji nezbylo, pořád se ale najdou.
Volkswagen Passat B6 je dnes morálně 16 let starým autem, ale pořád se má docela k světu a je dál v bazarech vyhledáván spoustou lidí. Však nakonec následující generace B7, která nevypadá zase tak odlišně oproti současné B8, byla jen jeho větším faceliftem. S pečlivou údržbou toho dokáže najet opravdu hodně, nikoli náhodou se pravidelně umísťuje na špici největších „držáků” posledních let, tedy aut s největšími průměrnými nájezdy km. A také byla podle toho většina kousků používána. Ten, který máme dnes před sebou, ale mezi takové nepatří.
Byl vyroben v roce 2007, pod kapotou má motor 3,2 VR6 o 250 koních, spojený s převodovkou DSG - s tou odolnější, šestistupňovou verzí - a s pohonem všech kol 4Motion. Černá barva je pro leckoho nudná, k Passatu ale tak nějak sedí a černou kůži v interiéru nic nezkazíte. Vzhled ovšem bude vždy otázkou osobního vkusu a tady nakonec zas tak podstatný není.
Podstatné je, že tohle auto mělo po celých 15 let jediného majitele, který s ním najel neobvykle malých 129 tisíc km. A vypadá na to. Mezi většinou už zdevastovanými bé-šestkami působí tento stroj mimořádně zachovale zvenčí i zevnitř. Také vždy jezdil do autorizovaného servisu a podle prodejce nemůže být o kilometrovém proběhu žádných pochyb. Nakonec je schopen to doložit servisní knížkou a řadou dokladů o provedených zásazích.
Auto jistě není bez chyb, není to žádná garážová královna. Najetých 129 tisíc km není nic, takže na koženém čalounění této verze sedaček Passatu B6 je nějaké opotřebení vidět. Není to ale žádná hrůza, verze s koženými středy jsou hodně citlivé a tady je na nich dřívější používání jen lehce znát. Výrazné opotřebení prostě nevidíme - volant, výplně dveří, to vše je v pořádku.
Další zkoumání bude na případném zájemci, který se přijde na tento neobvykle zachovalý Passat podívat. Bude za ním muset vyrazit do Nizozemska, ale na takovou neobvyklost zkrátka nenarazíte na každém rohu. Na cestu si budete muset připravit 14 940 euro, tedy asi 360 000 Kč. To za tak starý Passat obecně není málo, ale za verzi V6 (či přesněji VR6, ale obchodním označením bylo to prvé) v tomto stavu to málo je. V nabídce vůbec nebývají.
Není to verze R36, takže jde pořád o velmi příjemný rodinný rychlík, který je velmi nenápadný. A jeho vnitřní pojetí je docela luxusní. Vzácné auto to bylo už ve své době, šestiválec moc lidí nepoptávalo, dnes je to pomalu jednorožec. S ohledem na to opravdu není drahý, však se stejnou výbavou a atmosférickým šestiválcem za takové peníze dnes takové auto nekoupíte, ani zdaleka. Vlastně ho nekoupíte za jakékoli peníze, takové motory se už do sedanů či kombíků střední třídy léta nenabízí.
Kdo má rád auta, která jedou, hýčkají posádku a nedávají to moc najevo, tohle je výjimečná příležitost se jednoho takového za dobrou cenu ujmout. Foto: RH Automotive, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autoscout24
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 10 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva